Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

להקל על מערכת הביוב העירונית

להקל על מערכת הביוב העירונית
קרדיט pixabay

מדינת ישראל איננה ידועה בתור מדינה גשומה באופן מיוחד, אך בשנים האחרונות בעקבות ההתחממות הגלובלית ישנם כמה ימים גשומים במיוחד מדי שנה אשר מאתגרים את תשתיות הניקוז והביוב, ופעמים רבות גורמים להצפות משמעותיות. אותן הצפות לעיתים אף גובות חיי אדם, ולכן חשוב לא לקחת אותן בקלות דעת ולתור אחר פתרונות אפקטיביים, כמו בורות חלחול. בור חלחול למעשה הוא בור אשר צובר את מי הגשמים, ובאמצעות צינורות אטומים הוא מוביל אותם אל מקור מים תת קרקעי באופן מבוקר. כחלק מתפקידיו, בור החלחול מרחיק את מי הגשמים המצטברים מיסודות מבנים ואך מונע לחצים הידראוליים על מבנים תת קרקעיים כמו חניונים תת קרקעיים, מרתפים ועוד.

קרדיט pixabay

לווסת את גובה מי התהום

על מנת לאפשר בניה מקומית בקרקע יבשה, לעיתים יש להנמיך את מי התהום באופן זמני באמצעות שאיבת מי תהום עד לסיום הבניה, כמו גם ביצוע איטום המאפשר את החזרת מפלס מי התהום המקורי. תהליך זה נקרא השפלת מי תהום, והוא מחייב אישורים רבים מהרשויות המקומיות, רשויות המים ותאגיד המים, כמו גם ליווי של הידרולוג מומחה. תהליך זה מבוצע בכמה שלבים – ראשית, יהיה לבצע תכנון מקדים בליוויו של יועץ קרקע, אשר יתכנן את אזור הקידוח וימליץ על דרך ביצוע השאיבה. שנית, יהיה לבצע קידוח תצפית ובדיקת מעבדה לבירור איכות מי התהום. לאחר מכן, יש לתכנן את שיטת השאיבה ולהגיש חוות דעת לרשויות המים, כמו גם לתאם את שיטת פינוי המים עם תאגיד המים המקומי. לבסוף, יש לחתום על הסכם משולש בין הרשויות ולהתחיל במלאכת שאיבת מי התהום.

לקבל את האישור הנכסף

כאשר מוגשת לוועדה לתכנון ובניה תוכנית פיתוח, בין אם מדובר על תוכנית חדשה לחלוטין או תוכנית חידוש של אזור קיים, יש להוסיף לתוכנית נספח ניקוז הכולל את התוכנית ההידרולוגית, כמו גם פרמטרים גיאולוגיים וגיאומורפולוגיים שונים. יש להוסיף לנספח גם את סטטיסטיקות הגשמים והמשקעים של האזור המדובר, כמו גם שיטות הניקוז, תכנון מערכות הניקוז וגודל האוגרים הנדרשים. על מנת לקבל את האישור לתוכנית התב"ע יש להיוועץ עם הידרולוג מוסמך ובעל ניסיון רב, כמו חברת גילגל הנדסה – החברה המובילה לייעוץ, ליווי ותכנון הידרולוגי בישראל. חברת גילגל הנדסה מעסיקה את ההידרולוגים הוותיקים והמנוסים ביותר, ומציעה ללקוחותיה הרבים שירות מקצועי, זמין ואדיב. לפרטים נוספים ולייעוץ מקצועי חייגו למספר 0537155145 ונשמח לעזור.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מטענים למחשב נייד: חיבור הכוח שלכם לעולם בלתי נגמר של אפשרויות
בעידן הדיגיטלי של ימינו, המחשב הנייד הפך לכלי חיוני לעבודה,...
לאכול טוב ולחסוך כסף: טיפים לקניות בסופרמרקט
אין דבר מספק יותר מארוחה טובה שמכינים לבד ממצרכים שרוכשים,...
מה זה סגנון בוהו ואיך משלבים אותו במרחב הבית
גם אתם מתבלבלים לפעמים בין כל המילים המרתקות שעושות רק...
איפה כדאי להזמין משלוח פירות וירקות?
מי מאיתנו לא רוכש מדי שבוע בשבוע פירות וירקות? פירות...
הנחיות לשמירה על ניקיון דודי קיטור
ריכוזי מלח גבוהים השוקעים בדודי קיטור מובילים להצטברות מהירה של...
נמצאים לפני רכישת דירה? חשוב לעשות את הדברים נכון
רכישת דירה היא חלומם של רבים. אם בעבר כמעט כל...
AHM: מרכז תיקון ושירות הרכב המוביל בירושלים
כשמדובר בטיפול ברכב שלכם, אתם רוצים את המוסך הכי טוב...
היתרונות של מכירת אלומיניום לקונה בתל אביב
הטבות סביבתיות לקניית אלומיניום בתל אביב ולמיחזורו יש יתרונות סביבתיים רבים....
איך להקרין בקלות בכל אירוע את המצגות שלכם?
אתם מכינים מידי פעם מצגות לאירועים שונים? מכינים קטעי וידאו...
הרמת כוסית עם אוכל נהדר
החלטתם לעשות הרמת כוסית בחברה שלכם עם כל העובדים? אם...