Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

התנגדויות לבנייה מאסיבית במתחם הצוק: יש לבטל התכנית לבנייה של 116 דירות יוקרה וכ- 200 יחידות מלונאיות המהוות גוש בטון חוסם לים

התנגדויות לבנייה מאסיבית במתחם הצוק: יש לבטל התכנית לבנייה של 116 דירות יוקרה וכ- 200 יחידות מלונאיות המהוות גוש בטון חוסם לים
קרדיט נדב יהונתן כהן

חברת הניהול סי אנד סאן מנג'מנט המייצגת את בעלי היחידות בפרויקט סי אנד סאן, הגישה התנגדות נגד תכנית לבנייה של פרויקט מגורי יוקרה ומלון במגרש הצמוד לחוף הצוק הכוללים כ-21 אלף מ"ר שטחים עיקריים, 8,600 מ"ר שטחי שירות, וחניון תת-קרקעי בהיקף של כ-47 אלף מ"ר.

את ההתנגדות הגישו עו"ד ענת בירן ועו"ד סיגל לחמני ממשרד ענת בירן עורכי דין.

התנגדויות לבנייה מאסיבית במתחם הצוק
קרדיט נדב יהונתן כהן

השטח נשוא ההתנגדות מכונה "מתחם הצוק" הממוקם ברחוב הרצל ושמעון סמאט בתל אביב. עיקר טענותיהם של המתנגדים עוסקות בכך שהתכנית המופקדת, הכוללת בנייה של 116 דירות יוקרה וכ- 200 יחידות מלונאיות, משלשת את היקפי הבנייה לעומת התכנית התקפה, אותה נדרשו היזמים לתקן על מנת לצמצם את היקף הבנייה בה.

לטענת המתנגדים, התכנית מנפחת את היקפי הבנייה במתחם הצוק בכלל ובמיוחד בחזית המערבית והדרומית שלו, כשעיקר ההתנגדות מופנית כלפי המלון המכונה בניין C – "בניין עצום ורחב ממדים באופן מוגזם, הפוגע אנושות במתנגדים", כלשון כתב ההתנגדות.

המתנגדים טוענים כי שטחו של בניין C גדל רק מתוך רצון לשמור על יחסיות בין שטחי המלונאות במתחם לבין שטחי המגורים שהוענקו ליזמים כפיצוי על כך ש- 4 דונם הופקעו מהתכנית המקורית לטובת העירייה לשם הקמת פארק חופי.

"אותו בניין C אותו ביקשו מלכתחילה מוסדות התכנון לבטל או לצמצם על מנת להבטיח פתיחת שטחים ונצפות לים, ואשר רק מסיבה זו נדרשו היזמים לפתוח בהליכים תכנונים לשינוי תא/1700ב (התכנית המקורית) – אותו בניין C בדיוק יותר משהוכפל בשטחו, עלה בגובהו, הוגדל בתכסיתו, והוא מתוכנן כחומת בטון בצורה המקיפה את המתחם מכייון דרום, מערב וצפון, כך שהוא גורם נזק אדיר לציבור בכלל ולמתנגדים בפרט".

המתנגדים טענו כי מדובר בתכנית שערורייתית ותמוהה, הן מבחינה ציבורית והן מבחינת הפגיעה במתנגדים. על הוועדה המחוזית לדחות את התכנית במתכונתה הנכחית ולאפשר ליזמים את הבנייה בהתאם לתכנית התקפה, כפי שביקשו מלכתחילה. לחילופין יש להחזיר את התכנית לשולחן התכנון תוך מתן הנחיה, לפיה כל תוספת בנייה מעבר למותר בתכנית התקפה תהייה בבניין המגורים בלבד באופן שניתן יהיה לתכננו מחדש בעירוב שימושים למגורים ומלונאות, ובכל מקרה לא בחזית המערבית והדרומית של המתחם.

עוד טען, כי לאחר פנוי שדה דה אין כל המניעה לאשר בניה לגובה ועל כן ניתן לאשר את בניית המלון  בדרך של תוספת קומות לבניין B  ולא לחסום את כל החזית המערבית והדרומית של המגרש, באופן שפוגע גם במתנגדים, גם בבעלי היחידות בבניין A וגם בציבור המתרחצים והמבקרים בחוף הים.

מלבד התנגדות זו של בעלי היחידות במתחם הצוק, לתכנית הוגשו התנגדויות נוספות. עמותת אדם, טבע ודין הגישה גם היא התנגדות לתכנית שעיקרה בטענה, כי אין מקום לאשר תוספת שימושים פרטיים בצמוד לחוף, במיוחד לאור גידול האוכלוסין וצמצום השטח העומד לרשות הציבור.

כפי שנטען בהתנגדות "במקום לייעד את השטח שנותר בתכנית לשימוש מעין ציבורי, למלונאות בלבד ללא מגורים, מוצע מבנה חדש שלם גם הוא למגורים בסביבה החופית, באחד המקומות היקרים ביותר בארץ. זאת כמעין פיצוי על הסגת הבנייה המאושרת בתכנית הישנה מזרחה והגדרת השטח כשצ"פ. חוות הדעת הכלכליות שאמורות היו לחזק מעשה זה, אינן כוללות את הרווח היזמיי שנעשה עד כה מהתכנית ולכן לא ניתן לדעת כלל אם מוצדק לעשות כן".

התנגדות נוספת לתכנית הוגשה מטעם בעלי הזכויות בבניין שברחוב הרצל רוזנבלום 12 בתל אביב, הבניין הסמוך לפרויקט סי אנד סאן, המכונה גם כבניין A. לטענתם, "אישור התכנית הנכחית להפקדה נשען על מערכת שיקולים אשר חלקם שגויים מיסודם, וחלקם אינם רלוונטיים עוד למועד הפקדת התכנית, וכי במידה והתכנית המופקדת תאושר, הדבר יביא לפגיעה אנושה בתפקוד המלונאי של הפרויקט המצוי בחוף הים וסביבתו. כמו גם פגיעה עצומה בזכויותיהם של המתנגדים ובנכסים אשר בבעלותם, במגוון תחומים, באופן המהווה התעלמות רבתי מבעלי הזכויות בשטח התכנית".

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מה זה סגנון בוהו ואיך משלבים אותו במרחב הבית
גם אתם מתבלבלים לפעמים בין כל המילים המרתקות שעושות רק...
ניידת טיפול נמרץ חדשה הוצבה במודיעין לזכר אהרון חיימוב הי"ד ניידת טיפול נמרץ, שנרכשה בתרומתה של הגברת ספרא, הוצבה בתחנת מד"א בעיר מודיעין, לזכרו של אהרון חיימוב הי"ד שנרצח בשבעה באוקטובר באופקים
בתחילת החודש התקיים טקס חנוכת אמבולנס לזכרו של אהרון חיימוב...
איפה כדאי להזמין משלוח פירות וירקות?
מי מאיתנו לא רוכש מדי שבוע בשבוע פירות וירקות? פירות...
במדבר 'פשוטי הרחוב' במופע השקת סינגל שני בהפקת עמיר לב - יום רביעי 31 ביולי - מועדון TASSA בתל אביב
פשוטי הרחוב - הרכב רוק גלילי מיוחד מאז 2009, היוצר...
הנחיות לשמירה על ניקיון דודי קיטור
ריכוזי מלח גבוהים השוקעים בדודי קיטור מובילים להצטברות מהירה של...
נמצאים לפני רכישת דירה? חשוב לעשות את הדברים נכון
רכישת דירה היא חלומם של רבים. אם בעבר כמעט כל...
היום הארצי למודעות לנזקי הזנות - 24/7/24
"היום הארצי למודעות לנזקי הזנות"- יצוין בפעם השנייה על ידי עיריית תל...
האגף לגיל הרך יקדם איתור ילדים מעוכבי התפתחות כבר בשלבים מוקדמים
האגף לחינוך הגיל הרך מקדם יוזמה לאיתור ילדים מעוכבי התפתחות...
"שני משפחתי" לאורך אוגוסט במרכז נא לגעת - מגוון חוויות חושיות ייחודיות לכל הגילאים והצגת 'הנסיך הקטן' בשפת הסימנים
להכיר בדרך אחרת את עולמם של אנשים עם מוגבלויות ראייה...
אהרונה ישראל גאה להציג בבכורה: מדריך למתעמל - יצירה בין תנועה למילה- 13 באוגוסט בתיאטרון הבית
מדריך למתעמל יצירה בין תנועה למילה מופע שמתחקה אחר שיעוריו של המורה...