Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

התלמיד שמשתתף בפיתוח תרופה לסרטן – העפיל לגמר אולימפיאדת הביוטכנולוגיה

התלמיד שמשתתף בפיתוח תרופה לסרטן – העפיל לגמר אולימפיאדת הביוטכנולוגיה
צילום אמית

לירן באום, תלמיד בית החינוך אמית בר אילן גוש דן, נבחר להיות אחד מחמשת המתמודדים בגמר הגדול של אולימפיאדת הביוטכנולוגיה שתתקיים בטכניון בעוד כחודש וחצי.

במסגרת תחרות של הרצאה ומחקר בתחום הביוטכנולוגיה, המחקר של באום שעסק בהשפעת פפטיד ציקלי על פעילות האינטגרין αVβ3 בתאי מלנומה גרורתית, הוא אחד מחמשה שנבחרו מתוך 24 תלמידים שהציגו בפני השופטים את עבודת החקר שלהם באופן רציני ומרשים. עבדת החקר שלו התמקדה בתרופה ממוקדת מטרה כנגד מלנומה גרורתית – סרטן עור שהטיפולים הקיימים כנגדו כיום מועטים ובעלי אחוזי ריפוי נמוכים.

צילום אמית

בתגובה אמר לירן באום: "מהרגע שהמורה הודיע לי שהיא בוחרת אותי לייצג את בית הספר התרגשתי וידעתי שאני לא עומד לאכזב אותה. הטיפול שלנו משתמש בעובדה שמלנומה גרורתית מבטאת ביתר את האינטגרין αVβ3 שהוא גורם בצורה מסוימת להתפתחות וקידום הגידול הסרטני. יצרנו גם תצמיד שמכיל את הפפטיד המכוון מטרה (AFP4) שאליו מחוברת תרופה כימותרפית, בצורה זו רק תאי מלנומה גרורתית נפגעים. יש בי תקווה שהתרופה הזו תצליח להציל חולים רבים ממוות. אני שמח מאוד שלקחתי חלק מהניסוי הזה אני מאמין שעוד כמה שנים התרופה הזו תהיה תרופה מאושרת כנגד מחלת הסרטן (כנגד מלנומה גרורתית)".

פנינה דרורי, המורה המלווה: "לירן נבחר לייצג את בית הספר באולימפיאדה של ביוטכנולוגיה בעקבות מבחן ובעקבות העובדה שהוא לומד מתוך חדווה לדעת עוד ועוד ומעמיק בכל נושא. לירן נהנה מאוד מביצוע המחקר באוניברסיטת אריאל בנושא של תרופה ממוקדת מטרה לסרטן ונכנס לנושא בכל מאודו תוך כדי שהוא יורד לכל הפרטים הקטנים ומנתח אותם. לירן לא שומר את המידע לעצמו, הוא משתף את חבריו ומסייע להם בכתיבה ובניתוח התוצאות. מאחלת לו בהצלחה בהתמודדות בגמר, הוא בהחלט ראוי לכך".

תומר שופר, מנהל בית החינוך: "לפני כמה שנים זכינו במקום הראשון בקטגוריה של פוסטר באותה אולימפיאדה. עכשיו זכינו בקטגוריה של הרצאה ומחקר. לירן עומד להרצות בפני מרצים בטכניון. יש בתחרות הזאת משהו מרגש מאוד. אין לנו ספק שהוא יצליח ובגדול. גם בתחרות הזאת וגם בחיים עצמם. כמובן הערכה גדולה לצוות שליווה אותו לכל אורך הדרך".

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מבצע קיץ בקניון עופר רחובות: רוכשים מעל 349 ₪ במגוון החנויות בקניון ומקבלים במתנה תיק חוף מהודר ואופנתי המשולב בו צידנית
המבצע החל מה 28.07.24 ועד ה 31.07.24 קניון עופר רחובות, מקבוצת...
ניידת טיפול נמרץ חדשה הוצבה במודיעין לזכר אהרון חיימוב הי"ד ניידת טיפול נמרץ, שנרכשה בתרומתה של הגברת ספרא, הוצבה בתחנת מד"א בעיר מודיעין, לזכרו של אהרון חיימוב הי"ד שנרצח בשבעה באוקטובר באופקים
בתחילת החודש התקיים טקס חנוכת אמבולנס לזכרו של אהרון חיימוב...
אדום עולה- על הקיר: הוקמה הפועל תל אביב בטיפוס
אוהדי הפועל- יש לכם עוד ענף ספורט לעקוב אחריו; מטפסות...
במדבר 'פשוטי הרחוב' במופע השקת סינגל שני בהפקת עמיר לב - יום רביעי 31 ביולי - מועדון TASSA בתל אביב
פשוטי הרחוב - הרכב רוק גלילי מיוחד מאז 2009, היוצר...
היום הארצי למודעות לנזקי הזנות - 24/7/24
"היום הארצי למודעות לנזקי הזנות"- יצוין בפעם השנייה על ידי עיריית תל...
אהרונה ישראל גאה להציג בבכורה: מדריך למתעמל - יצירה בין תנועה למילה- 13 באוגוסט בתיאטרון הבית
מדריך למתעמל יצירה בין תנועה למילה מופע שמתחקה אחר שיעוריו של המורה...
קניון עזריאלי אילון "נצבע בירוק"
השבוע הושקה בקניון עזריאלי אילון אפליקציה חדשנית לשימוש מבקרי הקניון...
שלישי בפשפשים 2024
בואו ליהנות בערבי הקיץ של יולי- אוגוסט ממוזיקה חיה באוויר הפתוח...
פסטיבל אביב ה - 15 של תיאטרון הסימטה
הפסטיבל יתקיים בין התאריכים 9-13.7 בתיאטרון הסמטה קאנטרי קהילתי גורן...
נפתח "קפה עוטף – רעים" הסניף השני ברשת בתי הקפה החדשה 'קפה עוטף'
"קפה עוטף – רעים" הסניף השני ברשת בתי הקפה החדשה 'קפה...