Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

לאיזה עסקים מתאימה מערכת ERP ?

לאיזה עסקים מתאימה מערכת  ERP ?
קרדיט PIXABAY

חברות ועסקים רבים אשר הבינו מה זה מערכת ERP החלו ליישם אותה בארגון מה שהניב פירות משתלמים עבור העסק. ניתן להבין איך ובאילו כיוונים הטכנולוגיה הזו תעזור עם תיושם בעסקים הבאים:

קרדיט PIXABAY
  • החנויות- אוטומציה של תהליכים כגון מלאי, קבלה, תמחור ומעבר של סחורות בין קומות מסחר או חנויות היא המשימה העיקרית של מערכת ה-ERP של חנות קמעונאית. זה לא משנה מה בדיוק נמכר, חומרי בניין או מוצרי טיפוח, ביגוד או אלקטרוניקה. מערכת ERP יכול להפחית את הזמן והמאמץ המושקעים בפעולות מונוטוניות עד פי עשרה.
  • מחסנים- תהליכי מחסן כגון הגעת סחורה למחסן, איסוף הזמנה למשלוח נוסף שלה, איסוף הזמנות ואחסון כתובות כפופים לאופטימיזציה. שגיאות הקשורות קשר הדוק לגורם האנושי, כגון דירוג מחדש, מחסור, רישום שגוי ואיסוף ההזמנה, נמחקות לחלוטין עם מערכת ניהול משאבי מחסן מוגדרת כהלכה.
  • מפעלים ותהליכי ייצור- הכנסת אוטומציה לתהליך הייצור, בכפוף למספר כללים, מובילה בהכרח לעלייה ביעילות הארגון. ERP מאפשר לך לבסס שליטה על אובייקטים, לשלוט בתהליכי צבירה ומחיקת מוצרים. כל זה מוביל בסופו של דבר להפחתת עלות הזמן והכסף לתפעול המיזם, מקטין את הסיכון לטעויות.
  • הנהלת חשבונות- מערכת ה-ERP נועדה להגביר את הדיוק בחשבונאות הנכסים העסקיים, כדי להבטיח את רמת השליטה המתאימה על הבטיחות והתנועה של כל יחידה במאזן הארגון. הנהלת חשבונות ניידת ממזערת את הסיכון לאובדן וגניבה של רכוש, ומפחיתה עלויות ב-70% בהשוואה לבקרה ידנית. זה חוסך לא רק כסף, אלא גם זמן.

שלוש שיטות אינטגרציה

אם כבר הבנתם מה זה מערכת ERP עם כל יתרונותיה, והחלתם כי הגיע הזמן ליישם את המערכת בעסק שלכם, ישנן שלוש אסטרטגיות להכנסת מערכות ERP לפעילות החברה. לכל אחת יש מאפיינים משלה:

אינטגרציה צעד אחר צעד. המודולים העיקריים לאוטומציה של תהליכים עסקיים שנבחרו מראש. אם הבדיקה מצליחה, מתבצע הטמעה עמוקה יותר. האסטרטגיה לוקחת הרבה זמן, אבל אין בה כמעט סיכונים.

יישום מורכב. בדיוק ההפך מאינטגרציה מצטברת. במקרה זה, הטכנולוגיה כלולה בעבודת החברה ברגע אחד ובבת אחת על ידי כל המודולים. הסיכונים באסטרטגיה כזו גבוהים בהרבה, אך ניתן להעריך כמעט מיד את השפעת מערכת ERP.

גישה משולבת. המודולים מיושמים בשלבים, אך במקביל בכל תחומי העשייה המרכזיים של החברה. גישה זו מאפשרת, עם סיכונים נמוכים, להעביר במהירות יחסית את התהליכים העסקיים של הארגון לאוטומציה.

בחירת האסטרטגיה תלויה במידה רבה במבנה וביכולות של החברה. עסק קטן יכול לעבור מיד ל-ERP, בעוד שארגונים בעלי מספר רב של מחלקות יתקשו לבצע אינטגרציה חד פעמית, ולכן יעדיפו לעשות זאת בשלבים.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מטענים למחשב נייד: חיבור הכוח שלכם לעולם בלתי נגמר של אפשרויות
בעידן הדיגיטלי של ימינו, המחשב הנייד הפך לכלי חיוני לעבודה,...
לאכול טוב ולחסוך כסף: טיפים לקניות בסופרמרקט
אין דבר מספק יותר מארוחה טובה שמכינים לבד ממצרכים שרוכשים,...
מה זה סגנון בוהו ואיך משלבים אותו במרחב הבית
גם אתם מתבלבלים לפעמים בין כל המילים המרתקות שעושות רק...
איפה כדאי להזמין משלוח פירות וירקות?
מי מאיתנו לא רוכש מדי שבוע בשבוע פירות וירקות? פירות...
הנחיות לשמירה על ניקיון דודי קיטור
ריכוזי מלח גבוהים השוקעים בדודי קיטור מובילים להצטברות מהירה של...
נמצאים לפני רכישת דירה? חשוב לעשות את הדברים נכון
רכישת דירה היא חלומם של רבים. אם בעבר כמעט כל...
AHM: מרכז תיקון ושירות הרכב המוביל בירושלים
כשמדובר בטיפול ברכב שלכם, אתם רוצים את המוסך הכי טוב...
היתרונות של מכירת אלומיניום לקונה בתל אביב
הטבות סביבתיות לקניית אלומיניום בתל אביב ולמיחזורו יש יתרונות סביבתיים רבים....
איך להקרין בקלות בכל אירוע את המצגות שלכם?
אתם מכינים מידי פעם מצגות לאירועים שונים? מכינים קטעי וידאו...
הרמת כוסית עם אוכל נהדר
החלטתם לעשות הרמת כוסית בחברה שלכם עם כל העובדים? אם...