Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

כינורות מהשואה- קונצרט מרגש במיוחד

כינורות מהשואה- קונצרט מרגש במיוחד
קרדיט אמיר בן חיים.

ביום ראשון ה- 27.12.20 בשעה 19:00 יועלה  לראשונה המופע המרגש והמיוחד ״כינורות מהשואה״ שיוקלט ויצולם בהיכל התרבות פתח תקוה ישודר ברשתות החברתיות, כולל הפייסבוק העירוני. המופע נערך במסגרת הפרויקט המשותף ״כיתות האמן הבינלאומיות היסטוריה מוסיקה וזיכרון״ של מוזיאון בית טרזין והמרכז העירוני להנצחת השואה של עירית פתח תקוה בעידודו ותמיכתו  של ראש העיר רמי גרינברג, ובסיוע משה פלדמר יו״ר המרכז העירוני להנצחת השואה, שלומית מדר מנהלת הקונסרבטוריון העירוני פתח תקוה, גב' תמי קינברג מנכ"לית בית טרזין, משרד התרבות והספורט, ובמימון וסיוע מפעל הפיס וחברת מנטוס. 

ארגז תווים מיותם אשר נמצא אצל כפריה פולניה בכפר קטן ליד אושוויץ הכיל תווים השייכים לתזמורת הכינורות של אושוויץ. התווים נרכשו והובאו לישראל בסיועו של מוטי מלאכי, ראש מטה משלחות נוער לפולין לשעבר, שגם אימת את מקוריותם של התווים מול ניצול שואה מסלוניקי, מר ז'ק סטרומה ז"ל, אשר זיהה מיד את התווים מהם ניגנה תזמורת כלי הקשת של אושוויץ.

מר מלאכי מסר את התווים למיכל אשר, מנהלת המרכז העירוני להנצחת השואה, שיחד עם אריה ימיני, מנהל אגף התרבות בעירייה ומנכ״ל היכל התרבות, יזמו את הפרויקט החשוב. היצירה ״כינורות מהשואה ״ הולחנה ועובדה על ידי הפסנתרן והמלחין דר׳ יורי ברנר, חתן פרס ראש הממשלה לקומפוזיציה, תבוצע בערב הזה בביצוע בכורה עולמי ותהווה את שיאו של המופע.

כמו כן תבוצענה במופע יצירות שהולחנו בגטו טרזיינשטאט על ידי המלחינים קליין, וובר ומיטב הרפרטואר הקלאסי. במופע ישתתפו מוזיקאים צעירים זמרות וזמרים, נגניות ונגנים מהקונסרבטוריון העירוני למוסיקה פתח תקוה, תלמידי קונסרבטוריונים נוספים מתל אביב ורעננה, וסטודנטים למוסיקה מכל רחבי העולם – תלמידי האקדמיה למוסיקה בוכמן מהטה תל אביב.

ראש העיר רמי גרינברג אמר כי מדובר במופע מרגש מאין כמותו והוסיף "תווי הנגינה אשר נמצאו בדרך לא דרך, התגלגלו לארץ וכעת הם מועלים כאן, במופע חגיגי ומרגש אצלנו בפתח תקוה, אם המושבות. עיריית פתח תקוה לאורך כל השנה מקיימת אירועים וטקסים לזכר הנספים בשואה ונמצאת בקשר הדוק עם ניצולי השואה המתגוררים בעיר. אותם שורדים אשר בכוחותיהם האחרונים הצליחו לשקם את חייהם ולבנות בית כאן בארץ ישראל. אין לי ספק כי המנגינות שיושמעו בערב יעלו זיכרונות קשים בקרב רבים אך ניצחון הרוח, ניצחון העם היהודי הוא שצריך לחזק את השורדים ואת כלל המאזינים!".

לדברי משה פלדמר, יו״ר המרכז העירוני להנצחת השואה, קיום המופע מיד לאחר חג החנוכה המסמל את הגבורה וניצחון הרוח היהודית, ממחיש יותר מכל את התרבות העשירה של העם היהודי כפי שהייתה לפני השואה.

המופע שישודר הוא עריכה של קטעי נגינה ושירה, נגנים וזמרים אשר במיוחד לאירוע, צולמו והוקלטו בקבוצות קטנות בהתאם להגבלות הקורונה.

צוות מקצועי:

דר׳ יורי ברנר – הלחנה ופסנתר 

אורית שילוח – פיתוח קול וניצוח מקהלה 

בבת מרום – פיתוח קול 

אלון הררי – פיתוח קול 

יוסי חזות – פסנתר 

אייל שילוח – ניהול אמנותי 

קרדיט אמיר בן חיים.
כתבות נוספות שיעניינו אתכם
למי מתאים בגדי ים ברזילאים?
בכל שנה מחדש את מחפשת בגד ים שבאמת יוכל להחמיא...
בעקבות האימפרסיוניסטים - האמנית יפה בן דיין בתערוכת יחיד בתל אביב!
יפה בן דיין - תערוכת יחיד פתיחה חגיגית : יום שלישי,...
המעצבת שמביאה את עולם העיצוב היוקרתי אל הבית הפרטי שלכם
ההתמקדות של אלה בעיצוב בתים פרטיים ויוקרתיים נובעת מהאמונה העמוקה...
הדוגמנית ג'סיקה אלטר חשפה את הדגמים בתערוכת "עת לפרוח לאחר 7 באוקטובר
10 מעצבי אופנה מובילים הגיעו אתמול בערב (יום ג) לקניון...
שחר חיון, בן זיני וקימור אזולאי מפגינים כישורים
עמותת חסדי דרור, המסייעת למשפחות במצוקה ולמשפחות של ילדים חולי...
ארוחת סדר פסח 2024 במלון קרלטון תל אביב
מלון קרלטון תל אביב זכה בתואר המלון הטוב ביותר בישראל...
- Save the date - 6.6.24 מרוץ הלילה של פתח תקווה יוצא לדרך!
מרוץ הלילה של פתח תקווה יצא לדרך בפעם החמישית ביום...
הצהרת נגישות
מעודכן ליום 31/08/2023 אנחנו במקומונט תל אביב מחויבים ופועלים למען קידום...
החלה התקנת החיישנים לזיהוי מוקדם של טרמיטים בפתח תקווה
במסגרת התיאום בין עיריית פתח תקווה למשרד להגנת הסביבה לטובת...
מורה לתופים תל אביב
נכון לעכשיו, ניתן למצוא לא מעט הצעות ללימודי תופים. אבל...