Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

כנס ארצי למשפחות מתמודדי נפש ביוזמת עמותת איכות בשיקום

כנס ארצי למשפחות מתמודדי נפש ביוזמת עמותת איכות בשיקום
קרדיט איציק בלניצקי

עמותת איכות בשיקום קיימה זו השנה החמישית כנס ארצי, בשיתוף משרד הבריאות, למשפחות שאחד מבני המשפחה מתמודד עם בעיה נפשית. השנה התקיים הכנס בסימן: "על בחירה, משמעות ומה שביניהם – דרך משותפת ובה שבילים שונים" בהשתתפות חברת הכנסת עו"ד מיכל וולדיגר – יושבת ראש השדולה לבריאות הנפש, ד"ר טל ברגמן – ראש האגף לבריאות הנפש במשרד הבריאות, איילה ראלי – מנכ"לית עמותת איכות בשיקום ואנשי מקצוע בכירים נוספים מתחומי בריאות הנפש והבריאות. הכנס התקיים במרכז הכנסים בכפר המכביה ב-24.4 ו 25.4, בהשתתפות כ- 300 בני משפחה של מתמודדי נפש, מכל רחבי הארץ.

במהלך הכנס הועברו הרצאות מקצועיות של מומחים בתחומי הפסיכולוגיה והפסיכיאטריה, הרצאות השראה וסדנאות. כמו-כן, מוצגות עבודות יצירה של בני משפחה המקבלים שירותים במרכזי יה"ל.

קרדיט איציק בלניצקי

משתתפי הכנס, בני משפחה ובני זוג של אנשים המתמודדים עם בעיה נפשית, נהנו מהרצאות העשרה שמעניקות להם כלים להתמודדות יומיומית עם מצבים מאתגרים, סדנאות חווייתיות ושימוש חופשי במתקני כפר המכביה.

איילה ראלי, מנכ"לית העמותה פתחה את הכנס וציינה, כי "הפתרונות שיזמו הם מענה לקולות שהתקבלו מהשטח. ביניהם, הקמת תערוכה דיגיטלית "קול המשפחות" המשלבת צילומים של בני משפחה לצד טקסטים משמעותיים, הקמת קו סיוע בשעות אחר הצוהריים והערב המופעל על ידי בנות משפחה מתנדבות, המעניקות מידע לצד תמיכה נפשית ומערך דיגיטלי של הרצאות, שיחות וסדנאות מקוונות", "להתמודדות ולהחלמה של המתמודד ובני משפחתו שבילים שונים, וכל שביל שונה מן האחר. ביומיים האלה נשמע, נתרשם ונלמד על השביל של כל אחד מאיתנו", הוסיפה ראלי.

"בריאות הנפש טומנת בחובה רבדים רבים. כמי שמכירה את הנושא מקרוב, אני מבינה לליבכן ורואה את מצוקותיכן. משפחות מתמודדי הנפש הן חוד החנית של הטיפול בהם, ויש להעניק להן את כל הכלים הדרושים לשם כך." אמרה ח"כ וולדיגר והצהירה כי תעשה כל שביכולתה כדי לסייע למשפחות בהתמודדות ולהקל את הטיפול במתמודדי הנפש במסגרת הקהילה והמשפחה.

הערב הראשון של הכנס נחתם בהופעתו המרגשת של הזמר והיוצר אבי טולדנו "מחזירים את הרגש לשירים". טולדנו אב לבן המתמודד עם סכיזופרניה מאז גיל ההתבגרות, פועל רבות לקידום נושא בריאות הנפש. "הקושי הוא יומיומי, אך האהבה מפצה על הכל ואני מסייע לו בכל דרך אפשרית", אומר טולדנו.

את יומו השני של הכנס חתם השחקן, אמיתי קדר במופע "היומנים של אמא" המבוסס על סיפור חייו ויחסיו עם אימו, מתמודדת הנפש.

עמותת איכות בשיקום מפעילה 4 מרכזי יה"ל לייעוץ למשפחות מתמודדים בראשון לציון, חדרה, כפר סבא ואשדוד. המרכזים ממומנים ומפוקחים על ידי משרד הבריאות.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
סלבס, מובילי דעת קהל, כוכבי רשת ומפונים מצפון הארץ הגיעו להקרנת בכורה ללהיט החופש הגדול: "גנוב על החיים" – מיניונים הגיעו בחום הגדול לקניון הממוזג: ליאת הר-לב, יניב ביטון, אנה אהרונוב ובנה אדם, השורדת גל רובין עם חמש ילדיה, לירון טנג'י, אמירה בוזגלו ועוד..
שיירה של סלבס, מובילי דעת קהל, כוכבי רשת ומשפחות מפונות...
גוזלים נדירים של עיטם לבן זנב בקעו בספארי ברמת גן
שני גוזלים נדירים של עיטם לבן זנב בקעו במרכז הזואולוגי,...
"ליצור כדי לעצור": אירוע פתיחת התערוכה החדשה בנושא מניעת אלימות בזוגיות בצל המלחמה
השבוע נפתחה בגלריה ZOA ע"ש דבורה פישר ז"ל בבית ציוני...
מאירים את הבית: בטקס צנוע ומרגש הקדישו יחיאל ורמי פולטר שהגיעו מדטרויט, מישיגן בית לילדים חולי סרטן ונפגעי פעולות איבה
הבית הוקדש לזכרם של בני משפחת סימן טוב - קדם...
6/6 מרוץ הלילה של פ"ת - הסדרי תנועה
ביום חמישי 6.6 יתקיים מרוץ הלילה של פ"ת ויחולו שינויים...
מייקל דאגלס חותם את ביקורו בישראל בפתאל טרמינל, חותם בספר האורחים וזוכה למחווה מרגשת
השחקן ההוליוודי, מייקל דאגלס הגיע לפני זמן קצר לפתאל טרמינל,...
מסדר הכנפיים של טייסת אלירז
טייסת אלירז הפועלת בישיבת אמית אלירז פתח תקווה, ציינה השבוע...
60 אופנועי חירום חדשים של מגן דוד אדום נופקו ל 60 -חובשים ופראמדיקים חדשים
ביום חמישי נופקו 52 אופנועי פיאג'ו mp3 בעלי נפח מנוע...
כיוון חדש? בתפקיד הרב: ירין שחף
לא מעט סלבס מחלטרים בעריכת טקס נישואים אזרחי. אבל, חלקם...
חולקות כבוד אחרון לגיבור ישראל, אחיה של חברתן לכיתה
חייל צה"ל אלי אמסלם הי"ד, שנפל אתמול בקרבות מול מחבלי...