כיום לא מעט עסקים מבינים כי משתלם להם להקים חנות וירטואלית באינטרנט. חנות מעין זאת יכולה להגדיל את מעגל הלקוחות של כל עסק וכן, להגדיל את המכירות והרווחים שלו. מכיוון שכיום לא מעט לקוחות מעדיפים לרכוש ברשת האינטרנט וזאת בשל העובדה שמדובר על רכישה קלה, מהירה ונוחה יותר שניתן לבצע מכל מקום ובכל זמן, הרי שעסקים שלא מקימים חנות וירטואלית ימצאו את עצמם מאחור. כמובן שלא די בהקמת החנות ויש לקדם אותה באופן איכותי על מנת להביא אליה כמה שיותר לקוחות שיחשפו למוצרים ויבצעו רכישה דווקא בחנות הווירטואלית שלכם על פני חנויות וירטואליות של עסקים מתחרים.
כיצד מקדמים חנות וירטואלית באינטרנט?
בדיוק כפי שכל אדם שיש לו חנות רגילה דואג לפרסם אותה ולשווק אותה בדרכים ייחודיות על מנת שהלקוחות יבחרו דווקא בחנות שלו על פני החנות של המתחרים שלו, כך גם יש צורך לקדם חנות וירטואלית בצורה מקצועית ואיכותית על מנת שהיא תופיע בגוגל, בין תוצאות החיפוש הראשונות כאשר גולש יחפש מוצר או שירות שהחנות שלכם מציעה. קידום אורגני איכותי לחנות, יעשה את העבודה עבורכם. ישנם כמה דברים שחשוב להקפיד עליהם בקידום חנות וירטואלית:
דבר ראשון, חשוב מאוד להשתמש בתגיות מטא, כותרות ותיאור שונים לכל מוצר. אסור לחפף בזה וחשוב לדייק בזה. חשוב גם להוסיף תגיות ALT לתמונות המוצרים וזאת בכדי שגולשים ימצאו אתכם גם מגוגל ולא רק בתוך האתר. מעבר לכך, חשוב להקפיד מאוד על תוכן איכותי, ייחודי ומקורי לכל מוצר שמופיע באתר. לא כדאי כלל להשאיר מוצרים ללא תיאור ראוי.
על אף שחשוב מאוד לתאר את המפרט של כל מוצר וזאת בכדי שהלקוח שמגיע לאתר יוכל לקבל החלטה לגבי איזה מוצר הוא בדיוק רוצה וצריך בהתאם למפרט שלו, כדאי להשקיע בתוכן שיווקי ואיכותי ממוקד על כל מוצר. לא כדאי להסתפק במפרט הטכני של המוצר בלבד וכדאי לכתוב אודות המוצר בצורה מעמיקה יותר ולאפיין אותו במילים כמה שיותר טוב.
גולשים יעדיפו לבחור בחנות וירטואלית שתהליך הרכישה בה יהיה נוח, קל, זמין ומהיר ועל כן, עליכם לעשות את כל מה שצריך בכדי שהגולשים שיגיעו לחנות יוכלו לרכוש כל מוצר שהם מעוניינים בצורה נוחה. כדאי להוסיף גם כפתור: רכוש עכשיו וגם כפתור הוסף לסל ליד כל מוצר. מעבר לכך, לא כדאי לחייב את הגולשים בהרשמה לאתר לצורך רכישה. מרבית הגולשים יעדיפו לרכוש באתר לא מסורבל שלא דורש מהם הרשמה.
טיפ יעיל נוסף לקידום חנות וירטואלית הוא: ליצור בלוג באתר ולשלב בו מאמרים מקצועיים של אנשים באתר או תוכן איכותי שקשור לחנות. כל אדם שנכנס לחנות רגילה אוהב לקבל חוות דעת אודות המוצרים השונים מפי מומחים, אז גם בחנות באינטרנט חשוב לקבל את כל המידע אודות המוצרים השונים. כאשר באתר יש בלוג שמציע תוכן איכותי ומקצועי הנוגע למוצרי החנות, תהליכי רכישה של מוצרים ועוד, גוגל יראה בו אתר אמין וכן, פרק הזמן שבו גולשים ישהו באתר יהיה גדול יותר, דבר שישפיע על הדירוג של גוגל וכן, יגדיל את הסיכוי של הגולשים לבצע רכישה באתר.