Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

המדריך המלא לדירוג משרדי עורכי דין

המדריך המלא לדירוג משרדי עורכי דין

מידי כמה חודשים מתפרסמים מדריכי דירוג שונים אשר מדרגים את משרדי עורכי הדין המובילים בישראל על פי קריטריונים שונים.

ייצוג או אזכור באחד ממדריכי הדירוג הללו מהווה סמל ליוקרה ומצוינות עבור פירמות עורכי הדין ויש בו כדי להקנות יתרונות משמעותיים עבורם. ציון למשרד כמוביל בתחומו משפיע על החלטת לקוחות פוטנציאליים בבחירת המשרד איתו מעוניינים לעבוד, מקדם שיתופי פעולה עסקיים וממתג את המשרד כיוקרתי ובעל מומחיות ומוניטין בתחומו.

המדריך המלא לדירוג משרדי עורכי דין

רקע

החברות הזרות Chambers and Partners ו-Legal500 מפרסמות זה שנים רבות מדריכי דירוג לגבי משרדי עורכי דין בטריטוריות שונות. בישראל, חברת המידע העסקי דן אנד ברדסטריט פרסמה לראשונה בשנת 1999 את דירוג משרדי עורכי הדין בישראל, הידוע בשם Dun's100. מעט אחריה, בשנת 2005, פרסמה חברת BdiCode מדריך אלטרנטיבי, אשר כלל גם פילוח של משרדי עורכי הדין לפי תחומי עיסוק שונים. בנוסף, קיימים בישראל מדריכי דירוג נוספים המדרגים משרדים בתחומים מסוימים, כגון IFLR1000 לעניינים פיננסיים מסחריים ו-IP Stars לקניין רוחני, ומדריכים לדירוגים אישיים של עורכי דין, כגון Who's Who Legal.

מדריכי הדירוג מתפרסמים מידי שנה וכדי להיכלל בהם יש צורך להגיש מועמדות על-פי ההוראות והנחיות של כל מדריך. ההגשות למדריכי הדירוג מתבצעות בתקופות קבועות בשנה, כאשר תאריכי ההגשה די גמישים.

באיזה מדריך דירוג כדאי להיות ומה ההבדלים בין מדריכי הדירוג?

כיום ניתן למנות עשרות מדריכי דירוג משפטיים, הן ישראליים והן בינלאומיים. כלל המדריכים מדרגים את עורכי הדין לפי תחומי העיסוק השונים, שכן מרבית עורכי הדין עוסקים באותן פרקטיקות ספציפיות דרך קבע. יש לציין כי בדירוג תחומי העיסוק של BdiCode קיימת הפרדה במרבית התחומים בין משרדים גדולים לבין למשרדי בוטיק– הפרדה זו מסייעת למשרדים קטנים יותר, אשר יש להם פעילות מרשימה, להיות מיוצגים בדירוגים.

בנוסף לכך, מדריכי הדירוג הישראלים, Dun's 100 וBdiCode-, כוללים גם דירוגים כלליים של משרדים. כך, Dun's 100 כולל דירוג המשרדים לפי גודלם, ואילו BDiCode מפרסם רק דירוג איכותי של המשרדים, דירוג אשר לוקח בחשבון את מגוון הלקוחות, ההישגים המשפטיים של המשרד בשנה החולפת וכמובן – איכות ההון האנושי במשרד.

מהי המתודולוגיה שבבסיס הדירוג?

המתודולוגיה שמבוצעת על מנת לדרג את משרדי עורכי הדין משתנה בין מדריך למדריך ובעיקרה מבוססת על איכות הפעילות העסקית שבה מעורבים המשרדים. קיימים קריטריונים שונים לקביעת איכות הפעילות העסקית כגון, ייצוג של גופים מובילים במשק, המלצות שמתקבלות על המשרדים ועורכי הדין שפועלים במסגרתם, הישגים משפטיים ועוד.

חברות הדירוג מקבלות מידע אשר כולל פירוט השירותים המשפטיים שניתנו על-ידי עורכי הדין; מידע אשר כולל את שמות עורכי הדין המייצגים, השירות שניתן על-ידם, החלטות שיפוטיות משמעותיות ותקדימים שניתנו בעקבות הייצוג, ועוד.

מידי פעם צוותי הדירוג עורכים ראיונות עומק עם עורכי הדין לקבלת מידע על פעילותם. בין היתר עשוי להתבקש מידע על אופי השירותים הניתנים ללקוחות ע"י המשרד. במסגרת מדריכים מסוימים המשרדים גם מתבקשים להמליץ על משרדים עמיתים בתחומים שונים, לצורך מתן חוות דעת מקצועית על פעילותם.

אלו יתרונות גלומים במדריך?

שאלת מיליון הדולר. בשנים האחרונות המדריכים המשפטיים מהווים קריטריון משמעותי עבור כל אזרח או ארגון לבחון את האיכות של משרד עורכי דין כגון: סטודנט למשפטים שמחפש משרד להתמחות, עורך דין אשר מחפש מקום עבודה או לקוח פוטנציאלי.

מדריכי הדירוג מספקים מידע רחב אודות המוניטין והאיכות של משרד עורכי הדין, ונראה כי הם משמשים מעין תו תקן בלתי תלוי המעיד על איכות השירותים המשפטיים שהמשרד מעניק.

כאמור מדריכי המדרוג מסייעים לעורכי דין פרטיים ולמשרדי עורכי דין בתהליך בחירת משרדי עו"ד אחרים לשיתופי פעולה בתיקים ספציפיים או בתחומי עניין מסוימים.

חשיבות המידרוג של משרדי עורכי הדין הולכת ומתחזקת בשנים האחרונות. הייצוג של משרד עורכי הדין במדריך המדרוג הוא לעיתים הדבר החשוב  העומד בפני עצמו כאקט שיווקי ומיתוגי משמעותי, הרבה בזכות החלק המילולי במדריכי הדירוג, אשר כולל המלצות מפורטות על פעילותם של המשרדים.

טיפים למשרדים שרוצים להגיש בקשות לדירוג

הופעה במדריך לשירותים משפטיים הינה נדבך מאסטרטגיה שיווקית מקיפה ולא עומדת בפני עצמה לצורך מיתוג המשרד.

משרדי עורכי דין שרוצים להופיע במדריכי דירוג צריכים להתמקד בתחומי העיסוק המובילים של המשרד. במסגרת זו כדאי גם לבחון את עורכי הדין והמשרדים המדורגים באותם תחומי עיסוק על מנת להבין האם הכניסה למדריך הדירוג היא ריאלית והאם יש בה כדי להוסיף יוקרה למשרד.

במידה ומשרד עורכי דין זכה בדירוג גבוה, עצם הכניסה למדריך זה או אחר היא חשובה ויהיה ניתן להשתמש בה למיתוג ושיווק.

lawcated.com היא פלטפורמה חכמה המאפשרת לבצע ממוצע משוקלל של כל הדירוגים המובילים של משרדי עו"ד לפי תחומי התמחות שונים: דאנס, ליגל500, צ'יימברס וכו'.

תחתית הטופס

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מטענים למחשב נייד: חיבור הכוח שלכם לעולם בלתי נגמר של אפשרויות
בעידן הדיגיטלי של ימינו, המחשב הנייד הפך לכלי חיוני לעבודה,...
לאכול טוב ולחסוך כסף: טיפים לקניות בסופרמרקט
אין דבר מספק יותר מארוחה טובה שמכינים לבד ממצרכים שרוכשים,...
מה זה סגנון בוהו ואיך משלבים אותו במרחב הבית
גם אתם מתבלבלים לפעמים בין כל המילים המרתקות שעושות רק...
איפה כדאי להזמין משלוח פירות וירקות?
מי מאיתנו לא רוכש מדי שבוע בשבוע פירות וירקות? פירות...
הנחיות לשמירה על ניקיון דודי קיטור
ריכוזי מלח גבוהים השוקעים בדודי קיטור מובילים להצטברות מהירה של...
נמצאים לפני רכישת דירה? חשוב לעשות את הדברים נכון
רכישת דירה היא חלומם של רבים. אם בעבר כמעט כל...
AHM: מרכז תיקון ושירות הרכב המוביל בירושלים
כשמדובר בטיפול ברכב שלכם, אתם רוצים את המוסך הכי טוב...
היתרונות של מכירת אלומיניום לקונה בתל אביב
הטבות סביבתיות לקניית אלומיניום בתל אביב ולמיחזורו יש יתרונות סביבתיים רבים....
איך להקרין בקלות בכל אירוע את המצגות שלכם?
אתם מכינים מידי פעם מצגות לאירועים שונים? מכינים קטעי וידאו...
הרמת כוסית עם אוכל נהדר
החלטתם לעשות הרמת כוסית בחברה שלכם עם כל העובדים? אם...