Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

ייצוג מקצועי וסיוע בנבכי החוק מול הביטוח הלאומי

ייצוג מקצועי וסיוע בנבכי החוק מול הביטוח הלאומי
credit pixabay

המוסד לביטוח לאומי אחראי על מענקים וקצבאות לטובת סיוע כספי לאזרחים במדינה, אך כדי למצות את הזכויות לעיתים הדרשת התערבות של עורך דין לביטוח לאומי המתמחה בייצוג לקוחות בתיקים הקשורים למוסד לביטוח לאומי. תפקידו לסייע ללקוחות להגיש את המסמכים הנדרשים לוועדות השונות בהתאם לכללים והתקנות המורכבים בנושאים של קצבאות נכות, קצבאות שאירים ודמי אבטלה. ובכלל זה הגשת תביעות, ערעור על תביעות דחויות וניהול משא ומתן להסדרים עם המוסד לביטוח לאומי. זאת משום שנדרשת מיומנות בהתנהלות מולם והכרות עם הדרישות השונות מתוך הניסיון בעבודה מולם, כדי לקבל את התוצאה הרצויות במהירות האפשרית.

התרחישים השונים בהם נדרש ייצוג

במקרים של תאונת עבודה, נכות בעקבות פציעה ועוד, רצוי לפנות לעורך דין לביטוח לאומי לייעוץ בנוגע לזכויותיהם וחובותיהם של הנפגעים, על פי החוק. לדוגמה, הבנת הקריטריונים לקבלת קצבת נכות או ייעוץ בנוגע לערעור על החלטה השוללת הטבות. עורך הדין עשוי לספק הנחיות לגבי תהליך הערעור, כולל אילו ראיות לספק ואילו טיעונים להעלות בבית המשפט, ואף להכין את הלקוח לפני דיונים אלה. תפקיד חשוב נוסף הוא ייצוג לקוחות במשא ומתן מול המוסד לביטוח לאומי על הסכם פשרה או ערעור על פרשנות החוק של המוסד לביטוח לאומי בבית המשפט. משום בקיאותו בהתפתחויות המשפטיות האחרונות בתחום ומשום שהינו בעל הכישורים והניסיון הדרושים לייצוג לקוחות בצורה יעילה.

אופייה המורכב של המערכת

בשל אופייה המורכב של מערכת הביטוח הלאומי במדינה, במוסד לביטוח לאומי מקבלות מדי שנה תביעות רבות, ורבות מהן נדחות מסיבות שונות. הדבר יוצר צורך באנשי מקצוע משפטנים שיכולים לסייע ללקוחות לנווט בהליך הערעור ולנהל משא ומתן להסדרים עם המוסד לביטוח לאומי. ועורכי דין שסיימו לימודיהם בהצלחה, התקבלו ללשכת עורכי הדין וצברו ניסיון בתחום משפטי זה, בין אם בפרקטיקה הפרטית ובין אם במגזר הציבורי, צריכים להמשיך ולהתעדכן בתחום זה המתפתח כל הזמן.

משום שעורך דין לביטוח לאומי בישראל הינו גורם משפטי חשוב אשר ממלא תפקיד חיוני בהבטחת קבלת הסיוע הכלכלי הנחוץ לאזרחים, נדרשת פרקטיקה מקצועית בנושא זה. זאת לטובת ייעוץ וייצוג ללקוחות במקרים הקשורים לביטוח הלאומי וסיוע הבטחת ההגנה על זכויותיהם.  בעזרת הידע והניסיון שלהם, עורכי דין בביטוח לאומי הם משאב חיוני לכל מי שנדרש למצות את זכויותיו מולם. במשרד עורכי הדין מאיסה ח'דירי – מסאלחה מטפלים בעברות נזיקין, צווארון לבן, ומסייעים ללקוחות מול רשויות המס, ורשויות האכיפה והגבייה, באופן אישי ומעמיק כיאה למשרד בוטיק.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מטענים למחשב נייד: חיבור הכוח שלכם לעולם בלתי נגמר של אפשרויות
בעידן הדיגיטלי של ימינו, המחשב הנייד הפך לכלי חיוני לעבודה,...
לאכול טוב ולחסוך כסף: טיפים לקניות בסופרמרקט
אין דבר מספק יותר מארוחה טובה שמכינים לבד ממצרכים שרוכשים,...
מה זה סגנון בוהו ואיך משלבים אותו במרחב הבית
גם אתם מתבלבלים לפעמים בין כל המילים המרתקות שעושות רק...
איפה כדאי להזמין משלוח פירות וירקות?
מי מאיתנו לא רוכש מדי שבוע בשבוע פירות וירקות? פירות...
הנחיות לשמירה על ניקיון דודי קיטור
ריכוזי מלח גבוהים השוקעים בדודי קיטור מובילים להצטברות מהירה של...
נמצאים לפני רכישת דירה? חשוב לעשות את הדברים נכון
רכישת דירה היא חלומם של רבים. אם בעבר כמעט כל...
AHM: מרכז תיקון ושירות הרכב המוביל בירושלים
כשמדובר בטיפול ברכב שלכם, אתם רוצים את המוסך הכי טוב...
היתרונות של מכירת אלומיניום לקונה בתל אביב
הטבות סביבתיות לקניית אלומיניום בתל אביב ולמיחזורו יש יתרונות סביבתיים רבים....
איך להקרין בקלות בכל אירוע את המצגות שלכם?
אתם מכינים מידי פעם מצגות לאירועים שונים? מכינים קטעי וידאו...
הרמת כוסית עם אוכל נהדר
החלטתם לעשות הרמת כוסית בחברה שלכם עם כל העובדים? אם...