Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

העסקת עובדים – נושא מורכב מבחינה משפטית

העסקת עובדים – נושא מורכב מבחינה משפטית
קרדיט - Canva

כאשר  אדם פותח עסק ושוכר עובדים שיבצעו את העבודה, הדברים החשובים ביותר מבחינתו הם תפעול העסק בצורה שתהיה הרווחית והכלכלית ביותר. הוא שם דגש רב על ניהול העסק בצורה הטובה ביותר מבחינה מקצועית, פיננסית ועסקית. לא תמיד הוא שם דגש, במיוחד בתור מעסיק מתחיל, על נושא זכויות העובדים ויחסי עבודה שהם עניינים מורכבים, שללא ספק משפיעים על התנהלות העסק. יתרה מזו, כאשר מעסיק עושה טעויות בנושא העסקת עובדים, פעמים רבות הוא עשוי להיות חשוף לאישומים פליליים, בנוסף לתביעות אזרחיות בבתי הדין לעבודה. לכן, עוד לפני פתיחת העסק או לפחות לפני המעבר מעסק של אדם יחיד לעסק שמעסיק עובדים, כדאי לבעל העסק להתייעץ עם עורך דין לענייני עבודה מומלץ אשר יסביר לו בצורה ברורה מהם החובות המרכזיות שלו כלפי עובדיו, כיצד להתנהל בצורה נכונה שעולה בקנה אחד עם דיני העבודה וכיצד לפעול במקרה של דרישה מצד אחד העובדים.

המעסיק מתכונן לפטר אתכם? יש עדיין אפשרות לתיקון

פעמים רבות עובד מרגיש ויודע את אשר מתרחש ב"חלונות הגבוהים" לגביו, כאשר המעסיק עומד לפטר אותו. אם זה המצב, חשוב לעובד לדעת שהמעסיק צריך לתת לו הזדמנות להישמע  טרם קבלת ההחלטה על הפיטורים. הליך זה נקרא שימוע לפני פיטורים. העובד אמור לקבל מכתב זימון לשימוע לפחות 48 שעות לפני מועד השיחה.  במכתב המעסיק צריך לפרט את מלוא הטענות בגינן נשקלים פיטורי העובד, ברמת פירוט מספקת, שתאפשר לעובד להתייחס לדברים. כאשר העובד מקבל מכתב כזה או  כאשר הוא יודע שהדברים עומדים לקרות, כדאי לו להתייעץ עם עורך דין לשימוע בעבודה שייעץ לו מה לומר ולטעון ואף יוכל לייצג אותו בהליך השימוע עצמו. ייצוג העובד ע"י עורך דין יכול להיות יעיל יותר בגלל שמפגש של המעסיק עם עורך דין יהיה ניטרלי ולא טעון כפי שהוא יכול להיות עם עובד, וייתכן מאוד שטענות נכונות שיועלו על ידי עורך הדין יביאו את המעסיק לשקול בשנית את הפיטורים או להגיע להסכמות עם העובד בנוגע לחבילת הפרישה שלו.

התעמרות במקום העבודה- מה זה אומר?

המונח התעמרות אינו ברור לכולם, כך שגם אנשים שעוברים זאת לא יודעים לקרוא לדבר בשמו. התעמרות במקום העבודה היא התנכלות חוזרת ונשנית, שאינה פיזית, כלפי עובד מסוים. ההתעמרות בולטת במיוחד כשהיא מצד המנהל האישי, אך גורמת תסכול רב גם כאשר היא נעשית מצד גורם אחר: מנהל עקיף, עובד אחר וגם אדם שאינו ממקום העבודה עצמו אך עובדים מולו באופן קבוע כמו לקוח או ספק. במקרים האמורים, העובד יכול להתלונן למקום העבודה על ההתעמרות והמעסיק צריך לפעול על מנת להפסיק את ההתעמרות באופן מידי. ככל שמעסיק לא פעל באופן זה, ניתן יהיה להגיש נגדו תביעה, באמצעות עורך דין התעמרות, אף אם המעסיק לא היה הגורם המתעמר, בשל הפרת חובתו לשמור על סביבת עבודה בטוחה לעובד.

עו"ד קובי חתן הוא בעל ניסיון רב בכל הקשור לדיני עבודה. זהו תחום ההתמחות המרכזי שלו כך שהוא בעל ניסיון בייצוג מעסיקים או עובדים בנושאים שונים ומורכבים בתחום. מוזמנים ליצור קשר.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
הסיבות הטובות ביותר להתקנת מערכת אזעקה ביתית
למרות שהתקנת מערכת אזעקה לבית לא תמיד זולה, האלטרנטיבה יכולה...
מטענים למחשב נייד: חיבור הכוח שלכם לעולם בלתי נגמר של אפשרויות
בעידן הדיגיטלי של ימינו, המחשב הנייד הפך לכלי חיוני לעבודה,...
לאכול טוב ולחסוך כסף: טיפים לקניות בסופרמרקט
אין דבר מספק יותר מארוחה טובה שמכינים לבד ממצרכים שרוכשים,...
מה זה סגנון בוהו ואיך משלבים אותו במרחב הבית
גם אתם מתבלבלים לפעמים בין כל המילים המרתקות שעושות רק...
איפה כדאי להזמין משלוח פירות וירקות?
מי מאיתנו לא רוכש מדי שבוע בשבוע פירות וירקות? פירות...
הנחיות לשמירה על ניקיון דודי קיטור
ריכוזי מלח גבוהים השוקעים בדודי קיטור מובילים להצטברות מהירה של...
נמצאים לפני רכישת דירה? חשוב לעשות את הדברים נכון
רכישת דירה היא חלומם של רבים. אם בעבר כמעט כל...
AHM: מרכז תיקון ושירות הרכב המוביל בירושלים
כשמדובר בטיפול ברכב שלכם, אתם רוצים את המוסך הכי טוב...
היתרונות של מכירת אלומיניום לקונה בתל אביב
הטבות סביבתיות לקניית אלומיניום בתל אביב ולמיחזורו יש יתרונות סביבתיים רבים....
איך להקרין בקלות בכל אירוע את המצגות שלכם?
אתם מכינים מידי פעם מצגות לאירועים שונים? מכינים קטעי וידאו...