Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

טיפים ושיטות לתיקון חרסינה שבורה: המדריך המלא

טיפים ושיטות לתיקון חרסינה שבורה: המדריך המלא
קרדיט לתמונה: pixabay

בבתים ישנים לא פעם עולה הצורך לתקן חרסינה שבורה. לעיתים מדובר על מרצפות ישנות העשויות חרסינה ונשברות בשל בלאי, לעיתים מדובר על אריחים שונים בחדר האמבטיה או בכל חדר אחר בבית ועוד. בכל מקרה שבו אתם מזהים כי יש שבר בחרסינה שלכם, חשוב מאוד שתבצעו את מלאכת תיקון החרסינה בצורה המדויקת והמקצועית ביותר וזאת כדי לשמור על העמידות של החרסינה וכן בכדי שהעבודה תקנה למרצפת או לאריח שנשברו את המראה הטוב ביותר.

כיצד תזהו שהחרסינה שלכם שבורה?

ראשית כל, חשוב מאוד שתדעו כיצד לזהות שבר כלשהו בחרסינה. לעיתים מדובר על שבר שניתן לראות, אך לעיתים מדובר על סדק קטן שלא נראה לעין, אלא אם כן מאוד מתאמצים. אם נפל לכם חפץ כבד מאוד על מרצפות העשויות מחרסינה, עליכם לבדוק היטב האם החרסינה שלכם נשברה ולו במעט. כמו כן, ריצוף שהתבצע בצורה לא נכונה על חול רטוב יכול לגרום לשברים וסדקים במרצפות חרסינה ולכן, חשוב ביותר לבחון זאת. מעבר לכך, לא פעם ניתן לראות סדקים ושברים בקירות חרסינה. לא פעם מדובר על אריחי חרסינה שנשברו כתוצאה מבלאי ולעיתים הסיבות יכולות להיות אחרות, כך לדוגמא: תיתכן שחיקה של החרסינה בשל נזילה סמויה בצנרת המצויה מאחורי האריחים.

על כן, כדאי מאוד לבדוק האם אתם יכולים לראות שבר ולא משנה באיזה גודל בחרסינה ובהתאם לכך, לבדוק האם מדובר על שבר שעומדת מאחוריו סיבה אחרת שמקורה ברטיבות או בנזילה כלשהי מהצנרת שלכם, או שבר שפשוט נוצר בשל שחיקה או כל סיבה חיצונית אחרת. בכל מקרה, בהתאם לנסיבות שבירת החרסינה, יש להעניק את המענה המדויק לבעיה וכן, לטפל בחרסינה השבורה.

השיטות לתיקון חרסינה שבורה

ישנן שיטות שונות לתיקון חרסינה שבורה וחשוב לזכור כי תהליך התיקון ידרוש מכם עבודה עם כלי עבודה ייעודיים וכן חומרי גלם רלוונטיים. יש לבחור חומר מילוי בהתאם לעומק הסדק או החור שמוצר בחרסינה וכן בהתאם לסוג החרסינה. אחד מחומרי הגלם הטובים עבור תיקון שבר בחרסינה הוא דבק אפוקסי. מדובר על דבק איכותי מאוד וגמיש, הוא מתקשה תוך דקות ספורות ומקנה את המראה הטוב ביותר בתום העבודה.

ניתן לבחור גם במילוי בחומרים פולימריים. מדובר על חומרים גמישים ואיכותיים אשר המילוי של החורים או הסדקים בחרסינה באמצעותם מתבצע בצורה קלה ויוצר מראה טוב בתום העבודה.

עוד שיטה היא שימוש בבטון, אך חשוב לדעת כי לא מדובר על שיטה המתאימה לכל סוג של שבר או סדק וכן לא לכל סוג של אריחי קרמיקה. בשיטה זאת מיישמים בטון בסדק, בשבר או בחור, כאשר היתרונות של הבטון הוא החוזק והעמידות שלו. מדובר על שיטה שמבטיחה כי התיקון יהיה איכותי ויחזיק מעמד בצורה הטובה ביותר לאורך פרק זמן משמעותי.

טיפים חשובים לתהליך תיקון חרסינה שבורה

כדי לאטום חרסינה שבורה בצורה הטובה ביותר, ראשית כל חשוב לבחון את העומק או האופי של השבר, הסדק או החור ולבחור את חומרי התיקון וההדבקה הטובים ביותר. חשוב לקחת בחשבון גם את האופי של המשטח אשר מתקנים, את המיקום שלו וכל פרמטר חשוב אחר שיש לתת עליו את הדעת. מלבד זאת, יש לבצע את העבודה בצורה בטוחה, שלב אחר שלב ובאמצעות כלי עבודה מתאימים וזאת בכדי שלא לגרום למצב שבו בשל עבודה רשלנית לא רק שלא מתקנים את השבר הקיים בחרסינה, אלא גם גורמים לנזקים נוספים ורחבי היקף.

חשוב לעבוד בצורה מדויקת שכן, מרבית החומרים שמשתמשים בהם לצורך תיקון חרסינה מתייבשים מהר. כמו כן, לאחר שהחומר מתייבש, יש צורך ללטש, לשייף ולנסר על מנת להעניק את המראה הטוב ביותר בסופו של התהליך.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מטענים למחשב נייד: חיבור הכוח שלכם לעולם בלתי נגמר של אפשרויות
בעידן הדיגיטלי של ימינו, המחשב הנייד הפך לכלי חיוני לעבודה,...
לאכול טוב ולחסוך כסף: טיפים לקניות בסופרמרקט
אין דבר מספק יותר מארוחה טובה שמכינים לבד ממצרכים שרוכשים,...
מה זה סגנון בוהו ואיך משלבים אותו במרחב הבית
גם אתם מתבלבלים לפעמים בין כל המילים המרתקות שעושות רק...
איפה כדאי להזמין משלוח פירות וירקות?
מי מאיתנו לא רוכש מדי שבוע בשבוע פירות וירקות? פירות...
הנחיות לשמירה על ניקיון דודי קיטור
ריכוזי מלח גבוהים השוקעים בדודי קיטור מובילים להצטברות מהירה של...
נמצאים לפני רכישת דירה? חשוב לעשות את הדברים נכון
רכישת דירה היא חלומם של רבים. אם בעבר כמעט כל...
AHM: מרכז תיקון ושירות הרכב המוביל בירושלים
כשמדובר בטיפול ברכב שלכם, אתם רוצים את המוסך הכי טוב...
היתרונות של מכירת אלומיניום לקונה בתל אביב
הטבות סביבתיות לקניית אלומיניום בתל אביב ולמיחזורו יש יתרונות סביבתיים רבים....
איך להקרין בקלות בכל אירוע את המצגות שלכם?
אתם מכינים מידי פעם מצגות לאירועים שונים? מכינים קטעי וידאו...
הרמת כוסית עם אוכל נהדר
החלטתם לעשות הרמת כוסית בחברה שלכם עם כל העובדים? אם...