Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מגשימים חזון של שיתוף פעולה אזורי הבינתחומי הרצליה ועיריית פאפוס שבקפריסין חנכו את 'מכון פאפוס לחדשנות' לסטודנטים מכל מדינות האזור

מגשימים חזון של שיתוף פעולה אזורי הבינתחומי הרצליה ועיריית פאפוס שבקפריסין חנכו את 'מכון פאפוס לחדשנות' לסטודנטים מכל מדינות האזור
קרדיט צילום - פאריס סטיליאנקיס

מכון המחקר מיגל אמון על הפן המדעי במכון החדש במסגרת תכנית אינטגרטיבית לניהול משאבי מים 

'מכון פאפוס לחדשנות' PII- Paphos Innovation Institute, נחנך בסוף השבוע האחרון, בעיר פאפוס בקפריסין במעמד נשיא קפריסין, ניקוס אנסטסיאדס ובברכתם של נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין והשר להשכלה גבוהה ולמים, זאב אלקין, שאמר: "מכון פאפוס לחדשנות הוא צעד במימוש הפוטנציאל הגלום בנתיבי הים התיכון וביכולת שלו להפגיש בין תרבויות ולשתף פעולה ביחד, כדי למצוא פתרונות לבעיות במזרח התיכון. שיתופי הפעולה והידע שיוקנה למי שיגיע למכון פאפוס יכולים להביא לשגשוג אדיר לכל האזור של המזרח התיכון". 

יזם הפרויקט המשותף פרופ' אוריאל רייכמן, נשיא ומייסד הבינתחומי הרצליה אמר בטקס: "במזרח התיכון מנשבת רוח חדשה של שלום, אבל שלום הוא דבר שברירי כשהוא נסמך על הצהרות של מדינות והסכמים רשמיים בלבד. אני מאמין ביצירת מערכות יחסים וחברויות באמצעות השכלה ומחקר ולשם כך הוקם מכון פאפוס לחדשנות".

המכון יהווה מרכז לשיתוף פעולה אזורי, מבוסס חדשנות ומחקר יישומי, בשאיפה ליצור גשר בין העמים באזור ויתמקד באתגרים מהותיים המשותפים למדינות מזרח הים התיכון, בו ילמדו לתארים מתקדמים ויפתחו מחקר ושיתופי פעולה יזמיים סביב אתגרים מהותיים לחייהם ולעתידם של כל תושבי מזרח הים התיכון, בהם- המים, ביטחון תזונתי, אנרגיה, ייצור דיגיטלי, ניהול חדשני ועוד. 

המכון החדש יעניק תארים מתקדמים: תואר שני (MBA MA) וינוהל על ידי הבינתחומי, בשיתוף פעולה עם מוסדות וחוקרים מובילים מהמזה"ת ומהעולם, כולל מכון המחקר מיגל בקרית שמונה, השותף למיזם החדש, ויהיה אמון על הפן המדעי בתכנית האינטגרטיבית לניהול משאבי מים. לאירוע הוזמנו דוד זיגדון מנכ"ל מכון המחקר מיגל ופרופ' מיכאל (איגי) ליטאור

דוד זיגדון, מנכ"ל מכון המחקר מיגל אמר: "המיזם המבורך הינו פרי חזונו של פרופ' אוריאל רייכמן, נשיא ומייסד המרכז הבינתחומי הרצליה, ליצירת שיתוף פעולה אזורי, מתבסס על יצירת קשרים ויחסים בין אנשים בני אזרחויות ולאומים שונים באמצעות השכלה ומחקר. פרופ' רייכמן פנה למיגל להכנת אחת מתכניות הלימודים בתחום ניהול משאבי מים, שעליה אמון פרופ' מיכאל (איגי) ליטאור ממיגל, כאשר הבינתחומי יהיו אחראים על לימודי הניהול. התכנית הוגשה לאישור האיחוד האירופי".

פרופ' מיכאל (איגי) ליטאור, חוקר בכיר במיגל, אמר: "רעיון הקמת מכון לחדשנות בקפריסין, לשיתוף פעולה אזורי, הינו מבורך, לא רק בתחום החיבור בין אנשים היוצרים שלום באמצעות קשרים אקדמיית ומחקריים, אלא גם בכדי להתגבר על האתגרים הגדולים של מחסור במים לשתייה ולחקלאות, הצפויים בעולם ובעיקר במדינות במזרח התיכון, עקב שינויי אקלים. המכון החדש יכשיר סטודנטים בעלי תואר ראשון במדעי הטבע, מכלל המדינות באזור, במטרה לצייד אותם בכלים אשר בעזרתם יוכלו להתכונן כראוי לשינויים הדרמטיים הצפויים, בכל הקשור למשאב היקר ביותר, המים-בזמינות ובאיכות". 

בטקס חנוכת המכון החדש, במרכזה של העיר פאפוס בקפריסין, השתתפו עוד: נציגים בכירים של הממשלה, האקדמיה והסגל הדיפלומטי בקפריסין ובהם שר החינוך, שר הפנים והשר למחקר ולחדשנות הקפריסאים; שגרירי ישראל וארה"ב בקפריסין, חברי פרלמנט, ראשי ערים, ראשי האוניברסיטאות ואנשי עסקים מובילים.

קרדיט צילום – פאריס סטיליאנקיס
קרדיט צילום – פאריס סטיליאנקיס
כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מה זה סגנון בוהו ואיך משלבים אותו במרחב הבית
גם אתם מתבלבלים לפעמים בין כל המילים המרתקות שעושות רק...
ניידת טיפול נמרץ חדשה הוצבה במודיעין לזכר אהרון חיימוב הי"ד ניידת טיפול נמרץ, שנרכשה בתרומתה של הגברת ספרא, הוצבה בתחנת מד"א בעיר מודיעין, לזכרו של אהרון חיימוב הי"ד שנרצח בשבעה באוקטובר באופקים
בתחילת החודש התקיים טקס חנוכת אמבולנס לזכרו של אהרון חיימוב...
איפה כדאי להזמין משלוח פירות וירקות?
מי מאיתנו לא רוכש מדי שבוע בשבוע פירות וירקות? פירות...
במדבר 'פשוטי הרחוב' במופע השקת סינגל שני בהפקת עמיר לב - יום רביעי 31 ביולי - מועדון TASSA בתל אביב
פשוטי הרחוב - הרכב רוק גלילי מיוחד מאז 2009, היוצר...
הנחיות לשמירה על ניקיון דודי קיטור
ריכוזי מלח גבוהים השוקעים בדודי קיטור מובילים להצטברות מהירה של...
נמצאים לפני רכישת דירה? חשוב לעשות את הדברים נכון
רכישת דירה היא חלומם של רבים. אם בעבר כמעט כל...
היום הארצי למודעות לנזקי הזנות - 24/7/24
"היום הארצי למודעות לנזקי הזנות"- יצוין בפעם השנייה על ידי עיריית תל...
האגף לגיל הרך יקדם איתור ילדים מעוכבי התפתחות כבר בשלבים מוקדמים
האגף לחינוך הגיל הרך מקדם יוזמה לאיתור ילדים מעוכבי התפתחות...
"שני משפחתי" לאורך אוגוסט במרכז נא לגעת - מגוון חוויות חושיות ייחודיות לכל הגילאים והצגת 'הנסיך הקטן' בשפת הסימנים
להכיר בדרך אחרת את עולמם של אנשים עם מוגבלויות ראייה...
אהרונה ישראל גאה להציג בבכורה: מדריך למתעמל - יצירה בין תנועה למילה- 13 באוגוסט בתיאטרון הבית
מדריך למתעמל יצירה בין תנועה למילה מופע שמתחקה אחר שיעוריו של המורה...