Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

ירוקת בבריכה ביתית – טיפול ומניעה

ירוקת בבריכה ביתית – טיפול ומניעה
credit pixabay

זה לא נעים לשחות בבריכה מלוכלכת שצברה ירוקת חלקלקה שמכערת את דפנות הקירות והרצפה ואין ספק שנושא זה מעסיק את רוב בעלי הבריכות. מי שלא מכיר את התחום או רק עכשיו בנה לעצמו בריכה ביתית חייב להכיר את השיטות להימנע מהצטברות של ירוקת, וגם את השיטות להיפטר מירוקת שכבר החלה להצטבר בבריכה. אז מהי אותה ירוקת וכיצד היא בכלל נוצרת בתוך הבריכה הביתית שלנו וכיצד נצליח להיפטר ממנה כשהיא כבר נוצרת? אספנו עבורכם את כל המידע שצריך לדעת על ירוקת בבריכה ביתית – טיפול ומניעה, כדאי להמשיך לקרוא.

מהי ירוקת וכיצד היא נוצרת בבריכה הביתית?

ירוקת היא מערכת צמחי מים מתוך ממלכת צמחים המכילה מעל לשבעת אלפים סוגים של אצות. אצות אלה מבצעות פוטוסינתזה ואנחנו מכירים אותה היטב מבריכות מים טבעיות, גם כאלה שמתוחזקות על ידי אנשים ונדמה לנו שכל אותן אצות וירוקת שאנחנו רואים התפתחה על ידי האדם אך לא – מדובר על תהליך טבעי שמתרחש במים עומדים בשמש. מי שבונה בריכה בביתו צריך לדעת שירוקת יכולה גם יכולה להתפתח בבריכה הביתית, גם אם עושים בה שימוש תדיר וגם אם היא עוברת חיטוי – יש צורך לבצע טיפולים מונעים עבור הירוקת. הופעת ירוקת מתרחשת כשיש חוסר איזון רמת PH במים, בדרך כלל הסימן הראשון יהיה שהמים הופכים לפחות צלולים ולמעשה מדובר על תהליך טבעי לחלוטין, על ירוקת בבריכה פרטית – טיפול ומניעה יעילים ושימוש בחומרים איכותיים בהמשך המאמר.

נוצרה ירוקה? כל הדרכים לטיפול

בדרך כלל יהיו סימנים מוקדמים לכך שהירוקת מתחילה להצטבר, לעיתים נבחין בה לאחר תקופה בה לא עשינו שימוש בבריכה, בדרך כלל בתקופות הביניים או אחרי החורף, במידה והבריכה לא טופלה בזמן זה ולא הייתה מכוסה. לעיתים נראה את הירוקת גם בתקופות בהן אנו עושים שימוש בבריכה וכשדבר כזה קורה מי שמתמחה בתחום ירוקת בבריכה ביתית – טיפול ומניעה שלהם, יוכל לבדוק את רמות ה-PH במים. במידה והתוצאה תהיה גבוהה או נמוכה מטווח הנורמה יש צורך לבצע איזון לרמות ה-PH בבריכה. ניתן לעשות זאת על ידי הוספת כלור גרגרי או נוזלי לבריכה ויש לבדוק גם את רמות הכלור ולוודא שהן אינן עוברות את המותר.

על ירוקת בבריכה ביתית – טיפול ומניעה

מומלץ לכסות כל בריכת שחייה כשהיא אינה בשימוש, במיוחד אם היא חשופה לקרני השמש, שכן זהו הזמן בו הירוקת מתפתחת במהירות הגדולה ביותר. כאשר יש ירוקת בבריכה ביתית – טיפול ומניעה יש להתחיל עם הרגל קבוע של הוספת חומר אנטי אצות למים אחת לשבוע, ויש לנקות את קרקעית הבריכה והדפנות בהתאם להוראות המתקין עם מברשת מתאימה, למתקינים ולמנקי בריכות קיים ציוד להברשת הדפנות באופן מקצועי וחזק ביותר. לעיתים הניקוי או תחילתו יכול לגרום לאצות להתפרק ולהפוך את המים עכורים, אם שימוש במשאבה במקביל לא מצליח לנקות את המים – יש לבצע ניקוי לפילטרים, אם גם פעולה זו לא מצליחה לנקות את המים, יהיה צורך לרוקן את הבריכה ולמלא אותה מחדש. מסיבה זו בעיקר, מומלץ מאוד להימנע מראש מהתפתחות הירוקת.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מטענים למחשב נייד: חיבור הכוח שלכם לעולם בלתי נגמר של אפשרויות
בעידן הדיגיטלי של ימינו, המחשב הנייד הפך לכלי חיוני לעבודה,...
לאכול טוב ולחסוך כסף: טיפים לקניות בסופרמרקט
אין דבר מספק יותר מארוחה טובה שמכינים לבד ממצרכים שרוכשים,...
מה זה סגנון בוהו ואיך משלבים אותו במרחב הבית
גם אתם מתבלבלים לפעמים בין כל המילים המרתקות שעושות רק...
איפה כדאי להזמין משלוח פירות וירקות?
מי מאיתנו לא רוכש מדי שבוע בשבוע פירות וירקות? פירות...
הנחיות לשמירה על ניקיון דודי קיטור
ריכוזי מלח גבוהים השוקעים בדודי קיטור מובילים להצטברות מהירה של...
נמצאים לפני רכישת דירה? חשוב לעשות את הדברים נכון
רכישת דירה היא חלומם של רבים. אם בעבר כמעט כל...
AHM: מרכז תיקון ושירות הרכב המוביל בירושלים
כשמדובר בטיפול ברכב שלכם, אתם רוצים את המוסך הכי טוב...
היתרונות של מכירת אלומיניום לקונה בתל אביב
הטבות סביבתיות לקניית אלומיניום בתל אביב ולמיחזורו יש יתרונות סביבתיים רבים....
איך להקרין בקלות בכל אירוע את המצגות שלכם?
אתם מכינים מידי פעם מצגות לאירועים שונים? מכינים קטעי וידאו...
הרמת כוסית עם אוכל נהדר
החלטתם לעשות הרמת כוסית בחברה שלכם עם כל העובדים? אם...