Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

לגור בתנאי יוקרה

לגור בתנאי יוקרה
קרדיט: Freepik

עבור רבים, צמד המילים בית אבות בעל קונוטציה מעט שלילית. לרוב, בית אבות נתפס כמבנה מעט קר, עם ארוחות "בתי חולים" עם היצע המתקנים נמוך ובאיכות ירודה. אך בית אבות יוקרתי משנה את התפיסה כולה. בית אבות יוקרתי בעל מבנים וסביבה מטופחים, נעימים ובעלי מרחבים ירוקים הנותנים תחושה רגועה ומרגיעה. יתרה מכך, ניתן למצוא בית אבות המציע ארוחות איכותיות וטעימות באופן שוטף המספקות חוויה קולינרית באיכות גבוהה, מתקני כושר ובריכות שחייה לנוחיות הדיירים, פעילויות פנאי מגוונות ואף טיפולים מיוחדים כמו שיאצו, רפלקסולוגיה ועוד. אמנם הגעה לבית אבות עשויה להיתפס כחוסר עצמאות או ירידה באיכות הבריאות אך בית אבות יוקרתי מאפשר דווקא תחושה של חופש ועצמאות שכן הדיירים יכולים לעסוק במגוון רחב של תחומים ובנוסף בעלי יכולת לקבל טיפול רפואי בכל עת ללא קושי בהגעה למקום הבדיקה.

המרכז הישראלי לגיל השלישי הוא מרכז המציע תמיכה ליווי במצב בו אדם הופך לסיעודי. השירות במרכז ניתן על ידי גורמים מקצועיים המבינים בתחום, תוך רגישות והבנה של המצב הקשה. המרכז מציע ייעוץ והכוונה לבתי אבות, התמודדות עם בירוקרטיה מול הגופים השונים ומידע על זכויות.

 

המיקום חשוב

בית אבות הוא מקום המספק שירותים רפואיים עבור הקשישים השוהים בו, תחת קורת גג אחת. כאשר מגיע הרגע בו הילדים צריכים להעביר את הוריהם לבית אבות, הם נעמדים מול החלטה קשה ומבלבלת כיוון שהם לא יודעים כיצד לבחור את המקום המתאים ביותר עבורם שכן השהות בבית האבות הופכת לתמידית ומחליפה את הבית בו שהה הקשיש לפני כן. בית אבות ירושלים הוא בחירה מתאימה עבור אלו הגרים בירושלים, כשם שבית אבות חיפה או באר שבע יתאים עבור אלו הגרים באזור. מעבר לכך, מומלץ לבדוק את מיקומו, מצב הבניין, רמת שירות, רמת הנגישות אליו וגם את המרחבים הקיימים בו. בנוסף, חשוב לבחון את יחס הצוות למטופלים, את האוכל שמציע המקום וכמובן גם את איכות החדרים.

קרדיט: Freepik

כשהמצב נהיה מורכב

מצב בו אדם מוגדר סיעודי מורכב, הוא מצב קשה הן לאדם והן לבני המשפחה כיוון שכעת הוא אינו יכול להתגורר עוד בביתו והוא נזקק לטיפול רפואי והשגחה צמודה. בני המשפחה של הקשיש, אינם בעלי השכלה רפואית מספקת או זמן פנוי על מנת לאפשר לו תמיכה שוטפת ומצבו עשוי להיות נטל עבורם. בית אבות סיעודי מורכב, הוא בית הורים אשר מתאים למצבים בו אדם מוגדר כאדם סיעודי מורכב ולו יכולת ומשאבים לטפל באדם באופן שוטף ובכך להוריד את עומס הטיפול והדאגה מבני המשפחה. מקרים בהם אדם יתאים לבית אבות מסוג זה הם במקרים של פצעי לחץ מדרגה מסוימת, דיאליזה, הנשמה ועוד.

 

למצוא מוסד תומך

לעיתים מתרחשים דברים קשים בחיינו שאנו נאלצים להתמודד איתם. אחד המצבים הוא כאשר מצבו הרפואי של בן משפחה מבוגר אינו טוב והוא הופך להיות סיעודי. הוא כעת לא יכול לבצע את הפעולות הפשוטות שיכל לעשות. והוא ונזקק להשגחה וטיפול רפואי צמוד. במצב בו אדם הופך לסיעודי בני המשפחה עוברים בעצמם חוויה לא קלה וכעת עליהם לחבור כיצד לטפל באדם, בצורה הטובה ביותר והמכובדת ביותר. מוסד סיעודי נועד על מנת לספק מערכת תומכת עבור האדם הסיעודי, בין אם נפשית ובין אם בקיום הפעולות היומיומיות שבהן הוא מתקשה. בנוסף, המוסד מחליף את טיפול בני המשפחה וכך האדם הסיעודי אינו הופך לנטל עבורם.

המרכז הישראלי לגיל השלישי מציע שירות ייעוץ לבחירת בתי אבות סיעודיים במרכז, בצפון או בדרום. בנוסף, באתר של המרכז ניתן למצוא השוואות של מוסדות שונים, מאגר של אנשי מקצוע בתחום העבודה סוציאלית המספק תמיכה מול הגופים השונים. שירות המרכז נעשה מתוך רגישות והבנה של המצב הרגיש.

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מטענים למחשב נייד: חיבור הכוח שלכם לעולם בלתי נגמר של אפשרויות
בעידן הדיגיטלי של ימינו, המחשב הנייד הפך לכלי חיוני לעבודה,...
לאכול טוב ולחסוך כסף: טיפים לקניות בסופרמרקט
אין דבר מספק יותר מארוחה טובה שמכינים לבד ממצרכים שרוכשים,...
מה זה סגנון בוהו ואיך משלבים אותו במרחב הבית
גם אתם מתבלבלים לפעמים בין כל המילים המרתקות שעושות רק...
איפה כדאי להזמין משלוח פירות וירקות?
מי מאיתנו לא רוכש מדי שבוע בשבוע פירות וירקות? פירות...
הנחיות לשמירה על ניקיון דודי קיטור
ריכוזי מלח גבוהים השוקעים בדודי קיטור מובילים להצטברות מהירה של...
נמצאים לפני רכישת דירה? חשוב לעשות את הדברים נכון
רכישת דירה היא חלומם של רבים. אם בעבר כמעט כל...
AHM: מרכז תיקון ושירות הרכב המוביל בירושלים
כשמדובר בטיפול ברכב שלכם, אתם רוצים את המוסך הכי טוב...
היתרונות של מכירת אלומיניום לקונה בתל אביב
הטבות סביבתיות לקניית אלומיניום בתל אביב ולמיחזורו יש יתרונות סביבתיים רבים....
איך להקרין בקלות בכל אירוע את המצגות שלכם?
אתם מכינים מידי פעם מצגות לאירועים שונים? מכינים קטעי וידאו...
הרמת כוסית עם אוכל נהדר
החלטתם לעשות הרמת כוסית בחברה שלכם עם כל העובדים? אם...