Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

למה עושים הלבנת גגות בקיץ

למה עושים הלבנת גגות בקיץ
קרדיט freepik

סיד וצביעה של קירות פנימיים בכל מבנה אשר יהיה מהווים פעולה משמעותית עם משקל רב, פעולה כזו שמשפיעה באופן ישיר על מידת האסתטיקה והנראות החיצונית של המבנה. אולם, גם את גג המבנה עלינו לצבוע בצבע לבן לפחות אחת לשנה. מעבר לצורך האסתטי והפן העיצובי של הביצוע הלבנת גגות, ישנה משמעות עליונה לביצוע הפעולה סביב כל הסובב לתחזוקת המבנה ולמידת העמידות שלו לאורך זמן ארוך וממושך. הלבנת גגות הוא תהליך שיתבצע במרבית המקרים בעזרת שימוש בחומרים אקריליים, או לחילופין בעזרת שימוש בסיד. הלבנת גגות היא למעשה פעולה המהווה שכבת בידוד, כזו שהמטרה שלה הינה למנוע התחממות משמעותית של פנים המבנה, במיוחד בעונת הקיץ החמה.

למה עושים הלבנת גגות בקיץ
קרדיט freepik

מדוע מומלץ לבצע הלבנת גגות?

כאמור, הלבנת גגות הינה פעולה חשובה וחיונית במיוחד עבור תקינות המבנה שלכם. עליכם לבצע את תהליך ההלבנה בעת בה מבצעים את פעולת איטום הגגות אשר תתבצע בעזרת שכבת זפת שתמרח על גבי שכבת הגג בשלמותה. במידה ואתם בוחרים להלבין גג שלא זופת בזפת שחורה, ככל הנראה כי לאחר פרק זמן קצר תוכלו להבחין בשלוליות זפת לצד המרזבים, שלוליות שעשויות להוביל לסתימה וכמו גם, עשויים להרוס את עבודת האיטום כולה. אי לכך, בעת בה אתם מבצעים זיפות גגות ההמלצה המרכזית תהיה לעשות אותה יחד עם הלבנת גגות. מעבר לאמור, גגות אשר נאטמים בעזרת זפת חשוב להלבין אחת לשנה לכל הפחות.

מתי כדאי לבצע הלבנת גגות?

במידה ואתם עדיין תוהים מתי כדאי לבצע הלבנת גגות, חשוב מאוד לדעת כי את ביצוע ההלבנה כדאי לעשות בראש ובראשונה במטרה לבודד את החום אשר מגיע ישירות אל תוך פנים המבנה, דבר שללא ספק הכרחי, במיוחד שמדובר על עונת הקיץ במדינת ישראל. נוסף על האמור, הלבנת גגות היא פעולה שהמטרה המרכזית שלה הינה להעניק שכבת הגנה עבור איטום הגג שלכם שכן, הזמן האידיאלי לביצוע הלבנת גגות יהיה בסמוך לעונת הקיץ.

כיצד לבחור בחומר הנכון עבור הלבנת גגות?

תחילה, חשוב לציין כי במדינת ישראל ישנו תקן עבור חומרי הלבנת גגות וגם זפת גגות . יחד עם האמור, ישנם לא מעט חומרים שאינם עומדים בתו התקן בשוק. מדובר למעשה על חומרים שלא רק יגמרו לכם לבזבוז מוחלט של הכסף שלכם, אלא גם עשויים לגרום לנזק משמעותי בקרב שכבת האיטום שעל גבי הגג שלכם. אי לכך, במידה ואתם מעוניינים בביצוע הלבנת גגות איכותית שתצמצם את מידת השימוש במזגנים בחלל הבית ותוביל לחיסכון משמעותי בחשמל, ההמלצה המרכזית תהיה לפנות לשירות של איש מקצוע אמין ומנוסה שיוכל ללוות אתכם לאורך כל התהליך במטרה לוודא כי אכן מתבצע שימוש בחומרים תקינים וכמובן – כי העבודה אכן מבוצעת על הצד המקצועי ככל הניתן. 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מטענים למחשב נייד: חיבור הכוח שלכם לעולם בלתי נגמר של אפשרויות
בעידן הדיגיטלי של ימינו, המחשב הנייד הפך לכלי חיוני לעבודה,...
לאכול טוב ולחסוך כסף: טיפים לקניות בסופרמרקט
אין דבר מספק יותר מארוחה טובה שמכינים לבד ממצרכים שרוכשים,...
מה זה סגנון בוהו ואיך משלבים אותו במרחב הבית
גם אתם מתבלבלים לפעמים בין כל המילים המרתקות שעושות רק...
איפה כדאי להזמין משלוח פירות וירקות?
מי מאיתנו לא רוכש מדי שבוע בשבוע פירות וירקות? פירות...
הנחיות לשמירה על ניקיון דודי קיטור
ריכוזי מלח גבוהים השוקעים בדודי קיטור מובילים להצטברות מהירה של...
נמצאים לפני רכישת דירה? חשוב לעשות את הדברים נכון
רכישת דירה היא חלומם של רבים. אם בעבר כמעט כל...
AHM: מרכז תיקון ושירות הרכב המוביל בירושלים
כשמדובר בטיפול ברכב שלכם, אתם רוצים את המוסך הכי טוב...
היתרונות של מכירת אלומיניום לקונה בתל אביב
הטבות סביבתיות לקניית אלומיניום בתל אביב ולמיחזורו יש יתרונות סביבתיים רבים....
איך להקרין בקלות בכל אירוע את המצגות שלכם?
אתם מכינים מידי פעם מצגות לאירועים שונים? מכינים קטעי וידאו...
הרמת כוסית עם אוכל נהדר
החלטתם לעשות הרמת כוסית בחברה שלכם עם כל העובדים? אם...