Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

כל מה שצריך לדעת על ניתוחי ירך

כל מה שצריך לדעת על ניתוחי ירך
קרדיט pixabay

ניתוח ירך הוא סוג של הליך כירורגי אורטופדי, המשמש לטיפול בבעיות ירך שונות. זה כרוך בעיצוב מחדש וייצוב מפרק הירך, ויכול לעזור לחולים להימנע מטיפולים פולשניים יותר, להנות מהפחתת כאבים כרוניים באגן ועוד. הנה כל המידע שאתם צריכים על ניתוחי ירך, החלפת מפרק ירך ועוד. 

ניתוח ירך אינו טיפול חד-משמעי לכל סוגי הבעיות בירך. ניתוח ירך יכול להתבצע כניתוח פתוח או כטכניקה כירורגית זעירה-פולשנית. ניתוחי החלפת מפרק הירך נעשים בטכניקה פתוחה בד"כ, ואילו טכניקות זעיר פולשניות כגון אוסטאוטומיה נעשות באמצעות חתכים קטנים בצד הגוף. זאת, תוך הימנעות מחתכים גדולים בקדמת הגוף המספקים הקלה מעולה בכאב, פחות דם אובדן, זמן החלמה מהיר יותר ואשפוז קצר יותר בבית החולים.

כל מה שצריך לדעת על ניתוחי ירך
קרדיט pixabay

מה הוא הליך החלפת מפרק ירך? 

החלפת מפרק הירך היא הליך כירורגי, בו מחליפים את מפרק הירך. זה יכול להיעשות עבור אנשים הסובלים מדלקות מפרקים, כאב, דלקת פרקים או מקרים אחרים של בעיות פיזיות שונות. מפרק הירך מורכב משתי עצמות גדולות באגן; עצם הירך והאגן. עצם הירך משתלבת בשקע באגן שלנו, בעוד שלעיתים חיבורים אלו עשויים להישחק כתוצאה מבלאי טבעי של השנים והגוף, אך גם כתוצאה מפגיעות פיזיות, תאונות דרכים ועוד. 

המטרה של ניתוח החלפת מפרק הירך היא להפחית את הכאב ולהחזיר את התפקוד לרגל של המטופלים. שיכוך כאבים לאחר הניתוח אמור להימשך לפחות שישה חודשים עד שנה, וההחלמה מניתוחים אלו גם היא עשויה להיות מורכבת ואורכת חודשים ספורים. 

מה הסיבה לעבור ניתוחי רך? 

ניתוחי מפרק ירך יכולים להתבצע ממספר סיבות, כולל ירכיים שבורות או נקועות, הגבלת תנועת רגליים עקב דלקת פרקים או מצבים אחרים וכאבים בירך. לאחר הניתוח, יש כמה דברים שצריך לעשות על מנת שהמטופל יחלים.

המטופלים צריכים לקחת אנטיביוטיקה אם הרופא שלהם רשם להם כזאת. כמו כן, הם צריכים גם להימנע מנהיגה או שימוש במדרגות בזמן שהמותן שלהם מתרפאת. הם עשויים להזדקק לקביים או למקל בזמן ההתאוששות מהניתוח. והם צריכים לעקוב אחר כל הנחיות אחרות לאחר הניתוח שניתנו על ידי הרופא שלהם.

האם ניתוחי ירך מבוצעים תחת הרדמה או תחת אלחוש? 

הניתוח יכול להיעשות בהרדמה כללית או בהרגעה (אלחוש). זה עשוי להתבצע גם במהלך הליך חירום, כך שהכול בעצם תלוי ברמת המורכבות של ההליך, בבהילות, במצב הרפואי וכו'. בסופו של דבר, מנתח ירך יבצע מגוון טכניקות להגדלת טווח התנועה שלך, להפחית כאב ולשפר את איכות חייכם.

אם אתם שוקלים ניתוח ירך, אתם כנראה מחפשים תשובות לכמה שאלות נפוצות. האם אני מבוגר מדי לניתוח ירך? מהם הסיכונים בניתוח מסוג זה? כמה זמן יהיה זמן ההחלמה? כמה זה עולה? האם עלי ליטול תרופות כלשהן לפני או אחרי ההליך? אילו אמצעי זהירות עלי לנקוט לפני ואחרי הניתוח? כל אלו ועוד, הן שאלות מעולות שעליהן תקבלו תשובות מהרופא המנתח. 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מטענים למחשב נייד: חיבור הכוח שלכם לעולם בלתי נגמר של אפשרויות
בעידן הדיגיטלי של ימינו, המחשב הנייד הפך לכלי חיוני לעבודה,...
לאכול טוב ולחסוך כסף: טיפים לקניות בסופרמרקט
אין דבר מספק יותר מארוחה טובה שמכינים לבד ממצרכים שרוכשים,...
מה זה סגנון בוהו ואיך משלבים אותו במרחב הבית
גם אתם מתבלבלים לפעמים בין כל המילים המרתקות שעושות רק...
איפה כדאי להזמין משלוח פירות וירקות?
מי מאיתנו לא רוכש מדי שבוע בשבוע פירות וירקות? פירות...
הנחיות לשמירה על ניקיון דודי קיטור
ריכוזי מלח גבוהים השוקעים בדודי קיטור מובילים להצטברות מהירה של...
נמצאים לפני רכישת דירה? חשוב לעשות את הדברים נכון
רכישת דירה היא חלומם של רבים. אם בעבר כמעט כל...
AHM: מרכז תיקון ושירות הרכב המוביל בירושלים
כשמדובר בטיפול ברכב שלכם, אתם רוצים את המוסך הכי טוב...
היתרונות של מכירת אלומיניום לקונה בתל אביב
הטבות סביבתיות לקניית אלומיניום בתל אביב ולמיחזורו יש יתרונות סביבתיים רבים....
איך להקרין בקלות בכל אירוע את המצגות שלכם?
אתם מכינים מידי פעם מצגות לאירועים שונים? מכינים קטעי וידאו...
הרמת כוסית עם אוכל נהדר
החלטתם לעשות הרמת כוסית בחברה שלכם עם כל העובדים? אם...