Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

לטפל בהתמכרות לכדורים והימורים

לטפל בהתמכרות לכדורים והימורים
credit: canva

לעתים נדמה כי אדם מכור הוא מי שפיתח תלות בשימוש בסמים קשים. קטגוריית ההתמכרויות כוללת אמנם גם מי שצורך סמים ומתקשה להפסיק, אך גם התמכרויות נוספות כמו למשל מי שמכור להימורים (התמכרות להתנהגות ולא לצריכת חומר) או מי שמכור לצריכה של תרופות מרשם. מדובר בהתמכרויות הדורשות התערבות חיצונית ובניית מסגרת טיפולים אישית. על מנת לבחון איזו מסגרת טיפולית מתאימה לכל אחד ואחד והיכן (אחת האפשרויות למשל הינה מרכז גמילה פרטי) ניתן לפנות אל מי שעוסקים בייעוץ והכוונה לשם כך –  MY GROUP. המטופל והאנשים הקרובים לו מקבלים במקום ייעוץ, תמיכה, ליווי למרכזים הטיפוליים ושירותים נוספים חשובים ביותר במסגרת כל המהלך.

התמכרות לכדורים ותרופות

כאמור אחת ההתמכרויות היא פיתוח תלות בצריכת תרופות מרשם. הדבר יכול להופיע אחרי תאונה קשה או ניתוח מורכב שדרשו בתהליך השיקום וההתאוששות מתן תרופות מרשם חזקות לשיכוך כאבים. יש גם מי שלא נחפשו לתרופות מרשם בנסיבות אלו אלא פשוט נקלעו לסיטואציה בה צרכו תרופות אלו למטרת השפעה על מצב הרוח. חשוב לציין כי צריכת תרופות מרשם בכמות מבוקרת תוך התוויה רפואית וביקורת אצל הרופא היא תהליך טיפולי רפואי לפי חוק. אלא שיש מי שמוצאים עצמם צורכים את תרופות המרשם בכמות גבוהה יותר בהרבה מזו המנופקת עבורם, משום שפיתחו תלות במהלך הזמן. גמילה מכדורים פסיכיאטריים דורשת ניתוח מצבו של המטופל, בניית תוכנית טיפול מותאמת ובחירה במסגרת ההולמת (למשל ביתית או חיצונית).

התמכרות להימורים

לצד ההתמכרויות לחומרים אסורים ותרופות מרשם יש מי שמפתחים תלות התנהגותית, כמו למשל להימורים. הפתרון במקרה כזה הינו לקיחת חלק בתוכנית טיפול מקצועית הניתנת על ידי מכון גמילה מהימורים. התמכרות להימור יושבת על רובד הריגוש, כאשר האדם המכור מחפש בכל פעם מחדש את הריגוש, ובשלב מסוים לא מדובר ברצון להרוויח כסף אלא ברצון לחוות את הריגוש שוב ושוב ללא שליטה. כמובן שהתמכרות כזו היא מסוכנת מאוד משום שלעתים היא כרוכה בפנייה לגורמים לא חוקיים לקבלת הלוואות ומימון, בחובות כבדים והידרדרות פיננסית ללא שימת לב ובלימה. אם אתם שואלים את עצמכם מה עושים במצב כזה הרי שחשוב מאוד באופן ראשוני לפנות לקבלת ייעוץ והכוונה, להבין אילו מסגרות טיפוליות רלוונטיות ולהחליט לגבי המסגרת הרצויה. את כל זה קשה מאוד לעשות לבד, ולשם כך כדאי לפנות לשירות מקצועי שילווה אתכם בצעדים אלו. MY GROUP מציעים למכורים ולבני משפחותיהם ליווי, ייעוץ וכלים חשובים להצלחת התהליך כמו למשל אימון, טיפול קבוצתי, ליווי למרכזי הגמילה ועוד.

 

 

 

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מטענים למחשב נייד: חיבור הכוח שלכם לעולם בלתי נגמר של אפשרויות
בעידן הדיגיטלי של ימינו, המחשב הנייד הפך לכלי חיוני לעבודה,...
לאכול טוב ולחסוך כסף: טיפים לקניות בסופרמרקט
אין דבר מספק יותר מארוחה טובה שמכינים לבד ממצרכים שרוכשים,...
מה זה סגנון בוהו ואיך משלבים אותו במרחב הבית
גם אתם מתבלבלים לפעמים בין כל המילים המרתקות שעושות רק...
איפה כדאי להזמין משלוח פירות וירקות?
מי מאיתנו לא רוכש מדי שבוע בשבוע פירות וירקות? פירות...
הנחיות לשמירה על ניקיון דודי קיטור
ריכוזי מלח גבוהים השוקעים בדודי קיטור מובילים להצטברות מהירה של...
נמצאים לפני רכישת דירה? חשוב לעשות את הדברים נכון
רכישת דירה היא חלומם של רבים. אם בעבר כמעט כל...
AHM: מרכז תיקון ושירות הרכב המוביל בירושלים
כשמדובר בטיפול ברכב שלכם, אתם רוצים את המוסך הכי טוב...
היתרונות של מכירת אלומיניום לקונה בתל אביב
הטבות סביבתיות לקניית אלומיניום בתל אביב ולמיחזורו יש יתרונות סביבתיים רבים....
איך להקרין בקלות בכל אירוע את המצגות שלכם?
אתם מכינים מידי פעם מצגות לאירועים שונים? מכינים קטעי וידאו...
הרמת כוסית עם אוכל נהדר
החלטתם לעשות הרמת כוסית בחברה שלכם עם כל העובדים? אם...