Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

חוזים וסכסוכים בין שותפים עסקיים

חוזים וסכסוכים בין שותפים עסקיים
קרדיט Canva

שותפות יכולה להתקיים בתחומים רבים כמו למשל שני שותפים למסעדה או שלושה שותפים לפיתוח אפליקציה. הכניסה לשותפות קיימת או הקמת שותפות חדשה היא לא דבר של מה בכך. בעלי עסקים ויזמים מתלבטים ושוקלים כל כניסה לשותפות משום שיש לכך השלכות, והמציאות מלמדת שלא אחת צפים מחלוקות וסכסוכים העלולים לחסל את קיומו של העסק מהיסוד. כמובן שיש פתרונות ודרכים להתמודד עם הדברים, ואף למנוע או למזער בצורה משמעותית תרחישים לא נעימים אלו. יש מקרים למשל בהם אחד השותפים מחליט בשלב מסויים כי הוא רוצה למכור את חלקו, או במקרה אחר תוך כדי פעילות השותפות יש צורך במימון נוסף ואחד השותפים לא מעוניין להכניס את היד לכיס. ואלו הן רק שתי דוגמאות מתוך עולם שלם של סיטואציות. אחד הפתרונות האפשריים בהקשר זה הינו לחתום מראש על הסכם שותפים באמצעות עו"ד בקיא בתחום. כך למשל תוכלו לפנות אל משרד ויינברג ושות'.

עו"ד לשותפויות ושותפים

עו"ד מהתחום המסחרי ודיני החוזים יסייע לכם להביא לידי ביטוי בהסכם את האינטרסים שלכם וכמובן לחתור לכך שההסכם יהיה מאוזן ויתאים לענף הפעילות. תוכלו לפנות אל  עורך דין לענייני חוזים אשר לו ניסיון וטיפול במגוון חוזים בין שותפים, הסכמי שותפות, הסכמי סודיות. אם למשל השותפות פועלת בעולמות הטכנולוגיה ופיתוח התוכנה רצוי כמובן לפנות לעו"ד לו ניסיון בנישה הזו. חשוב לכלול בהסכם סעיפים ספציפיים המתייחסים לזכויות וחובות בכל הקשור למכירת אחזקות, זכות הצטרפות, סעיף אי תחרות, מה עושים במקרה של אי הסכמה בין השותפים (יש פתרון הנקרא "במבי").

במקרה של סכסוך

וכאן אנו מגיעים לנקודה שלעתים היא כואבת ויזמים ושותפים לעתים מוצאים עצמם בה והיא קשורה למקרים של מחלוקות וסכסוכים. סכסוך שותפים עלול להופיע על רקע של מימון נוסף הדרוש לעסק ולא כל השותפים מסכימים או יכולים להביא כסף מהבית. היבט נוסף הגורם לעתים לסכסוכים הוא במקרה שבו אחד הצדדים מעוניין למכור את החלק שלו בשותפות או במקרה של אי תחרות כאשר אחד השותפים פורש או מכר את חלקו. על מנת לקבל סיוע משפטי, ייצוג וכלים משפטיים ופרקטיים שיקלו מאוד על ההתנהלות והטיפול בסוגיות כאלו אתם יכולים לפנות למשרד ויינברג ושות' בעל ניסיון ומוניטין בתחום העסקי. כך למשל במקרה של עריכת חוזה, זכרון דברים,  מחלוקות, הסכמים לפיתוח תוכנה ואפליקציות, או פירוק מרצון של החברה.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מטענים למחשב נייד: חיבור הכוח שלכם לעולם בלתי נגמר של אפשרויות
בעידן הדיגיטלי של ימינו, המחשב הנייד הפך לכלי חיוני לעבודה,...
לאכול טוב ולחסוך כסף: טיפים לקניות בסופרמרקט
אין דבר מספק יותר מארוחה טובה שמכינים לבד ממצרכים שרוכשים,...
מה זה סגנון בוהו ואיך משלבים אותו במרחב הבית
גם אתם מתבלבלים לפעמים בין כל המילים המרתקות שעושות רק...
איפה כדאי להזמין משלוח פירות וירקות?
מי מאיתנו לא רוכש מדי שבוע בשבוע פירות וירקות? פירות...
הנחיות לשמירה על ניקיון דודי קיטור
ריכוזי מלח גבוהים השוקעים בדודי קיטור מובילים להצטברות מהירה של...
נמצאים לפני רכישת דירה? חשוב לעשות את הדברים נכון
רכישת דירה היא חלומם של רבים. אם בעבר כמעט כל...
AHM: מרכז תיקון ושירות הרכב המוביל בירושלים
כשמדובר בטיפול ברכב שלכם, אתם רוצים את המוסך הכי טוב...
היתרונות של מכירת אלומיניום לקונה בתל אביב
הטבות סביבתיות לקניית אלומיניום בתל אביב ולמיחזורו יש יתרונות סביבתיים רבים....
איך להקרין בקלות בכל אירוע את המצגות שלכם?
אתם מכינים מידי פעם מצגות לאירועים שונים? מכינים קטעי וידאו...
הרמת כוסית עם אוכל נהדר
החלטתם לעשות הרמת כוסית בחברה שלכם עם כל העובדים? אם...