Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

למרות המחירים והעומס – ישראלים ממשיכים לעבור למרכז

למרות המחירים והעומס – ישראלים ממשיכים לעבור למרכז
קרדיט: Виктор Соломоник באתר PEXELS

הזינוק המתמשך במחירי הנדל"ן בישראל מהווה אתגר לא קטן עבור תושבי הארץ במשך לא מעט שנים. למרות מתווים שונים שממשלות לאורך השנים מנסות להעביר במטרה לנסות למתן את השוק ולייצב אותו, עליית המחירים לא נעצרת. נהפוך הוא, תוואי עליית המחירים מוכיח עמידות וניתן לראות זאת במיוחד באזור המרכז. העלויות באזור המרכז גבוהות משמעותית בהשוואה לאזורים אחרים בארץ אך זה לא עוצר בעד אנשים לבחור לחיות בתל אביב ובערי המרכז האחרות בין אם במגורים בשכירות ובין אם באמצעות רכישת דירה. מדוע ישראלים ממשיכים לעבור למרכז למרות המחירים הגבוהים והעומס בערים? אתם מוזמנים לקרוא.

אפשרויות הנדל"ן במרכז

באזור המרכז קיימת נוכחות בולטת של אנשי מקצוע מנוסים בתחום הנדל"ן ואנשים בעלי הון משמעותי העוסקים באופן פעיל בהשקעות נדל"ן.

מעורבות זו ניזונה מהפוטנציאל העצום הגלום באזור המרכז, עם שלל  תוכניות, פיתוחים ופרויקטים הנמצאים כולם בעיצומם. יוזמות אלו כוללות בין היתר בניית שכונות חדשות, הקמת פארקים ופיתוח מתחמים עסקיים

אזור המרכז נתפס כיעד מרכזי להשקעה בשל התחזית המבטיחה שלו והפרויקטים המתמשכים השונים התורמים לאטרקטיביות שלו. השקעה במיזמי נדל"ן אינה נובעת רק מהביקוש המיידי לדיור אלא גם בשל הסיכויים ארוכי הטווח לנצל את הצמיחה באזור. גישה פרואקטיבית להשקעה בנדל"ן באה לידי ביטוי ברכישה מתמשכת של נכסים חדשים ובהשתתפות ביוזמות פיתוח מגוונות.

בעיקרו של דבר, כוח המשיכה של אזור המרכז, הרב-גוניות שהוא מייצר, לצד תוכניות שאפתניות להתרחבות והשבחה, משמשים זרז להשקעה. כפי שצוין קודם לכן, גורמים אלה תורמים לעלייה המתמשכת במחירי הנדל"ן באזור המרכז, ויוצרים נוף נדל"ני דינמי החורג מהצרכים המיידיים של התושבים.

מחוז המרכז – אטרקטיביות גבוהה לעסקים

בשנים האחרונות הפך מחוז המרכז לאזור מבוקש מאוד עבור עסקים שונים המושך אליו מגוון רחב של ארגונים, ביניהם חברות סטארט-אפ, חברות הייטק ועוד. ההחלטה של עסקים לבסס את פעילותם בלב הארץ, מבוססת על כמה סיבות ויתרונות.

ראשית, ריכוזם של ארגונים וחברות רבות אחרות באזור הופך אותו למקום תוסס מבחינה עסקית. זהו אפקט אשכולות המעניק חותמת לרצינותם של העסקים המתמקמים בו ומשפר את המוניטין שלהם כחלק מתוך מערכת משגשגת של פעילות כלכלית. קירבה למספר רב של עסקים מטפחת גם הזדמנויות לשיתופי פעולה ותחושת שייכות לקהילה עסקית דינאמית ומקושרת.

גם שיקולים גיאוגרפיים מעצימים את כוח המשיכה של עסקים למחוז המרכז. המיקום הוא נוח, ההגעה קלה והמיקום גם ממצב עסקים מבחינה אסטרטגית. נוכחות במרכז הארץ מעידה על ביקוש גבוה והצלחה כעסקית.

וכמובן אי-אפשר להתעלם מזמינותן של תשתיות התחבורה הציבורית המבטיחות נגישות לאזור המרכז ממקומות שונים בארץ. תחבורה ציבורית נגישה מעצימה עוד יותר את המשיכה לעסקים, לעובדים וללקוחות כאחד.

למה כדאי לחיות באזור המרכז?

חניה מוגבלת, כבישים עמוסים ויוקר מחיה גבוה, אלו רק חלק מהמאפיינים המאתגרים את החיים באזור המרכז. אז למה בכל זאת אנשים מעדיפים לחיות שם? הסיבה טמונה בעובדה כי היתרונות עולים על החסרונות. אלו היתרונות של מגורים במרכז:

דווקא בשל המחסור במקומות חניה, התושבים מסגלים לעצמם שימוש בתחבורה חסכונית. תושבים רבים באזור המרכז, במיוחד בערים סואנות כמו תל אביב, מגלים שהם יכולים לחסוך משמעותית בדלק על-ידי שימוש בתחבורה ציבורית זמינה ונוחה וכן לעשות שימוש באמצעי תחבורה חלופיים כגון קורקינטים ואופניים.

אזור המרכז גם מזמן שפע של הזדמנויות תעסוקה, בהיותו מרכז כלכלי משגשג עם אפשרויות עבודה רבים. ריכוז זה של עסקים ותעשיות הופך אותו ליעד אטרקטיבי עבור אלו המחפשים התפתחות קרייריסטית וצמיחה מקצועית.

ואחרי העבודה צריך לבלות. תל אביב ידועה בחיי הלילה התוססים שלה ובנגישות למקומות בילוי רבים שנשארים פתוחים עד השעות הקטנות של הלילה. לאלו הגרים בערים הסמוכות קל להגיע לתל אביב, אך גם ליהנות מאפשרויות בילוי מגוונות בערים בהן הם גרים. נגישות זו לפעילויות בילוי, מסעדות ותרבות, תורמת רבות לאורח החיים הדינאמי ממנו נהנים התושבים החיים במרכז.

התחדשות עירונית מתמשכת הכוללת פרויקטים חדשים במרכז  משפרת את התשתיות ואת רמת המגורים הגלובלית של האזור. התפתחויות צפויות כגון הכנסת הרכבת הקלה ובהמשך גם מערך המטרו, תורמות לאטרקטיביות של המרכז כמקום של קדמה ושיפור מתמידים.

לסיכום, ניתן לייחס את הביקוש המתמיד לאזור המרכז לשילוב של גורמים כגון השתלבות במערכת עסקית דינאמית, מרכזיות גיאוגרפית ותשתיות תחבורה ציבורית שאפשר לסמוך עליהן. ההחלטה לעבור לגור או לפתוח עסקים במרכז היא החלטה המונעת ממספר שיקולים, פרקטיים ועסקיים, העדפות של אורח חיים מסוים והבטחה לפיתוח מתמשך ולשיפור מתמיד באיכות החיים.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מטענים למחשב נייד: חיבור הכוח שלכם לעולם בלתי נגמר של אפשרויות
בעידן הדיגיטלי של ימינו, המחשב הנייד הפך לכלי חיוני לעבודה,...
לאכול טוב ולחסוך כסף: טיפים לקניות בסופרמרקט
אין דבר מספק יותר מארוחה טובה שמכינים לבד ממצרכים שרוכשים,...
מה זה סגנון בוהו ואיך משלבים אותו במרחב הבית
גם אתם מתבלבלים לפעמים בין כל המילים המרתקות שעושות רק...
איפה כדאי להזמין משלוח פירות וירקות?
מי מאיתנו לא רוכש מדי שבוע בשבוע פירות וירקות? פירות...
הנחיות לשמירה על ניקיון דודי קיטור
ריכוזי מלח גבוהים השוקעים בדודי קיטור מובילים להצטברות מהירה של...
נמצאים לפני רכישת דירה? חשוב לעשות את הדברים נכון
רכישת דירה היא חלומם של רבים. אם בעבר כמעט כל...
AHM: מרכז תיקון ושירות הרכב המוביל בירושלים
כשמדובר בטיפול ברכב שלכם, אתם רוצים את המוסך הכי טוב...
היתרונות של מכירת אלומיניום לקונה בתל אביב
הטבות סביבתיות לקניית אלומיניום בתל אביב ולמיחזורו יש יתרונות סביבתיים רבים....
איך להקרין בקלות בכל אירוע את המצגות שלכם?
אתם מכינים מידי פעם מצגות לאירועים שונים? מכינים קטעי וידאו...
הרמת כוסית עם אוכל נהדר
החלטתם לעשות הרמת כוסית בחברה שלכם עם כל העובדים? אם...