Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי

הליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי
קרדיט Canva

הליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי הוא ההליך שהחליף את הליך פשיטת רגל המיושן והוא שם את הדגש על שיקומם של החייבים במקום על הענשתם. החוק החדש ושינוי אופן ההשתתפות בהליך ומסגרת הזמן שהוא אורך מבטאים שינוי תפיסתי לגבי עצם ההסתבכות בחובות. המדינה והחברה בכלל מבינים כיום כי הסתבכות בחובות יכולה להתרחש ממגוון של סיבות שאינן בשליטתו של האדם לרבות, התנהלות כלכלית לא נכונה ואירועי חיים לא מתוכננים. בכל מקרה של הסתבכות בחובות מומלץ לקבל ליווי משפטי של עו"ד חדלות פירעון המתמחה בתחום ולנסות להימנע ככל שניתן מכניסה להליך טרם שמוצו האלטרנטיבות כגון, איחוד תיקים והסדרי חוב מול הנושים. במידה ורוצים להיכנס להליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי חשוב לקבל ליווי משפטי על מנת להגיש כראוי את כל המסמכים לרבות תצהיר הסתבכות כלכלית במסגרת הגשת הבקשה.

הליכי הוצאה לפועל  כנגד חייבים

לשכת הוצאה לפועל  הינה הזרוע המבצעת של בתי המשפט והיא משמשת לשם מימוש של פסקי דין, לשם ביצוע החלטות מנהליות ולשם גביית חובות של נושים. מנגנוני הגבייה בהם משתמשת ההוצאה לפועל הוסדרו במסגרת החוק והן נועדו לא רק לגבייה שנעשית לאחר פסק דין חלוט אלא גם לשם גביית חובות המבוססות גם על הסכמים חוזיים. לא כל דרישה לתשלום מההוצאה  לפועל בהכרח הינה חוקית ויש להתייעץ עם עו"ד הוצאה לפועל כיצד לנהוג בכל מקרה של דרישה לתשלום והטלת הגבלות. חשוב לדעת כי בחוק ניתנו גם הגנות שונות על החייבים ובמקרים רבים ניתן יהיה להפעיל אותן.

הגבלות על חייבים בהליך חדלות פירעון

חשוב לדעת כי במקרה והחובות הינם כאלה שגם לאחר מימוש כל נכסי החייב עדיין לא יהיה ניתן להחזרים באמצעות ההכנסה החודשית הקבועה, כי ניתן יהיה במסגרת הליך חדלות פירעון להסיר את העיקולים ולהקפיא את הליכי הגבייה השונים. בצו פתיחת הלכי חדלות פירעון יקבעו על המשתתף בהליך הגבלות שונות לרבות, בנוגע לעיכוב יציאה מן הארץ למשל תקופת ההשתתפות בהליך. צו לפתיחת ההליך למעשה עוצר את  כלל ההליכים המשפטיים הקשורים בחובות שיכולים לחוס תחת ההליך ומתנהלים כנגד החייב. לא ניתן לקבל במסדרת ההליך הפטר, כלומר מחיקת חובות על חובות של מזונות, קנסות ותשלומים עונשיים שהוטלו על החייב. במקרה וקיימים מגוון של סוגי חובות שונים יש להתייעץ עם עורך דין מומחה לפשיטת רגל כיצד לצד ההשתתפות בהליך להחזיר את החובות שאינם יכולים להיות חלק מהליך על מנת שהשיקום הכלכלי במסגרת ההליך יצליח.

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מטענים למחשב נייד: חיבור הכוח שלכם לעולם בלתי נגמר של אפשרויות
בעידן הדיגיטלי של ימינו, המחשב הנייד הפך לכלי חיוני לעבודה,...
לאכול טוב ולחסוך כסף: טיפים לקניות בסופרמרקט
אין דבר מספק יותר מארוחה טובה שמכינים לבד ממצרכים שרוכשים,...
מה זה סגנון בוהו ואיך משלבים אותו במרחב הבית
גם אתם מתבלבלים לפעמים בין כל המילים המרתקות שעושות רק...
איפה כדאי להזמין משלוח פירות וירקות?
מי מאיתנו לא רוכש מדי שבוע בשבוע פירות וירקות? פירות...
הנחיות לשמירה על ניקיון דודי קיטור
ריכוזי מלח גבוהים השוקעים בדודי קיטור מובילים להצטברות מהירה של...
נמצאים לפני רכישת דירה? חשוב לעשות את הדברים נכון
רכישת דירה היא חלומם של רבים. אם בעבר כמעט כל...
AHM: מרכז תיקון ושירות הרכב המוביל בירושלים
כשמדובר בטיפול ברכב שלכם, אתם רוצים את המוסך הכי טוב...
היתרונות של מכירת אלומיניום לקונה בתל אביב
הטבות סביבתיות לקניית אלומיניום בתל אביב ולמיחזורו יש יתרונות סביבתיים רבים....
איך להקרין בקלות בכל אירוע את המצגות שלכם?
אתם מכינים מידי פעם מצגות לאירועים שונים? מכינים קטעי וידאו...
הרמת כוסית עם אוכל נהדר
החלטתם לעשות הרמת כוסית בחברה שלכם עם כל העובדים? אם...