Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

כל מה שחשוב לבדוק בטרם קניית דירה מקבלן!

כל מה שחשוב לבדוק בטרם קניית דירה מקבלן!
קרדיט pixabay

בין אם החלטתם לקנות דירת יוקרה באחד מאותם פרויקטים חדשים בתל אביב ובין אם אתם מתעניינים דווקא בדירה בפרויקט של הרחבה באחד הקיבוצים.
אתם ודאי מודעים לעובדה שרכישת דירה מקבלן היא צעד חשוב וכמובן, גם כזה הטומן בחובו השקעה כספית משמעותית.
אז לפני הרכישה, ההמלצה היא לבצע בדיקה יסודית , תוך לקיחה בחשבון של מספר גורמים מרכזיים אותם חשוב לבדוק לפני סגירת העסקה.
בכדי להקל עליכם את המשימה להלן מספר דברים שחשוב שתתנו להם את תשומת הלב הראויה בדרך לקבלת ההחלטה:

המוניטין והרקורד של הקבלן

מומלץ לערוך מחקר מקיף של המוניטין והרקורד של הקבלן בענף הנדל\"ן. יש לחפש מידע על הפרויקטים הקודמים עליהם הוא חתום, איכות הבנייה, עמידה בלוחות זמנים ומשוב מצד הלקוחות.
בכדי לבדוק מוניטין כדאי להסתייע גם בביקורות והמלצות מהרשת ואף לנהל שיחות עם קונים קודמים – כל המידע הזה יאפשר לספק תובנות לגבי מהימנות ואמינות הקבלן.

הקפדה על עמידה בחוק ובתקנות

יש לוודא שהקבלן השיג את כל האישורים, ההיתרים והרישיונות הדרושים מטעם מהרשויות הרלוונטיות. חשוב לבדוק אם הפרויקט תואם את חוקי הבנייה המקומיים, תקנות התכנון והדרישות הסביבתיות. בנוסף, בדקו אם הפרויקט קיבל תעודת אכלוס או תעודת סיום בתוקף, המעידה כי הוא עומד בכל התקנים החוקיים והבטיחותיים.
כמובן, שהבדיקות אמורות להתבסס על שלב הפרויקט – במידה ואתם רוכשים דירה בפרויקט שעדיין לא נבנה או שנמצא בהליכים התחלתיים, תוכלו לערוך את הבדיקות הרלוונטיות המותאמות לסטטוס הפרויקט.

הכנסת עורך דין לתמונה

התייעצו עם עורך דין או מומחה נדל\"ן כדי לוודא שהמסמכים והתיעודים השונים של הפרויקט הם מקיפים, מדויקים ועומדים בדרישות החוק. שימו לב לסעיפים הקשורים לתאריכי החזקה, קנסות על עיכובים ומנגנוני יישוב סכסוכים. כמובן, שעורך דין המתמחה בתחום הנדל\"ן, יוכל ללוות אתכם בכל שלבי הרכישה ולדאוג שכל האינטרסים שלכם יתממשו.

איכות הבניה

חשוב לבדוק את איכות הבניה בפרויקטים שהושלמו או שמבוצעים בימים אלו על ידי אותו הקבלן. חפשו פרטים לגבי נושאים כמו: שימוש בחומרים איכותיים, עמידה בתקנים מבניים ותשומת לב לפרטים בגימורים. אם יש לכם אפשרות לבקר בפרויקטים קודמים אשר בוצעו על ידי הקבלן, דבר זה יכול להיות מועיל ולסייע לכם במידה רבה להעריך את איכות הביצוע שלהם.

אספו מידע מקיף על הפרויקט

מעבר לדירה אותה אתם מבקשים לקנות, חשוב לשים דגש גם על השירותים והמתקנים אשר עתידים להיות חלק מאותו הפרויקט. יש לבדוק אם הם מתאימים להעדפות ולדרישות שלכם. כאשר, חשוב להתמקד בפרטים כגון: מקומות חניה, מערכות אבטחה, אזורי פנאי, מרכזי כושר ו/או שטחים קהילתיים. בשלב זה כדאי אולי לנסות ולהבין פרטים לגבי עלויות התחזוקה והתפעול הקשורות לשירותים אלה.

היציבות הפיננסית של הקבלן

מומלץ לבצע הערכה של היציבות הפיננסית של הקבלן. יש לאסוף פרטים על מקורות המימון שלו, שיתופי פעולה עם מוסדות פיננסיים, סימנים על קיומה של מחלוקת מתמשכת אשר עשויה להשפיע על התקדמות הפרויקט. אם הבדיקות הללו יאפשרו להגיע למסקנה שהקבלן יציב כלכלית, דבר זה יכול לאפשר שקט נפשי בידיעה שמרבית הסיכויים שהקבלן אכן יסיים את הפרויקט בזמן ויעמוד בהתחייבויותיו.

לסיכום, יש לא מעט פרמטרים עליהם חשוב לשים דגש לפני שרוכשים דירה חדשה מקבלן. דגש על כל הפרמטרים הללו יאפשר לקבל החלטה שלמה ובטוח ולהיות רגועים בידיעה שמה שאתם יודעים שאתם קונים הוא גם מה שאתם עתידים לקבל כאשר הפרויקט יגיע לסיומו.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מטענים למחשב נייד: חיבור הכוח שלכם לעולם בלתי נגמר של אפשרויות
בעידן הדיגיטלי של ימינו, המחשב הנייד הפך לכלי חיוני לעבודה,...
לאכול טוב ולחסוך כסף: טיפים לקניות בסופרמרקט
אין דבר מספק יותר מארוחה טובה שמכינים לבד ממצרכים שרוכשים,...
מה זה סגנון בוהו ואיך משלבים אותו במרחב הבית
גם אתם מתבלבלים לפעמים בין כל המילים המרתקות שעושות רק...
איפה כדאי להזמין משלוח פירות וירקות?
מי מאיתנו לא רוכש מדי שבוע בשבוע פירות וירקות? פירות...
הנחיות לשמירה על ניקיון דודי קיטור
ריכוזי מלח גבוהים השוקעים בדודי קיטור מובילים להצטברות מהירה של...
נמצאים לפני רכישת דירה? חשוב לעשות את הדברים נכון
רכישת דירה היא חלומם של רבים. אם בעבר כמעט כל...
AHM: מרכז תיקון ושירות הרכב המוביל בירושלים
כשמדובר בטיפול ברכב שלכם, אתם רוצים את המוסך הכי טוב...
היתרונות של מכירת אלומיניום לקונה בתל אביב
הטבות סביבתיות לקניית אלומיניום בתל אביב ולמיחזורו יש יתרונות סביבתיים רבים....
איך להקרין בקלות בכל אירוע את המצגות שלכם?
אתם מכינים מידי פעם מצגות לאירועים שונים? מכינים קטעי וידאו...
הרמת כוסית עם אוכל נהדר
החלטתם לעשות הרמת כוסית בחברה שלכם עם כל העובדים? אם...