Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הכשרות מקצועיות במימון המדינה למפוטרי מפעל פניציה

הכשרות מקצועיות במימון המדינה למפוטרי מפעל פניציה

"קרן מעגלים" מציעה קורסי הסבה או שדרוג למפוטרים העומדים בקריטריונים

מפעל פניציה שבצפון, הנמצא בא.ת ציפורית, נאלץ לסגור את שעריו בשל משבר הקורונה. מדובר בייצרנית הזכוכית השטוחה היחידה בישראל. המפעל העסיק כ – 300 עובדים מאזור הגליל, העמקים חיפה והקריות, כשליש מהם מבוגרים בני 55 ומעלה. "קרן מעגלים", הפועלת למען הכשרת עובדים שחוקים, מציעה למפוטרי מפעל פניציה קורסי הסבה או שדרוג מקצועי, במימון המדינה במגוון מקצועות.

הקורסים ימומנו על ידי "קרן מעגלים", ללא כל השתתפות מצד העובד או המעסיק, עבור אלו העומדים בקריטריונים של הקרן: עובדים מעל גיל 45 (גיל מיוחד לעובדי מפעלים במצוקה, הנמוך מהקריטריון הרגיל שהוא 50) ועד שנתיים לפני גיל פרישה וזאת בתנאי שהם מועסקים לפחות 7 שנים ב ”מקצוע שוחק”. בכדי להקל על העובדים ועקב העובדה שהפיטורים נעשו בתקופת הקורונה, מפוטרי "פניציה" יהיו זכאים להגיש את בקשתם עד מלאת 6 חודשים ממועד פיטוריהם.

הקורסים יועברו בצפון הארץ, מקום מגוריהם של העובדים. בימים אלה פועלת הקרן באינטנסיביות לקלוט את עובדי המפעל לקורסים במגוון תחומים על פי צרכי המשק, תנאי הסף של הקורסים וכישוריהם של העובדים.

"הבעיה העיקרית היא עבור העובדים המבוגרים יותר, שמתקשים למצוא עבודה חדשה מפאת גילם". אומרת יפה ויגודסקי יו"ר "קרן מעגלים", "כיום נותנת הקרן לעובדים אלה מענה במסגרת תכנית מיוחדת שפיתחנו במיוחד עבור מפעלים במצוקה, במטרה לאפשר לעובדים המפוטרים לעבור קורסים של הסבה למקצועות נדרשים, כדי שלא ייפלטו ממעגל העבודה, ויהוו נטל על משפחתם או  על המדינה. לשם כך הקרן הורידה את סף גיל הקבלה ל 45 כדי לתת הזדמנות להיקף עובדים רחב יותר במפעלים אשר מוגדרים "מפעלים במצוקה".

עוזי גולדנר: "אני עובד בפניציה מעל 40 שנה, דור שני במפעל מאז 1953. אני חי ונושם את עבודת ייצור הזכוכית, זה מה שאני יודע לעשות. בסיטואציה הנוכחית, היות שאין אף מפעל זכוכית נוסף בישראל, אני וחברי מוצאים את עצמנו ללא מקצוע, בגיל לא צעיר ובתקופה מאוד מורכבת. "קרן מעגלים" מאפשרת לנו לבצע הסבה למקצוע אחר ומכבד. אני אלך לבצע הכשרה לממונה בטיחות. אני מאמין שיש פה הזדמנות גדולה, מודה ומוקיר את הפעילות המבורכת של הקרן".

עוזי ורבים אחרים כמותו, יקבלו הזדמנות שנייה לקריירה חדשה או משודרגת באמצעות הקרן, הזדמנות זו תאפשר להם להישאר במעגל העבודה להמשיך ולהתקיים בכבוד, חלקם אפילו לאחר גיל הפרישה.

"אנחנו מאמינים שמתוך הפיטורים הלא נעימים תצמח ההזדמנות ועובדים אלו יזכו לקריירה חדשה שתאפשר להם קיום של כבוד", אומרת ויגודסקי.

הכשרות מקצועיות במימון המדינה למפוטרי מפעל פניציה

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מה זה סגנון בוהו ואיך משלבים אותו במרחב הבית
גם אתם מתבלבלים לפעמים בין כל המילים המרתקות שעושות רק...
ניידת טיפול נמרץ חדשה הוצבה במודיעין לזכר אהרון חיימוב הי"ד ניידת טיפול נמרץ, שנרכשה בתרומתה של הגברת ספרא, הוצבה בתחנת מד"א בעיר מודיעין, לזכרו של אהרון חיימוב הי"ד שנרצח בשבעה באוקטובר באופקים
בתחילת החודש התקיים טקס חנוכת אמבולנס לזכרו של אהרון חיימוב...
איפה כדאי להזמין משלוח פירות וירקות?
מי מאיתנו לא רוכש מדי שבוע בשבוע פירות וירקות? פירות...
במדבר 'פשוטי הרחוב' במופע השקת סינגל שני בהפקת עמיר לב - יום רביעי 31 ביולי - מועדון TASSA בתל אביב
פשוטי הרחוב - הרכב רוק גלילי מיוחד מאז 2009, היוצר...
הנחיות לשמירה על ניקיון דודי קיטור
ריכוזי מלח גבוהים השוקעים בדודי קיטור מובילים להצטברות מהירה של...
נמצאים לפני רכישת דירה? חשוב לעשות את הדברים נכון
רכישת דירה היא חלומם של רבים. אם בעבר כמעט כל...
היום הארצי למודעות לנזקי הזנות - 24/7/24
"היום הארצי למודעות לנזקי הזנות"- יצוין בפעם השנייה על ידי עיריית תל...
האגף לגיל הרך יקדם איתור ילדים מעוכבי התפתחות כבר בשלבים מוקדמים
האגף לחינוך הגיל הרך מקדם יוזמה לאיתור ילדים מעוכבי התפתחות...
"שני משפחתי" לאורך אוגוסט במרכז נא לגעת - מגוון חוויות חושיות ייחודיות לכל הגילאים והצגת 'הנסיך הקטן' בשפת הסימנים
להכיר בדרך אחרת את עולמם של אנשים עם מוגבלויות ראייה...
אהרונה ישראל גאה להציג בבכורה: מדריך למתעמל - יצירה בין תנועה למילה- 13 באוגוסט בתיאטרון הבית
מדריך למתעמל יצירה בין תנועה למילה מופע שמתחקה אחר שיעוריו של המורה...