Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

היכונו לשלב הבא בכיבוש הרובוטי: מפס הייצור במפעל למסעדות הרחוב

היכונו לשלב הבא בכיבוש הרובוטי: מפס הייצור במפעל למסעדות הרחוב
תמונות בקרדיט יח״צ

לרובוטים יש מקום של כבוד באמנות ובתרבות הפופולרית. חוקי הרובוטים של אסימוב, ׳האל 9000׳, סדרת סרטי ׳שליחות קטלנית׳, WALL-E, מלחמות הכוכבים והרשימה ארוכה ארוכה. מרובוטים שמהווים סכנה קיומית לאנושות ועד רובוטים ׳גיבורים׳ המשמשים ככוח סיוע והצלה. שלילה בצד חיוב. כיום, הרובוטים כבר אינם חלק מהספרות או מסרטים בדיוניים. רובוטים אמיתיים מאיישים מפעלים ופסי ייצור, ממיינים חבילות בבתי אריזה ושילוח, בלא מעט מקומות עובדים צד בצד בני אדם ואפילו שווארמיה אחת ידועה בתל אביב  הכניסה לשימוש רובוט שחותך את הבשר מהשיפוד…

היכונו לשלב הבא בכיבוש הרובוטי
תמונות בקרדיט יח״צ

מעבר לתפקיד בספרות המדע הבדיוני ובסרטים, משמש המושג לתאר מוצרי חומרה משולבי תוכנה שמבצעים עבודות אוטומטיות, על פי רוב, לעתים בצירוף תכנות מקדים, או בינה כלשהי מאחוריהן. הרובוטים מבוקשים ופעילים במגוון תעשיות, ובעיקר בתחומים בהם העבודה מלוכלכת, מסוכנת, יקרה לביצוע אנושי ומשעממת. הם מבצעים את המשימות שבני האדם לא יכולים, לא מסוגלים או, לא רוצים לבצע בעצמם. הבעיה: כדי שהרובוט התעשייתי יבצע כהלכה את משימותיו וכדי שלא יגרום נזק למפעיליו, הוא חייב לעתים קרובות להיות מופרד מבני אדם, ב׳כלובי מגן׳, או בסביבה ריקה מאנשים. או, אם הם אכן פעילים בסביבה האנושית, הם ׳מוחלשים׳ ומואטים בכח ובמהירות.

היכונו לשלב הבא בכיבוש הרובוטי
תמונות בקרדיט יח״צ

וכאן נכנסים לתמונה הקובוטים: רובוטים שיתופיים, שתפקידם ביצוע משימות מרובות תוך קיום אינטראקציה פיסית עם בני אדם הנמצאים בסביבת העבודה, שעובדים בשיתוף מלא עם בני אדם, משלימים את ׳הראש האנושי׳ שמביא עמו ערך מוסף בהיותו ׳חושב׳. יש בתהליך כולו היזון הדדי שבו כל צד חשוב ותורם את חלקו. בשיטה החדשה הזו, העובד האנושי מועצם ומשתמש בקובוט ככלי רב שימושי. במשוואה הזו, הרובוט אינו מחליף את כוח האדם האנושי אלא לוקח על עצמו את המשימות המאמצות, האוטומטיות ואולי גם המסוכנות יותר לבני האדם ומשחרר בכך את השותפים האנושיים למשימות מורכבות וקריאטיביות יותר״.

אחת הדוגמאות הבולטות לתופעה החדשה, נחשפה השבוע במסעדת Orange Clove הסינגפורית, שהחליטה כי רובוטית העונה לשם ״סופי״, היא היא זו שתגיש לאורחי המסעדה את אחד ממאכלי הרחוב היותר פופולריים בעיר: מרק לקסה, שמכיל איטריות אורז המוגשות ברוטב קארי.

היכונו לשלב הבא בכיבוש הרובוטי
תמונות בקרדיט יח״צ

למשימה גוייסה חברת הקובוטים Universal Robots והתוצאה: שפית רובוטית שיכולה לארגן מנת לקסה חמה ומשביעה בזמן שיא של 45 שניות בלבד. סופי יכולה להרתיח את האיטריות, להשרותן במים להוסיף את הרכיבים הנוספים: סרטנים ומי קוקוס חריפים ולהגיש ללקוחות. והקצב: 80 קעריות בשעה. הג׳קרטה פוסט, שדיווח על התופעה, אומר כי לדברי מנהלי המסעדה, השימוש בשירותיה של סופי מאפשר לשפים לצמצם למינימום את המשימות המעייפות שחוזרות על עצמן ולהתמקד יותר בלקוחות. כעת נבחנת במסעדה גם אפשרות לשלב את חבריה של סופי בקו האיטריות המוקפצות.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
הסיבות הטובות ביותר להתקנת מערכת אזעקה ביתית
למרות שהתקנת מערכת אזעקה לבית לא תמיד זולה, האלטרנטיבה יכולה...
מה זה סגנון בוהו ואיך משלבים אותו במרחב הבית
גם אתם מתבלבלים לפעמים בין כל המילים המרתקות שעושות רק...
ניידת טיפול נמרץ חדשה הוצבה במודיעין לזכר אהרון חיימוב הי"ד ניידת טיפול נמרץ, שנרכשה בתרומתה של הגברת ספרא, הוצבה בתחנת מד"א בעיר מודיעין, לזכרו של אהרון חיימוב הי"ד שנרצח בשבעה באוקטובר באופקים
בתחילת החודש התקיים טקס חנוכת אמבולנס לזכרו של אהרון חיימוב...
איפה כדאי להזמין משלוח פירות וירקות?
מי מאיתנו לא רוכש מדי שבוע בשבוע פירות וירקות? פירות...
במדבר 'פשוטי הרחוב' במופע השקת סינגל שני בהפקת עמיר לב - יום רביעי 31 ביולי - מועדון TASSA בתל אביב
פשוטי הרחוב - הרכב רוק גלילי מיוחד מאז 2009, היוצר...
הנחיות לשמירה על ניקיון דודי קיטור
ריכוזי מלח גבוהים השוקעים בדודי קיטור מובילים להצטברות מהירה של...
נמצאים לפני רכישת דירה? חשוב לעשות את הדברים נכון
רכישת דירה היא חלומם של רבים. אם בעבר כמעט כל...
היום הארצי למודעות לנזקי הזנות - 24/7/24
"היום הארצי למודעות לנזקי הזנות"- יצוין בפעם השנייה על ידי עיריית תל...
האגף לגיל הרך יקדם איתור ילדים מעוכבי התפתחות כבר בשלבים מוקדמים
האגף לחינוך הגיל הרך מקדם יוזמה לאיתור ילדים מעוכבי התפתחות...
"שני משפחתי" לאורך אוגוסט במרכז נא לגעת - מגוון חוויות חושיות ייחודיות לכל הגילאים והצגת 'הנסיך הקטן' בשפת הסימנים
להכיר בדרך אחרת את עולמם של אנשים עם מוגבלויות ראייה...