Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הסגולות המיוחדות של ארטישוק

הסגולות המיוחדות של ארטישוק
קרדיט: Freepik

הארטישוק נחשב כיום לאחד המזונות הבריאים ביותר. על אף שלא מדובר על ירק נפוץ מבחינה קולינרית, ברפואת צמחים הוא משמש כאחד הצמחים המרכזיים ביותר עבור מצבים בריאותיים הקשורים לכבד שומני, ניקוי רעלים, רמות סוכר גבוהות, רמות כולסטרול גבוהות ועוד. כמו כן, הארטישוק מצטיין בריכוז רכיבים תזונתיים כגון: נוגדי חמצון חזקים שתורמים לחוזק חיסוני והוא עשיר בסיבים תזונתיים שטובים מאוד למערכת העיכול: הוא מסייע במצבי עצירות ועוד.

קרדיט: Freepik

כל היתרונות בארטישוק

אם אתם אוהבים ארטישוק, כדאי מאוד שתדעו שמעבר לכך שהוא יכול להיות טעים מאוד בתבשילים שונים, הרי שיש לו לא מעט סגולות בריאותיות. אם מעולם לא אכלתם ארטישוק, כדאי מאוד שתתחילו לנסות לאכול אותו. אז מהן אותן סגולות בריאותיות של הארטישוק?

ראשית כל, הוא עשיר בוויטמינים ממשפחת ויטמיני בי, בחומצה פולית, בוויטמין קיי ובנוסף לכך הוא מלא בברזל ותורם להעלאת הפרטין שהם מאגרי הברזל בכבד שחשובים לתקינות של כדוריות הדם האדומות. אם אתם סובליים ממחסור בברזל ואתם מחפשים דברים טבעיים שיסייעו לכם להעלות את רמות הברזל בגוף שלכם, ארטישוק יכול לסייע לכם מאוד. מעבר לכך הוא מכיל מינרליים חיוניים כגון: מגנזיום, סידן, אשלגן, אבץ ומנגן. ישנם מקומות בעולם שבה נהוג להגיש את הארטישוק לפני ששותים אלכוהול וזאת מכיוון שהאכילה שלו מבטלת את תופעת ההאנג אובר.

שנית, הארטישוק מהווה בית חרושת לנוגדי חמצון ולשמירה על הכבד. הוא מכיל כמות גדולה מאוד של נוגדי חמצון ייחודיים כגון: לוטאין, רוטין וקוורצטין שמסוגלים להגן מפני נזקי חמצון שעלולים לגרום לסרטן ולמחלות לב וכלי דם. כמו כן, ארטישוק מכיל את נוגד החמצון סילימארין שידוע כחשוב מאוד לניקוי ובנייה של תאי הכבד,  אשר נמצא בריכוז גבוה מאוד לב הארטישוק.

יתרון נוסף של הארטישוק הוא שהוא אנטי דלקתי. הוא מסייע בהורדת דלקות בגוף והוא טוב לטיפול בכבד שומני, דלקת בכיס המרה והורדת שומנים בדם.

יתרון בריאותי נוסף של הארטישוק הוא שהוא מסייע בהורדת כולסטרול. יש בו חומר פעיל כגון: צינארין אשר תורם להפחתה של רמות הכולסטרול בדם. כמו כן, כמות הסיבים הגבוהה אשר המצויה בארטישוק תורמת גם להורדת הכולסטרול.

מתכונים מומלצים לצמחוניים עם ארטישוק

אם אתם צמחוניים, כדאי מאוד שתדעו שניתן למצוא כיום לא מעט מתכונים טובים ואיכותיים עם ארטישוק כגון: סלט ארטישוק, ארטישוק ממולא בתערובת של פטריות, אגוזים טחונים ושקדים, ברוטב עגבניות, ארטישוק שניתן לבשל יחד עם טופו ועוד מגוון רחב של מתכונים שלא כוללים בשר והארטישוק הופך אותם לטעימים מאוד ומיוחדים.

מתכונים מומלצים לאוכלי בשר

אם אתם אוכלים בשר ואתם מעוניינים במתכונים טובים עם ארטישוק אשר מצד אחד יתרמו לכם מבחינה בריאותית ומצד שני יעניקו לכם חוויה קולינרית, הנה כמה מתכונים טובים: ניתן למלא ארטישוק בבשר טחון שתיבלתם מראש ולבשל אותו יחד עם ירקות נוספים שניתן למלא כגון: בצל, גמבה ועוד. ניתן להכין תבשיל של ארטישוק עם בשר מסוגים שונים, או עוף. כמו כן, ניתן לבשל את הארטישוק עם בצל וחזה עוף, מדובר על תבשיל שמתאים מאוד גם לאנשים שמעוניינים להפחית בערך הקלורי.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
הסיבות הטובות ביותר להתקנת מערכת אזעקה ביתית
למרות שהתקנת מערכת אזעקה לבית לא תמיד זולה, האלטרנטיבה יכולה...
מטענים למחשב נייד: חיבור הכוח שלכם לעולם בלתי נגמר של אפשרויות
בעידן הדיגיטלי של ימינו, המחשב הנייד הפך לכלי חיוני לעבודה,...
לאכול טוב ולחסוך כסף: טיפים לקניות בסופרמרקט
אין דבר מספק יותר מארוחה טובה שמכינים לבד ממצרכים שרוכשים,...
מה זה סגנון בוהו ואיך משלבים אותו במרחב הבית
גם אתם מתבלבלים לפעמים בין כל המילים המרתקות שעושות רק...
ניידת טיפול נמרץ חדשה הוצבה במודיעין לזכר אהרון חיימוב הי"ד ניידת טיפול נמרץ, שנרכשה בתרומתה של הגברת ספרא, הוצבה בתחנת מד"א בעיר מודיעין, לזכרו של אהרון חיימוב הי"ד שנרצח בשבעה באוקטובר באופקים
בתחילת החודש התקיים טקס חנוכת אמבולנס לזכרו של אהרון חיימוב...
איפה כדאי להזמין משלוח פירות וירקות?
מי מאיתנו לא רוכש מדי שבוע בשבוע פירות וירקות? פירות...
הנחיות לשמירה על ניקיון דודי קיטור
ריכוזי מלח גבוהים השוקעים בדודי קיטור מובילים להצטברות מהירה של...
נמצאים לפני רכישת דירה? חשוב לעשות את הדברים נכון
רכישת דירה היא חלומם של רבים. אם בעבר כמעט כל...
AHM: מרכז תיקון ושירות הרכב המוביל בירושלים
כשמדובר בטיפול ברכב שלכם, אתם רוצים את המוסך הכי טוב...
היתרונות של מכירת אלומיניום לקונה בתל אביב
הטבות סביבתיות לקניית אלומיניום בתל אביב ולמיחזורו יש יתרונות סביבתיים רבים....