Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

יזמת הנדל"ן הדר ברוקנשטיין מסבירה מהי קבוצת רכישה ומתי זה משתלם

יזמת הנדל"ן הדר ברוקנשטיין מסבירה מהי קבוצת רכישה ומתי זה משתלם
קרדיט Depositphotos

מחירי הדירות בארץ מקשים על זוג צעיר ממעמד הביניים לרכוש לעצמו דירה בדרך הרגילה. אמנם, המחירים של הדירות רק עולים ועולים וכל אחד מבין שצריך לקפוץ על העגלה, כי בהמשך המחירים יהיו רק גבוהים יותר. בדיוק מהסיבה הזאת הומצאו דרכים בכדי להקל על הרוכשים ולגרום למחיר להיות מעט יותר זול. אחת מן הדרכים היותר פופולריות כיום היא רכישת דירה באמצעות קבוצת רכישה. יזמת הנדל"ן הדר ברוקנשטיין אשר עוסקת רבות בתחום הנדל"ן בכלל, וקבוצות הרכישה בפרט, מסבירה לנו מהי קבוצת רכישה ומתי זה משתלם.

יזמת הנדל"ן הדר ברוקנשטיין מסבירה מהי קבוצת רכישה ומתי זה משתלם
קרדיט Depositphotos

מהי בעצם קבוצת רכישה?

הדר ברוקנשטיין מסבירה: "קבוצת רכישה היא קבוצת אנשים אקראיים שהתאגדו יחד על מנת לבנות בניין מגורים יחד כשכל אחד מהם מקבל דירה. השוני בקבוצת רכישה מרכישה רגילה מתבטא בעובדה שברכישה רגילה קבלן או יזם הם אלו שרוכשים את הקרקע ובונים את הדירה באמצעות אנשי מקצוע, ואז מתמחרים אותה לפי מה שירצו. אם לדוגמא בניית כל דירה עלתה לקבלן כמיליון וחצי שקלים, הוא יוכל לבחור למכור אותה גם ב – 2 מיליון שקלים המבטאים את הכסף שהוא השקיע וסיכן בבניית הבניין, מה שגורם לרוב למחירים גבוהים. לעומת זאת בקבוצת רכישה, ישנו אדם אחד אשר מנהל את הבנייה עבור הדיירים, והתשלום מגיע ישירות לבעלי המקצוע, וכך חוסכים את התשלום ליזם ומקבלים דירה במחיר נמוך יותר".

האם קבוצת רכישה תמיד משתלמת?

רצינו להיעזר בניסיונה הרב של הדר בכדי לענות על השאלה בה מתחבטים רבים, האם קבוצת רכישה היא אכן הדרך המשתלמת לרכישת דירה כיום. "רכישה של דירה בקבוצת רכישה אמורה להיות זולה ומשתלמת יותר מאשר רכישת דירה מקבלן. עם זאת, חשוב לדעת שישנם כמה דברים אותם צריך לדעת לפני שניגשים לרכישת דירה באמצעות קבוצת רכישה, ולשקול היטב האם זה מתאים עבורכם. הדבר הראשון הוא חוסר הוודאות שישנו לגבי מחיר הדירה הסופי. לקבלן יש בדרך כלל את אנשי המקצוע שלו וניסיון עבר כך שהוא מתמחר את הדירה בצורה מדויקת יותר וזהו מחיר הדירה הסופי. לעומת זאת בקבוצת רכישה כאשר בתחילת הדרך לא יודע מי אנשי המקצוע שיעבדו, המחיר לדירה הוא מחיר משוער בלבד שלא פעם מסתיים במחיר גבוה יותר. בנוסף, חשוב לדעת שכאשר מדובר בקבוצות רכישה, הבנקים מעניקים משכנתא בעלת ריביות גבוהות יותר, שיכולות להגיע גם לפי 2 או שלוש מאשר במקרה של משכנתא רגילה על דירה מקבלן. הדבר האחרון ואולי המשמעותי ביותר עבור הרבה אנשים, הוא העבודה שבקבוצת רכישה ישנם לא פעם עיכובים גדולים מאוד במסירת הדירות, שיכולים להגיע גם למספר שנים. אמנם גם בדירה מקבלן יכול להיות עיכוב במסירת הדירה אך כיום הקבלניים מחויבים לשלם פיצויים במקרה כזה לבעלי הדירות, מה שלא קורה כמובן כאשר מדובר בקבוצת רכישה".

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מטענים למחשב נייד: חיבור הכוח שלכם לעולם בלתי נגמר של אפשרויות
בעידן הדיגיטלי של ימינו, המחשב הנייד הפך לכלי חיוני לעבודה,...
לאכול טוב ולחסוך כסף: טיפים לקניות בסופרמרקט
אין דבר מספק יותר מארוחה טובה שמכינים לבד ממצרכים שרוכשים,...
מה זה סגנון בוהו ואיך משלבים אותו במרחב הבית
גם אתם מתבלבלים לפעמים בין כל המילים המרתקות שעושות רק...
איפה כדאי להזמין משלוח פירות וירקות?
מי מאיתנו לא רוכש מדי שבוע בשבוע פירות וירקות? פירות...
הנחיות לשמירה על ניקיון דודי קיטור
ריכוזי מלח גבוהים השוקעים בדודי קיטור מובילים להצטברות מהירה של...
נמצאים לפני רכישת דירה? חשוב לעשות את הדברים נכון
רכישת דירה היא חלומם של רבים. אם בעבר כמעט כל...
AHM: מרכז תיקון ושירות הרכב המוביל בירושלים
כשמדובר בטיפול ברכב שלכם, אתם רוצים את המוסך הכי טוב...
היתרונות של מכירת אלומיניום לקונה בתל אביב
הטבות סביבתיות לקניית אלומיניום בתל אביב ולמיחזורו יש יתרונות סביבתיים רבים....
איך להקרין בקלות בכל אירוע את המצגות שלכם?
אתם מכינים מידי פעם מצגות לאירועים שונים? מכינים קטעי וידאו...
הרמת כוסית עם אוכל נהדר
החלטתם לעשות הרמת כוסית בחברה שלכם עם כל העובדים? אם...