Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

חקירות מס הכנסה – מדוע לא כדאי לכם להגיע לשלב הזה?

חקירות מס הכנסה – מדוע לא כדאי לכם להגיע לשלב הזה?
קרדיט Freepik.com

בירות מס הן עבירות פליליות, ללא קשר לגודל החוב. רמאות בקנה מידה קטן לא הופכת את הפשע לפחות חמור. לצורך הרשעה, על התובע של מס הכנסה להוכיח מעבר לכל ספק סביר כל מרכיב בעבירה. כדי להוכיח עבירת מס רשות המיסים פותחת בחקירת מס. חקירות מס הכנסה משמעותן מעקב אחר פעילות הנישום על ידי מנהל המס הכולל ניתוח החזרי מס, הצהרות מכס, מסמכים וכל מידע אחר הקיים על הנישום, גם ביקור נישומים, בקרה על פעילותם במטרה לזהות ולחסל כל ליקויים וסתירות בגין חישוב, הצהרה ותשלום מיסים.

חקירות מס הכנסה
קרדיט Freepik.com

סוגים שונים של העלמת מס

  • ניסיון התחמקות משומה, או מתשלום מס: על הנישום לבצע "פעולה מתקנת" להתחמקות משומה או מתשלום מס. זה אומר שמס הכנסה חייב להוכיח באמצעות חקירות מס הכנסה, שעשיתם משהו בכוונה כדי להימנע מהמיסים שלכם.
  • המס המגיע והמס ששולם: רשות המס אינה יכולה להימצא אשם בהעלמת מיסים שאינו חייב באופן הגיוני מיסים למדינה. על רשויות המס מוטל הנטל להוכיח שהחייבים חייבים במס.
  • כוונת תחילה למעשה: זוהי הפרה מרצון, מכוונת, של חובה חוקית ידועה. אמונתו של הנישום בתום לב כי לא התרחשה הפרה של חוק המס אינה מהווה הגנה.

לאחר שרשות המיסים חושדת כי בוצעה עבירת מס, הם פותחים הליך של חקירות מס הכנסה נגד הנישום.

עבור איזו תקופת זמן ניתן לבצע חקירות מס הכנסה?

לא ניתן לפתוח חקירות מס הכנסה ללא ראיות כי התבצעה עבירת מס, כאשר נטל ההוכחה מוטלת על רשות המיסים. ברגע שיש גילוי חלקי או כוזב שהוביל להפסד מס רשויות המס יכולות להעמיק בחקירה. עבירות מס נתפסות בארצנו ובשאר מדינות העולם כחמורות ביותר. והעונש עליהן – חמור בהתאם. כמה אחורה יכולות להתבצע חקירות מס הכנסה תלוי ישירות בהתנהלות שהם מגלים, אפילו ללא ראיות ישירות, 'חזקת ההמשכיות' פירושה שמה שמס הכנסה מוצא נכון לשנה אחת עשוי להתגלות כנכון לשנה אחרת. על בסיס זה, כל מה שגורם לרשויות המס לחשוד בהחזרה שוטפת של המיסים עלול לעורר חקירה מעמיקה יותר.

כמה זמן נמשכות חקירות מס הכנסה?

משך זמן החקירה בפועל תלוי במורכבות התיק, בחומרת העלמת המס הפוטנציאלית ובגודל החברה שלך. עבור מקרים קטנים יותר, 3-6 חודשים יהיו ממוצעים הוגנים, ועולים לכ-18 חודשים עבור חקירות ממושכות יותר.

מהן המגבלות העומדות בפני חקירות מס הכנסה?

למרות שלמס הכנסה יש סמכויות מרחיקות לכת לאכוף ציות למס, המגבלות על כך מצוינות בבירור בחוק. לא ניתן להמשיך עם חקירות מס הכנסה במצבים הבאים:

  • לא ניתן לבצע הערכה אם ההחזר הוגש על ידי "נוהג רווח". משמעות הדבר היא שמס הכנסה לא יכול לחייב את משלמי המיסים לפי החוק של היום על משהו שהם הגישו לפני שנים כאשר חלו כללים שונים.
  • לא ניתן לערוך שומה אלא אם הפסד המס נגרם 'ברשלנות או במזיד' ההבחנה בין שני אלה חשובה בכך שיש לה השלכות ישירות על כמה רחוק יכולות להתבצע חקירות מס הכנסה.

ושוב, מאחר ולמס הכנסה ישנם סמכויות עצומות לאכיפת עבירות המס, על תזלזלו בחשיבות וברצינות המצב, ברגע שנפתחו נגדכם חקירות מס הכנסה, צרו קשר עם עורך דין עמית זיו, והוא יספק לכם את ההגנה המירבית, וייצג אותכם מול הרשויות.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מטענים למחשב נייד: חיבור הכוח שלכם לעולם בלתי נגמר של אפשרויות
בעידן הדיגיטלי של ימינו, המחשב הנייד הפך לכלי חיוני לעבודה,...
לאכול טוב ולחסוך כסף: טיפים לקניות בסופרמרקט
אין דבר מספק יותר מארוחה טובה שמכינים לבד ממצרכים שרוכשים,...
מה זה סגנון בוהו ואיך משלבים אותו במרחב הבית
גם אתם מתבלבלים לפעמים בין כל המילים המרתקות שעושות רק...
איפה כדאי להזמין משלוח פירות וירקות?
מי מאיתנו לא רוכש מדי שבוע בשבוע פירות וירקות? פירות...
הנחיות לשמירה על ניקיון דודי קיטור
ריכוזי מלח גבוהים השוקעים בדודי קיטור מובילים להצטברות מהירה של...
נמצאים לפני רכישת דירה? חשוב לעשות את הדברים נכון
רכישת דירה היא חלומם של רבים. אם בעבר כמעט כל...
AHM: מרכז תיקון ושירות הרכב המוביל בירושלים
כשמדובר בטיפול ברכב שלכם, אתם רוצים את המוסך הכי טוב...
היתרונות של מכירת אלומיניום לקונה בתל אביב
הטבות סביבתיות לקניית אלומיניום בתל אביב ולמיחזורו יש יתרונות סביבתיים רבים....
איך להקרין בקלות בכל אירוע את המצגות שלכם?
אתם מכינים מידי פעם מצגות לאירועים שונים? מכינים קטעי וידאו...
הרמת כוסית עם אוכל נהדר
החלטתם לעשות הרמת כוסית בחברה שלכם עם כל העובדים? אם...