Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הילדים שלנו לא חייבים להתמודד לבד

הילדים שלנו לא חייבים להתמודד לבד
קרדיט - Canva

הילדים שלנו הולכים בכל יום לבית הספר. שם, מחוץ לבית, הם נפגשים בפעם הראשונה עם האתגרים הלא פשוטים עימם כל אחד מאיתנו מתמודד בכל יום. הילדים שלנו צריכים להתמודד עם ילדים אחרים, כאלו שלא בהיכרח בחרו ליהנות מחברתם, אלא משום שהם לומדים איתם באותו בית ספר. הילדים שלנו נאלצים להתמודד עם מטלות הניתנות בבית הספר ולציית לחוקים. בית ספר, כמו שכולנו יודעים, לא בהיכרח מתאים לכל אחד. אם אתם רואים כי אחד הילדים, בבית ספר יסודי או בתיכון, מתמודד עם אתגרים קשים מנשוא. זה הזמן להזמין יועצת חינוכית ולמצוא את הדרך להתגבר על הקשיים.

מתי נדע כי יש להיעזר באיש מקצוע

אין דבר קשה יותר מאשר לראות את הילדים שלנו מתמודדים עם אתגרים. הורים רבים כמו רוצים 'לקחת' מהילדים שלהם את הקושי ולמצוא את הדרך להסיר מהם את האתגר. אבל האמת היא כי כשלונות ואתגרים גם מחזקים אותנו. אנחנו לומדים וצומחים מתוכם. עם זאת, אנחנו צריכים להישאר עם 'יד על הדופק' ולהבדיל בין מקרים בהם אנחנו יכולים לאפשר לילד להתמודד לבד ובמקרים בהם אנחנו צריכים להתערב.

רוב הנערים והילדים יחוו קושי חברתי או לימודי במהלך שנות לימודיהם. אבל אם אנחנו רואים כי קשיים מסויימים מפריעים בתיפקוד היום-יומי, זה הזמן לבקש עזרה. אנחנו נרצה להבין מה שורש הבעיה. האם יש משהו המתרחש בבית ספר עליו הילד לא מגלה להורים? האם יש בעיה במישור הלימודי?

בכל מקרה אנחנו נרצה להבין ביחד עם הילד האם ישנם כלים אשר יכולים לעזור לו למצוא את הדרך להתגבר ולהתפתח מתוך הקושי. יועצת חינוכית היא מי שיש לה את הכלים לעזור במקרים כאלו.

למה כל כך חשוב לבקש עזרה

אנחנו חיים בעידן אחר. בימים בהם אנחנו היינו ילדים, ללכת לטיפול או לבקש עזרה, לא היה שכיח כל כך. אבל היום, אנחנו יודעים כי אנחנו ממש לא צריכים להתגבר על אתגרים שונים לבד. יועצת חינוכית היא מי שיכולה לעזור לכל ילד למצוא את הדרך חזרה. אנחנו לא צריכים להמתין שנים עד שהילד יהפוך מבוגר המספר סיפורים כואבים על מערכת החינוך. אנחנו יכולים כבר עכשיו לספק לילדים שלנו כלים כדי להתגבר.

מירב ערן היא יועצת חינוכית, מטפלת משפחתית ומדריכת הורים מנוסה. אם אתם מחפשים יועצת חינוכית עם ניסיון ועם היכרות מעמיקה עם השטח, הגעתם לכתובת הנכונה. לקבלת מענה ראשוני, מוזמנים ליצור קשר.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מטענים למחשב נייד: חיבור הכוח שלכם לעולם בלתי נגמר של אפשרויות
בעידן הדיגיטלי של ימינו, המחשב הנייד הפך לכלי חיוני לעבודה,...
לאכול טוב ולחסוך כסף: טיפים לקניות בסופרמרקט
אין דבר מספק יותר מארוחה טובה שמכינים לבד ממצרכים שרוכשים,...
מה זה סגנון בוהו ואיך משלבים אותו במרחב הבית
גם אתם מתבלבלים לפעמים בין כל המילים המרתקות שעושות רק...
ניידת טיפול נמרץ חדשה הוצבה במודיעין לזכר אהרון חיימוב הי"ד ניידת טיפול נמרץ, שנרכשה בתרומתה של הגברת ספרא, הוצבה בתחנת מד"א בעיר מודיעין, לזכרו של אהרון חיימוב הי"ד שנרצח בשבעה באוקטובר באופקים
בתחילת החודש התקיים טקס חנוכת אמבולנס לזכרו של אהרון חיימוב...
איפה כדאי להזמין משלוח פירות וירקות?
מי מאיתנו לא רוכש מדי שבוע בשבוע פירות וירקות? פירות...
במדבר 'פשוטי הרחוב' במופע השקת סינגל שני בהפקת עמיר לב - יום רביעי 31 ביולי - מועדון TASSA בתל אביב
פשוטי הרחוב - הרכב רוק גלילי מיוחד מאז 2009, היוצר...
הנחיות לשמירה על ניקיון דודי קיטור
ריכוזי מלח גבוהים השוקעים בדודי קיטור מובילים להצטברות מהירה של...
נמצאים לפני רכישת דירה? חשוב לעשות את הדברים נכון
רכישת דירה היא חלומם של רבים. אם בעבר כמעט כל...
היום הארצי למודעות לנזקי הזנות - 24/7/24
"היום הארצי למודעות לנזקי הזנות"- יצוין בפעם השנייה על ידי עיריית תל...
האגף לגיל הרך יקדם איתור ילדים מעוכבי התפתחות כבר בשלבים מוקדמים
האגף לחינוך הגיל הרך מקדם יוזמה לאיתור ילדים מעוכבי התפתחות...