Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

כל מה שחשוב לדעת על בדק בית

כל מה שחשוב לדעת על בדק בית
קרדיט - Canva

בית הוא נכס מרכזי וחשוב שקנייתו מהווה רגע חשוב בחייו של כל אדם. בית הוא גם מורכב מאוד, בנוי ממערכות שונות כמו אינסטלציה, חשמל ועוד ובנייתו מורכבת משלבים שונים כשבעיות בשלב אחד משליכות על השלבים הבאים אחריו. מטרתו של ביצוע  בדק בית היא למנוע מכם לקנות בית שיש בו ליקויי בניה רבים שלא תמיד נראים לעין. חברת בדק בית מנוסה עושה מדידות ובדיקות באמצעות כלים שאין לכם בתור קונה ממוצע. לאחר ביצוע בדק בית מקיף יש באפשרותכם בתור הקונים להחליט האם בכל זאת לקנות את הדירה תוך דרישה לביצוע תיקונים או בהורדת מחיר כשאתם האחראים לתיקון הליקויים, וכמובן באפשרותכם לוותר על הקניה ולהמשיך בחיפושים.

מצבים שונים בהם חשוב לבצע בדק בית

בדק בית מתחבר לרכישת דירה ליד שניה אך הדבר אינו כך. ישנם מצבים נוספים בהם מומלץ לבצע בדק בית. אחד מהם, גם אם הדבר נראה קצת תמוה, הוא ברכישת דירה מקבלן. חברת בדק בית מבצעת בדיקות הן בדירות שהן כבר מוכנות רגע לפני מסירתן והן לאחר רכישתן על הנייר. כאן תתבצע קודם כל בדיקתן של התוכניות ופיקוח על כך שהבניה נעשית תוך היצמדות לתוכניות והקפדה על כל הנדרש, עמידה בתקנים ללא עיגול פינות. לאחר שהדירה מוכנה, רגע לפני מסירתה חשוב לעשות בדק בית בו ייבדקו כל המערכות, החברה תאתר האם ישנם סדקים או ליקויים אחרים בבניה, שיפוע של הריצוף או יישומו באופן רשלני ועוד. לאחר בדיקה כזאת זכותכם לדרוש מן הקבלן לתקן את כל הליקויים שישנם. מעבר לכך ישנה אפשרות שחברה כזו תפקח גם על שיפוצים שיכולים להיות מורכבים מאוד, לא פחות מבניה חדשה לגמרי.

לרכוש נכס לכל מטרה בלב שקט

אם בדק בית נעשה בעיקר כשמדובר על דירות- חדשות או יד שניה, כאשר מדובר על נכסים אחרים: למסחר, תעשיה או מטרה אחרת התהליך נקרא ביקורת מבנים. באופן כללי ביקורת זו דומה לנעשה בבדק בית, אך כאן הדברים מורכבים יותר וצריכים להילקח בחשבון ואף להיבדק קריטריונים רבים יותר, בהתאם לסוג המבנה. הביקורת כוללת בדיקה הנדסית, עמידה בתקנים, כולל תקני בטיחות. מעבר למהלך הבניה, תהיה גם בדיקת החומרים בהם נעשה שימוש במהלך הבניה, לראות שאין פשרה על איכות החומר והחלפת חומר מסוים בחומר זול יותר.

חברת ABN פיקוח ויעוץ הנדסי מבצעת בדקי בית וביקורת מבנים לסוגים שונים של מבנים: מבנים למגורים או אחרים ואף מוסמכת לתת חוות דעת מומחה בתי משפט. מוזמנים ליצור קשר.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מטענים למחשב נייד: חיבור הכוח שלכם לעולם בלתי נגמר של אפשרויות
בעידן הדיגיטלי של ימינו, המחשב הנייד הפך לכלי חיוני לעבודה,...
לאכול טוב ולחסוך כסף: טיפים לקניות בסופרמרקט
אין דבר מספק יותר מארוחה טובה שמכינים לבד ממצרכים שרוכשים,...
מה זה סגנון בוהו ואיך משלבים אותו במרחב הבית
גם אתם מתבלבלים לפעמים בין כל המילים המרתקות שעושות רק...
איפה כדאי להזמין משלוח פירות וירקות?
מי מאיתנו לא רוכש מדי שבוע בשבוע פירות וירקות? פירות...
הנחיות לשמירה על ניקיון דודי קיטור
ריכוזי מלח גבוהים השוקעים בדודי קיטור מובילים להצטברות מהירה של...
נמצאים לפני רכישת דירה? חשוב לעשות את הדברים נכון
רכישת דירה היא חלומם של רבים. אם בעבר כמעט כל...
AHM: מרכז תיקון ושירות הרכב המוביל בירושלים
כשמדובר בטיפול ברכב שלכם, אתם רוצים את המוסך הכי טוב...
היתרונות של מכירת אלומיניום לקונה בתל אביב
הטבות סביבתיות לקניית אלומיניום בתל אביב ולמיחזורו יש יתרונות סביבתיים רבים....
איך להקרין בקלות בכל אירוע את המצגות שלכם?
אתם מכינים מידי פעם מצגות לאירועים שונים? מכינים קטעי וידאו...
הרמת כוסית עם אוכל נהדר
החלטתם לעשות הרמת כוסית בחברה שלכם עם כל העובדים? אם...