פתיחתן מחדש של המסעדות הציפה באחרונה את סוגיית העלות הגדולה של מישלוח הארוחות בעזרת חברות המישלוחים והפסד הרווחיות של בעלי המסעדות בשל כך.
כלי התקשורת בארה"ב עסקו בשיא ימי הקורונה בזעקת השבר של בעלי המסעדות נגד חברות המישלוחים בטענה שהן גוזלות את מירב הרווחים שלהם בגלל העמלה שהגיעה ל-35 אחוזים ויותר. חברות המישלוחים נימקו את העלות הגבוהה בכך שהן לא רק מעבירות את האוכל ללקוחות ומטפלות בכל נושא התשלומים אלא בעצם משווקות את המסעדות ומקדמות אותן ברשתות החברתיות וכי אם המסעדות היו עושות זאת בעצמן העלות היתה גבוהה יותר.
כך או אחרת מי שנחלץ לעזרתם של בעלי המסעדות בארה"ב, הם שני מומחי שיווק רשתי ישראלים אילון אלוש וזיו חבוב, שהציעו לבעלי המסעדות קורס קצר, פשוט וזול יחסית, שמלמד אותם לשווק בעצמם את המסעדות שלהם ואז לשלוח את הארוחות ללקוחות בעצמם – ובכך להותיר את הרווחים אצלם. סוג של DO IT YOURSELF.

בוובינר מקצועי באנגלית שהם מפיצים ברשתות ואשר כבר זכה לביקוש רב והביא לקוחות מרוצים רבים, מפרטים השניים שלב אחרי שלב איך להשתחרר מהעול המעיק של חברות השילוח, לשווק את עצמם בעצמם ולעשות יותר כסף במינימום הוצאות.
ועכשיו גם בארץ. נכון המסעדות נפתחו עם המיגבלות ההכרחיות אבל רבים מבעלי המסעדות ממשיכים לשווק את מרכולתם באמצעות שליחים. גם הם משתוקקים להשאיר את מרבית הרווח אצלם במקום אצל חברות המישלוחים הרבות שפועלות בתל אביב כמו פטריות.
אילון אלוש : "הוויתור על חברת המישלוחים יכול להגדיל את הדלתא של הרווח לבעלי המסעדות ועסקים דומים שמבקשים להרחיב את השיווק אל בית הלקוח ולא רק לארח אותו במסעדה או בעסק שלהם. אנחנו מציעים לבעלי העסקים בישראל את הפתרון הכל-כך פשוט לבעיה…"
