Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הדבש שכולם מדברים עליו: 5 עובדות מעניינות על דבש מנוקה

הדבש שכולם מדברים עליו: 5 עובדות מעניינות על דבש מנוקה
credit pixabay

דבש מנוקה, סוג ייחודי של דבש שמקורו בניו זילנד, זוכה לפופולריות עצומה במהלך השנים האחרונות.

בעיקר בזכות מספר יתרונות בריאותיים מדהימים, דבש מנוקה הפך לאחת החומרים המדוברים ביותר. עוד לא שמעתם עליו או שאינכם יודעים מספיק? הנה כמה עובדות שחופשות כמה מדבור בחומר מופלא.

מקורות ייחודיים: מאיפה בא דבש מנוקה?

דבש מנוקה מגיע מהצוף של שיח המאנוקה (Leptospermum scoparium), שמקורו בניו זילנד ובחלקים מסוימים מאוסטרליה. שיח זה, הידוע גם בשם עץ התה, משגשג בתנאים קשים, ומעניק לדבש מנוקה את המאפיינים המובהקים שלו. כוורנים מציבים את הכוורות שלהם באזורים מרוחקים, ומבטיחים שהדבורים אוספות צוף אך ורק מפרחי מנוקה, הפורחים רק מספר קטן של שבועות בשנה. תקופת פריחה קצרה זו הופכת את דבש מנוקה למצרך נדיר ויקר.

מתילגליוקסל: הנשק הסודי של דבש מנוקה

מה שמייחד את דבש מנוקה מסוגים אחרים של דבש הוא הריכוז הגבוה של מתילגליוקסל (MGO). זוהי תרכובת טבעית בעלת תכונות אנטיבקטריאליות, אנטי-ויראליות ואנטי-דלקתיות חזקות.

אמנם החומר הזה נמצא בסוגים נוספים של דבש, אך הריכוזים בדבש מנוקה גבוהים במיוחד בזכות נוכחות של תרכובת בשם דיהידרוקסיאצטון (DHA) בצוף של פרחי המנוקה. כאשר דבורים הופכות את הצוף הזה לדבש, DHA עוברת שינוי כימי, וכתוצאה מכך נוצרות רמות MGO גבוהות.

UMF: מערכת לדירוג איכות הדבש

מערכת הדירוג נועדה לעזור לצרכנים לזהות דבש מנוקה אמיתי ואיכותי. את המערכת פיתחה איגוד הדבש (UMFHA), במטרה למדוד את הרמות של שלוש תרכובות חשובות MGO, Leptosperin ו-DHA. ככל שדירוג ה-UMF גבוה יותר, כך ריכוז התרכובות הללו גבוה יותר, והיתרונות הבריאותיים של הדבש גדולים יותר. דירוג UMF נע בין 5+ ל-25+, כאשר דירוגים של 10+ ומעלה נחשבים כמתאימים לשימוש טיפולי.

היתרונות הבריאותיים של דבש מנוקה

הריכוז הגבוה של MGO בדבש, יחד עם שאר התרכובות המועילות שלו, מעניק לו מגוון יתרונות בריאותיים. הנה כמה מהבולטים ביותר:

ריפוי פצעים – התכונות האנטי-בקטריאליות והאנטי-דלקתיות של דבש מנוקה הופכות אותו לתרופה טבעית יעילה לטיפול בפצעים. הוא יכול לעזור למנוע זיהומים, להפחית דלקות ולקדם התחדשות של הרקמות.

בריאות מערכת העיכול – דבש מנוקה הוכח כמסייע בהתמודדות עם בעיות עיכול, כגון ריפלוקס חומצי, גסטריטיס ותסמונת המעי הרגיז. התכונות הפרה-ביוטיות שלו גם מעודדות את הצמיחה של חיידקי מעיים מועילים.

תמיכה חיסונית – התכונות האנטי-ויראליות של דבש מנוקה יכולות לעזור לחיזוק המערכת החיסונית ולהגנה מפני מחלות נפוצות כמו הצטננות ושפעת.

בריאות העור – תכונותיו האנטי-מיקרוביאליות והאנטי-דלקתיות של דבש מנוקה הופכות אותו למטפל טבעי מצוין במצבי עור שונים, כולל אקנה, אקזמה ופסוריאזיס. הוא יכול גם לעזור להעניק לחות ולהזין את העור, מה שהופך אותו למרכיב מרכזי בהרבה קרמים לעור הפנים.

ההשפעה של דבש מנוקה על הסביבה ואוכלוסיית הדבורים

ייצור דבש מנוקה לא רק מועיל לבריאותנו אלא גם ממלא תפקיד מכריע בשמירה על הסביבה. ככל שהביקוש לדבש מנוקה גדל, יותר אדמה מוקדשת לגידול צמחי מנוקה. זה מעודד מגוון ביולוגי, שכן צמחי מנוקה מספקים בית גידול למינים מקומיים שונים. יתר על כן, הרחבת ייצור דבש מנוקה מסייעת לתמוך באוכלוסיות דבורים בריאות על ידי אספקת מזון בשפע במהלך עונת הפריחה.

בנוסף, התעשיה של דבש מנוקה מחויבת לפרקטיקות בר קיימא הממזערות את ההשפעה הסביבתית. כוורנים עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם רשויות מקומיות ובעלי קרקעות, כדי להבטיח שימוש אחראי בקרקע ושימור משאבי טבע. ה-UMFHA גם אוכף תקנות מחמירות על כוורנים שחברים באיגוד, כולל שימוש בחומרים ידידותיים לסביבה ושיטות ייצור ירוקות.

לסיכום

ההייפ סביב דבש מנוקה לא נוצר סתם. זה הזמן למצוא את המוצר המתאים לכם וליהנות משלל היתרונות של הדבש הניו זילנדי המיוחד הזה.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מטענים למחשב נייד: חיבור הכוח שלכם לעולם בלתי נגמר של אפשרויות
בעידן הדיגיטלי של ימינו, המחשב הנייד הפך לכלי חיוני לעבודה,...
לאכול טוב ולחסוך כסף: טיפים לקניות בסופרמרקט
אין דבר מספק יותר מארוחה טובה שמכינים לבד ממצרכים שרוכשים,...
מה זה סגנון בוהו ואיך משלבים אותו במרחב הבית
גם אתם מתבלבלים לפעמים בין כל המילים המרתקות שעושות רק...
איפה כדאי להזמין משלוח פירות וירקות?
מי מאיתנו לא רוכש מדי שבוע בשבוע פירות וירקות? פירות...
הנחיות לשמירה על ניקיון דודי קיטור
ריכוזי מלח גבוהים השוקעים בדודי קיטור מובילים להצטברות מהירה של...
נמצאים לפני רכישת דירה? חשוב לעשות את הדברים נכון
רכישת דירה היא חלומם של רבים. אם בעבר כמעט כל...
AHM: מרכז תיקון ושירות הרכב המוביל בירושלים
כשמדובר בטיפול ברכב שלכם, אתם רוצים את המוסך הכי טוב...
היתרונות של מכירת אלומיניום לקונה בתל אביב
הטבות סביבתיות לקניית אלומיניום בתל אביב ולמיחזורו יש יתרונות סביבתיים רבים....
איך להקרין בקלות בכל אירוע את המצגות שלכם?
אתם מכינים מידי פעם מצגות לאירועים שונים? מכינים קטעי וידאו...
הרמת כוסית עם אוכל נהדר
החלטתם לעשות הרמת כוסית בחברה שלכם עם כל העובדים? אם...