Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

חשוב להכיר: חובת העסקת קצין בטיחות בתעבורה

חשוב להכיר: חובת העסקת קצין בטיחות בתעבורה
קרדיט freepik

בשנת 2022 היו 349 הרוגים בתאונות דרכים, מתוכם 220 בדרך בין עירונית. אין ספק שהמלחמה בקטל בדרכים היא בראש מעייניו של כל קצין בטיחות בתעבורה בכל אירגון ובפרט בארגונים ישנה פעילות של רכבי משא כבד.

על פי ידיעון קציני הבטיחות בתעבורה של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים אחת הסוגיות העולות במעורבות של רכב משא בתאונות דרכים הן סוגיית "השטחים המתים", כאמור תופעה זו מגבילה את שדה הראייה של נהג המשאית ויהא מהווה לאחת הסיבות השכיחות בהן מעורבים רכבים כבד.

למעשה ניתן ללמוד מנתוני הרלב"ד כי בין השנים 2019-2021 39 מתוך 139 תאונות קלטיות בהן היה מעורב רכב מיוחסת לבעיית השטחים המתים. באותן שנים כאמור מספר ההרוגים המוגדרים אזרחים ותיקים היה כ 30% אחוז.

בשנת 2022 היתה עליה של 57% במעורבות בתאונות קטלניות של רכב כבד לשנה הקודמת כאשר ב 40% מהמקרים הרכב הכבד הינו זה שהתנגש ברכב אחר.

נתוני הרשות לבטיחות ברכים מלמדים כי מרבית התאונות בכבישים בינעירוניים הן תוצאה של עייפות, אי שמירה על מרחק תקין, שדה ראיה לקוחה בשעות חשכה, נסיעה במהירות מופרזת. אין ספק שנתונים אלה מלמדים על הדרכות שיש לקיים לנהגי המשא בארגון.

כאמור על פי תקנות התעבורה – תקנה 579-  יש חובת העסקת קצין בטיחות בתעבורה, כל ארגון, עסק, תאגיד של שמו רשומים רכבים או שהוא מפעיל רכבים על פי התנאים הבאים:

על פי תקנה 580 מחויב הארגון להעסיק קצין בטיחות אשר יישא אך ורק בתפקיד זה. תפקידו של קצין בטיחות תעבורה הוא לשמש כאחראי על תקינות ובטיחות הרכבים והדרכת הנהגים. כמו כן תקפידו לייעץ לצוות הניהולי בארגון ככל שנדרש לפעול בכדי למזער תקלות או תאונות וכן ביישום ההמלצות.

תפקידם כולל את הקמת מדיניות בטיחות בתעבורה, תכנון ובקרה על הטיולים, עיון ופעולה על הדיווחים על תאונות ותקלות, והפעלת פעילויות אפקטיביות לשיפור הבטיחות והתקנות המתאימות. הם גם יכולים להיות מעורבים בפיתוח והטמעת מערכות טכנולוגיות לניטור ולשיפור הבטיחות, ולעזור לצוותים הקשורים לתחבורה לפעול בצורה בטוחה ויעילה. ניתן להסמיך קצין בטיחות בתעבורה או לקבל שירות קצין בטיחות בתעבורה במיקור חוץ, לאפשרות זו יתרון כלכלי שכן אין יחסי עובד מעביד בין הגורמים וכן העסקת גורם מקצועי חיצוני תבטיח עדכניות בתחום.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מטענים למחשב נייד: חיבור הכוח שלכם לעולם בלתי נגמר של אפשרויות
בעידן הדיגיטלי של ימינו, המחשב הנייד הפך לכלי חיוני לעבודה,...
לאכול טוב ולחסוך כסף: טיפים לקניות בסופרמרקט
אין דבר מספק יותר מארוחה טובה שמכינים לבד ממצרכים שרוכשים,...
מה זה סגנון בוהו ואיך משלבים אותו במרחב הבית
גם אתם מתבלבלים לפעמים בין כל המילים המרתקות שעושות רק...
איפה כדאי להזמין משלוח פירות וירקות?
מי מאיתנו לא רוכש מדי שבוע בשבוע פירות וירקות? פירות...
הנחיות לשמירה על ניקיון דודי קיטור
ריכוזי מלח גבוהים השוקעים בדודי קיטור מובילים להצטברות מהירה של...
נמצאים לפני רכישת דירה? חשוב לעשות את הדברים נכון
רכישת דירה היא חלומם של רבים. אם בעבר כמעט כל...
AHM: מרכז תיקון ושירות הרכב המוביל בירושלים
כשמדובר בטיפול ברכב שלכם, אתם רוצים את המוסך הכי טוב...
היתרונות של מכירת אלומיניום לקונה בתל אביב
הטבות סביבתיות לקניית אלומיניום בתל אביב ולמיחזורו יש יתרונות סביבתיים רבים....
איך להקרין בקלות בכל אירוע את המצגות שלכם?
אתם מכינים מידי פעם מצגות לאירועים שונים? מכינים קטעי וידאו...
הרמת כוסית עם אוכל נהדר
החלטתם לעשות הרמת כוסית בחברה שלכם עם כל העובדים? אם...