Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

להגן על עצמנו מהשמצות ושקרים – איך עושים את זה?

להגן על עצמנו מהשמצות ושקרים – איך עושים את זה?
קרדיט FREEPIK

התופעה של הוצאת דיבה אינה תופעה חדשה, תמיד היו מקרים של השמצות והפצת שקרים או דיבור בגנותו של אדם מסיבות כאלה ואחרות. עם זאת, עידן האינטרנט, לצד כל הדברים החיוביים שהביא, גרם גם לעליה חדה במקרי הפצת שקרים והשמצות על אנשים. היום הדבר אפשרי בצורה קלה ביותר על ידי כל אדם שיושב מאחורי המקלדת. מעבר לכך, התפוצה שישנה היום לדברי לשון הרע היא עצומה. לכן ענייני לשון הרע בפייסבוק וברשתות החברתיות הפכו לתחום בפני עצמו, שהטיפול בו לא פשוט. כדי להגיש תביעת לשון הרע בעקבות דברים שהופצו בפייסבוק וברשתות החברתיות בכלל צריך למצוא קודם כל את זהותו של הכותב וגם הגבול בין הבעת דעה באופן בוטה לבין לשון הרע הוא דק. משרד עורכי דין פדרבוש בן סימון מתמחה בתחום לשון הרע ותביעות אלה, כולל בפגיעות שנעשו באופן מקוון.

איפה עובר הגבול בין העלבה לדברי דיבה?

ככל שהשיח הופך להיות אלים יותר ופוגעני יותר, אנו מכילים את הדברים ומקבלים אותם עד שהם הופכים לצערנו, להיות חלק מנורמה החברתית. דברים פוגעניים ולא נעימים נשמעים בכל מקום: בסופר, בכביש וסתם כך ברחוב. איפה עובר הגבול בין אמירה מעליבה ולא נעימה לבין דיבה? מתי צריך עורך דין תביעות דיבה להיכנס לתמונה? כאמור, הגבול בין הוצאת דיבה לאמירה פוגעת הוא דק. עיקר ההבדל טמון בהשפעה הקונקרטית שישנה לאותה אמירה. אם מדובר, מעבר להעלבה, גם באמירה שיכולה לפגוע באותו אדם מבחינה כלכלית, לפגוע בקריירה שלו ובחייו לא רק באותו רגע אלא גם לאורך זמן הדבר יכול להיחשב כבר כהוצאת דיבה. כדי לחדד את הדברים כדאי להתייעץ עם עורך דין מומחה בתחום המכיר את החוקים על כל סעיפיהם בנושא זה.

כיצד לבחור את עורך הדין המתאים?

ענייני לשון הרע והוצאות דיבה הוא תחום רגיש מאוד כיון שמעבר לעניין המשפטי "הקר" יש כאן נדבך נוסף של פגיעה רגשית באדם שהדברים נאמרו עליו. לכן, כדאי לפנות לעורך דין מומחה בתחום כדי שיוכל לא רק לייצג אתכם בתביעה משפטית, אלא ליצור סינון כלשהו של הדברים, להרגיע אתכם ולתת לכם תחושה שאתם בידיים בטוחות. בחירת עורך דין לענייני לשון הרע צריכה להיות מבוססת הן על הפן המקצועי והן על הפן האישי. חשוב לבחור עורך דין שזהו תחום ההתמחות וההתמקדות שלו. כך הוא יהיה מעודכן בשינויים הרבים ובתוספות בחקיקה שישנם בעקבות מקרים חדשים שהופכים לתקדימים משפטיים. לצד המקצועית חייבת להיות תחושת ביטחון והבנה מול עורך הדין. כדאי לחפש המלצות של אנשים שאתם מכירים ועברו מקרה דומה או לפחות המלצות באינטרנט (כי לצד השמצות באינטרנט ניתן למצוא גם הרבה מאוד המלצות ואמירות חיוביות…) וכמובן לסמוך על התחושה האישית שלכם.

משרד עו"ד פדרבוש בן סימון מתמחה בכל הקשור בתביעות לשון הרע ונותן ללקוחותיו שירות מקצועי וגם אמפתי מתוך הבנה שהם נמצאים במצב לא קל בעקבות הפצת לשון הרע עליהם.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מטענים למחשב נייד: חיבור הכוח שלכם לעולם בלתי נגמר של אפשרויות
בעידן הדיגיטלי של ימינו, המחשב הנייד הפך לכלי חיוני לעבודה,...
לאכול טוב ולחסוך כסף: טיפים לקניות בסופרמרקט
אין דבר מספק יותר מארוחה טובה שמכינים לבד ממצרכים שרוכשים,...
מה זה סגנון בוהו ואיך משלבים אותו במרחב הבית
גם אתם מתבלבלים לפעמים בין כל המילים המרתקות שעושות רק...
איפה כדאי להזמין משלוח פירות וירקות?
מי מאיתנו לא רוכש מדי שבוע בשבוע פירות וירקות? פירות...
הנחיות לשמירה על ניקיון דודי קיטור
ריכוזי מלח גבוהים השוקעים בדודי קיטור מובילים להצטברות מהירה של...
נמצאים לפני רכישת דירה? חשוב לעשות את הדברים נכון
רכישת דירה היא חלומם של רבים. אם בעבר כמעט כל...
AHM: מרכז תיקון ושירות הרכב המוביל בירושלים
כשמדובר בטיפול ברכב שלכם, אתם רוצים את המוסך הכי טוב...
היתרונות של מכירת אלומיניום לקונה בתל אביב
הטבות סביבתיות לקניית אלומיניום בתל אביב ולמיחזורו יש יתרונות סביבתיים רבים....
איך להקרין בקלות בכל אירוע את המצגות שלכם?
אתם מכינים מידי פעם מצגות לאירועים שונים? מכינים קטעי וידאו...
הרמת כוסית עם אוכל נהדר
החלטתם לעשות הרמת כוסית בחברה שלכם עם כל העובדים? אם...