Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

חובותיכם גדולים מיכולתכם לשלם? יש מה לעשות

חובותיכם גדולים מיכולתכם לשלם? יש מה לעשות
קרדיט - Canva

יוקר המחיה, הריביות המזנקות ובכלל תנאים של חוסר יציבות כלכלית בארץ ובעולם גורמים לעסקים רבים להתרסק ולכך שאנשים שהיו עד אז במעמד הביניים מתקשים לסיים את החודש וצוברים חובות. החובות נצברים עד למצב  בו החייב יודע שלא יוכל לעמוד בהחזר כל חובותיו. חשוב לא להתייאש אלא להתייעץ עם עו"ד פשיטת רגל לגבי כניסה להליך שנקרא כך עד 2018 אך בשל רפורמה בחורק הפך להליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי. מאז השינוי בחוק מושם דגש רב יותר על שיקום החייב ולא רק על תשלום החובות לנושים. כאשר החייב  עומד בכל התנאים המוצבים לו כמו צו תשלומים ותנאים נוספים יקבל ברוב המקרים צו הפטר הפוטר אותו מיתר חובותיו לאחר כארבע שנים.

לקבל את המגיע לכם ולא לוותר- כך תעשו את זה

כאמור,  החוק החדש בא לקראת החייבים כל עוד כמובן החוב נוצר בתום לב ולא ברשלנות או בכוונת זדון. עדיין, ישנו גם הצד השני, הנושים, אשר רוצים לקבל את המגיע להם, או לפחות חלק גדול ככל האפשר מן החוב. ישנם זוכים שמעדיפים לוותר מראש כי אינם רוצים להיכנס לענייני הוצאה לפועל, גם אם מהצד הזוכה, ולשקוע באין סוף בירוקרטיה. עורך דין גביית חובות ילווה את הזוכה בכל צעד וידאג לכך שהבירוקרטיה עבורו תהיה מינימלית ככל האפשר. יותר מכך, אם הנושה מעוניין, ניתן בחלק מהמקרים גם להוביל תהליך מו"מ שלא במסגרת ההוצאה לפועל ולהגיע להסדר מול החייב. זוכים רבים מעדיפים לוותר על חלק מהסכום או לפרוס אותו לתשלומים רבים יותר כדי לסגור את העניין מהר יותר וללא בירוקרטיה מיותרת. עורך הדין ינהל את המו"מ  וידאג לתנאי הסדר הטובים ביותר לזוכה.

מחלוקות במשפחה: לא רק  על אירוח הסדר השנה…

משפחה היא המסגרת הקרובה  והבטוחה ביותר. לרובה היחסים בתוך המשפחה, בין אם הגרעינית ובין אם המורחבת, הם טובים וחמים. עם זאת, אפילו כשהקשרים טובים עלולות לצוץ מחלוקות משמעותיות יותר מאשר איפה עושים את הסדר השנה… מחלוקות שדורשות כבר טיפול משפטי. חשוב לא להיכנס למחלוקות אלה בעצמכם. דווקא בגלל הקשרים הקרובים והלא רשמיים בין בני המשפחה הוויכוחים יכולים להתלהט ולהגיע לכדי סכסוך. בכל מצב כזה כדאי להתייעץ עם עורך דין לדיני משפחה אשר יוכל ליישב את המחלוקת בהתבסס על החוקים הקשורים לעניין. הנושאים יכולים להיות קשורים לירושה וצוואה, לעסק משפחתי וניהולו ועוד.

משרד עו"ד אליוב גרין ממתחה במשפט האזרחי מסחרי ומייצג ומלווה לקוחות רבים בנושאים שונים, החל מענייני משפחה דרך מקרקעין ועד הוצאה לפועל. מוזמנים ליצור קשר.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מטענים למחשב נייד: חיבור הכוח שלכם לעולם בלתי נגמר של אפשרויות
בעידן הדיגיטלי של ימינו, המחשב הנייד הפך לכלי חיוני לעבודה,...
לאכול טוב ולחסוך כסף: טיפים לקניות בסופרמרקט
אין דבר מספק יותר מארוחה טובה שמכינים לבד ממצרכים שרוכשים,...
מה זה סגנון בוהו ואיך משלבים אותו במרחב הבית
גם אתם מתבלבלים לפעמים בין כל המילים המרתקות שעושות רק...
ניידת טיפול נמרץ חדשה הוצבה במודיעין לזכר אהרון חיימוב הי"ד ניידת טיפול נמרץ, שנרכשה בתרומתה של הגברת ספרא, הוצבה בתחנת מד"א בעיר מודיעין, לזכרו של אהרון חיימוב הי"ד שנרצח בשבעה באוקטובר באופקים
בתחילת החודש התקיים טקס חנוכת אמבולנס לזכרו של אהרון חיימוב...
איפה כדאי להזמין משלוח פירות וירקות?
מי מאיתנו לא רוכש מדי שבוע בשבוע פירות וירקות? פירות...
במדבר 'פשוטי הרחוב' במופע השקת סינגל שני בהפקת עמיר לב - יום רביעי 31 ביולי - מועדון TASSA בתל אביב
פשוטי הרחוב - הרכב רוק גלילי מיוחד מאז 2009, היוצר...
הנחיות לשמירה על ניקיון דודי קיטור
ריכוזי מלח גבוהים השוקעים בדודי קיטור מובילים להצטברות מהירה של...
נמצאים לפני רכישת דירה? חשוב לעשות את הדברים נכון
רכישת דירה היא חלומם של רבים. אם בעבר כמעט כל...
היום הארצי למודעות לנזקי הזנות - 24/7/24
"היום הארצי למודעות לנזקי הזנות"- יצוין בפעם השנייה על ידי עיריית תל...
האגף לגיל הרך יקדם איתור ילדים מעוכבי התפתחות כבר בשלבים מוקדמים
האגף לחינוך הגיל הרך מקדם יוזמה לאיתור ילדים מעוכבי התפתחות...