Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

האם ניתן לבטל הסכם ממון ומתי

האם ניתן לבטל הסכם ממון ומתי
קרדיט תמונה FREEPIK

הסכם ממון הוא הסכם אשר נכנס לתוקף בזמן תקופת הגירושין, מדובר למעשה על הסכם שכל תפקידו הינו לקבוע מראש את חלוקת הרכוש של בני הזוג במידה ויגיעו לפרידה. לאור העובדה כי מדובר על הסכם המתלווה אל לא מעט השלכות, לא פעם ולא פעמיים עולה השאלה האם אפשר לבטל אותו. על מנת לעשות לכם סדר בבלאגן, ריכזנו עבורכם במאמר הבא את כל המידע הרלוונטי בנושא, כך שתוכלו להתחיל את התהליך על הצד הנכון ביותר עבורכם.

קרדיט תמונה FREEPIK

נציין כי הסכם ממון הוא למעשה חוזה משפטי אשר נכתב על ידי שני הצדדים, חוזה שבמסגרתו חלוקת הרכוש בין בני הזוג מוסדרת באופן ברור. מדובר על הסכם אשר יכול להתייחס לכל סוגיה רכושית אפשרית, בעת בה אחד הדגשים הבולטים ביותר יהיה הבחנה בין רכוש פרטי, כזה אשר ישוב לבעליו המקוריים במקרה של פרידה, אל מול רכוש משותף עתידי, אשר יתחלק בין בני הזוג על פי הכתוב בהסכם הממון. יש לציין כי בחלק לא קטן מהמקרים הסכם ממון מתייחס גם לנושאים שונים הסובבים את מערכת היחסים כדוגמת סידור הגט או לחילופין משמרות הילדים וכיוצא בכך.

האם אפשר לבטל הסכם ממון?

חשוב לציין תחילה כי בניגוד לדעה הרווחת אשר נוטה להצביע על העובדה כי ניתן לבטל הסכם ממון ללא עזרתו של  עו"ד הסכם ממון,  ניתן לומר באופן חד משמעי כי המציאות שונה לחלוטין. שכן, העיקרון המרכזי מאחורי דיני חוזים הוא העובדה כי חוזים יש לקיים לצד הנחת המוצא אשר מצביעה על כך שהצדדים אשר חתמו על ההסכם, ביצעו זאת מתוך הבנה מלאה של החוזה בליווי רצון חופשי. כמו כן, הדבר לא מעיד על כך שלא ניתן לבטל הסכם ממון אך כאמור, הדבר לא יהיה קל, במיוחד לא בעת בה תנסו לעשות זאת באופן עצמאי ולכן, מומלץ לפנות אל שירותיו של עו"ד הסכם ממון אמין ומקצועי, כזה שיוכל להעניק לכם ליווי מקצועי ומלא לאורך כל התהליך, במטרה להגיע אל התוצאה האידיאלית ביותר עבורכם.

עילה לביטול הסכם ממון

בעת בה אתם מעוניינים לבטל הסכם ממון, בין אם מדובר על ביטול מלא ובין אם מדובר על ביטול חלקית, עליכם להוכיח בראש ובראשונה, כי אכן קיימת עילה לביטול החוזה. עילה זו יכולה לבוא לידי ביטוי בכל שלב בתהליך כריתת הסכם כמו מועד המשא ומתן, מועד החתימה ועוד, בעת בה הרוב המוחלט של העילות השונות סובבות סביב מצג שווא ומרמה. במילים אחרות – מצבים בהם נחשפתם לנתונים לא נכונים או לחילופים מצבים בהם הועלמו מכם נתונים כאלו ואחרים, נתונים שאילו ידעתם – לא הייתם חותמים על הסכם הממון.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מטענים למחשב נייד: חיבור הכוח שלכם לעולם בלתי נגמר של אפשרויות
בעידן הדיגיטלי של ימינו, המחשב הנייד הפך לכלי חיוני לעבודה,...
לאכול טוב ולחסוך כסף: טיפים לקניות בסופרמרקט
אין דבר מספק יותר מארוחה טובה שמכינים לבד ממצרכים שרוכשים,...
מה זה סגנון בוהו ואיך משלבים אותו במרחב הבית
גם אתם מתבלבלים לפעמים בין כל המילים המרתקות שעושות רק...
איפה כדאי להזמין משלוח פירות וירקות?
מי מאיתנו לא רוכש מדי שבוע בשבוע פירות וירקות? פירות...
הנחיות לשמירה על ניקיון דודי קיטור
ריכוזי מלח גבוהים השוקעים בדודי קיטור מובילים להצטברות מהירה של...
נמצאים לפני רכישת דירה? חשוב לעשות את הדברים נכון
רכישת דירה היא חלומם של רבים. אם בעבר כמעט כל...
AHM: מרכז תיקון ושירות הרכב המוביל בירושלים
כשמדובר בטיפול ברכב שלכם, אתם רוצים את המוסך הכי טוב...
היתרונות של מכירת אלומיניום לקונה בתל אביב
הטבות סביבתיות לקניית אלומיניום בתל אביב ולמיחזורו יש יתרונות סביבתיים רבים....
איך להקרין בקלות בכל אירוע את המצגות שלכם?
אתם מכינים מידי פעם מצגות לאירועים שונים? מכינים קטעי וידאו...
הרמת כוסית עם אוכל נהדר
החלטתם לעשות הרמת כוסית בחברה שלכם עם כל העובדים? אם...