Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מדפיסה ומדפיסה ומדפיסה.

מדפיסה ומדפיסה ומדפיסה.

סקירה של מדפסת ה- ECOTANK L6190‎ של Epson מגלה מדוע כולם זונחים את מדפסות הלייזר ואת מדפסות המחסניות ועוברים לטכנולוגיית מכלי הדיו

מי האמין, לפני מספר חודשים, שיום אחד נפתח את העיתונים ונקרא על מחסור במצלמות רשת, מחשבים ניידים ובמדפסות? נכון. עונת הקורונה שיבשה הרבה סדרי עולם ואחד המשמעותיים שבהם היה הנדידה הביתה, בין אם כהנחייה של מקום העבודה ובין אם כצו ממשלתי. העבודה נעה לכיוון הסלון הביתי, או הממ״ד, ויחד עמם החלה ההצטיידות ב״ציוד הנלווה״, זה שבלעדיו קצת קשה לעבוד.

במסלול להצטיידות במדפסת המתאימה, צריך לקבל כמה וכמה החלטות די מהותיות. הראשונה שבהן היא באיזו טכנולוגיית הדפסה לבחור? לייזר או דיו? כיום נראה בבירור שמדפסות הלייזר ששלטו בזירה המשרדית יוצאות לאט אבל בטוח מהתמונה ומי שמניע את הגל הוא נתונים שמתפרסמים פעם בכמה זמן (למשל בדיונים בוועדות הכנסת) לגבי הסכנות שבמדפסות הלייזר. הללו כך נראה פולטות חומרי ננו העלולים להזיק לבריאות אלה הנמצאים בסמיכות למדפסות.

השאלה הבאה היא במה בוחרים? מדפסות המצויידות במחסניות דיו, או בדור חדש שמציע במקומן מכלי דיו גדולים? המחסניות קטנות, יקרות מאוד ודורשות קצב החלפה גבוה. המכלים לעומת זאת מציעים נוחות לטווח הארוך מכיוון שהם מאפשרים הדפסה של אלפי דפים בלי כל הפרעה (במקום לרוץ שוב ושוב לחנות ולרכוש מחסניות דיו יקרות שגם נגמרות מהר) – וכמובן, ישנו היבט העלות: מדפסות המכלים מציעות מחיר נמוך משמעותי עבור כל הדפסה.

חדשנות וטכנולוגיה

בשבועות האחרונים בחנו לעומק את אחת המדפסות שמייצגות את מהפכת מכלי הדיו, מבית חברת Epson היפנית ומי שלמעשה הייתה זו שהחלה את  המהפכה בתחום.  החברה, המוכרת כמי שמפתחת, מייצרת ומוכרת מוצרי הדפסה וסריקה, היא גם אחת החברות היותר חדשניות בתעשייה. היא משקיעה כ-1.2 מיליון דולר ביום בפיתוח חדשנות וטכנולוגיה ואת אחת התוצאות ניתן לראות במדפסת  ה- ECOTANK L6190 שהגיעה אלינו לסקירה. מדובר במדפסת מסוג 4 ב-1 שיכולה לענות כל כל צרכי המשרד הקטן או הביתי, או קבוצת עבודה שיושבת יחד. פקס, הדפסה, סריקה והעתקה – הכל בגוף קומפקטי אחד.

עם פתיחת האריזה מגלים שהחברה אכן ויתרה על מחסניות הדיו המסורתיות שחייבו ריצה מתמדת לחנות ועברה לשימוש במכלי דיו. התוצאה: עלות אולטרה נמוכה לדף הודות לדיו (שמקבלים עם המדפסת) בכמות המספיקה לשלוש שנים – עם מכלי הדיו שמגיעים מהחנות ניתן להדפיס עד 14,000 דפים בשחור ו- 11,200 בצבע. וזה הרבה. למעשה, המדפסת מגיעה עם כמות דיו שוות ערך של עד 82 מחסניות דיו.

מכלי הדיו של ה- 6190 ממוקמים בחזית והמדפסת מתאפיינת במערכת מילוי מחדש משופרת שתוכננה כדי למזער את הסכנה של שפיכת דיו ויצירת לכלוך. בקבוקי הדיו החדשים כוללים מנגנון המבטיח שרק המכל הנכון ממולא בצבע המתאים. מכניסים לפיה הנכונה במיכל, ואחרי הקליק, העסק עובד לבד עד למילוי של המכל. בגמר המילוי (עניין של מספר דקות) המדפסת מגרגרת כמה דקות (10) משמיעה קולות והעסק מוכן לעבודה. ההנחיות לכל אורך הדרך – וגם בהמשך – מופיעות על צג מגע LCD בגודל 6.1 ס"מ – ובעברית מלאה. ובכלל, הליך ההתקנה פשוט – אם עוקבים אחר ההנחיות שעל המסך.

קומפקטית וקלה

המדפסת קומפקטית ומתאימה לכל פינה: רק 37.5ס"מ רוחב, 34.7ס"מ עומק ו- 18.7ס"מ גובה. היא שוקלת קצת פחות משבעה ק״ג, כך שניתן להעבירה בקלות ממקום למקום. נוח במיוחד למי שעובד בממ״ד הביתי והמקום קצת צפוף.

ה- L6190מצויידת במזין מסמכים אוטומטי בקיבולת של 30 דפים, מהירות הדפסה של עד ל- 33 דפים לדקה הדפסה דו צדדית ומגש נייר בקיבולת של 250 גיליונות. נושא הדופלקס (ההדפסה הדו-צדדית), הוא עסק רציני כאן, שכן היא מאפשרת חסכון של עד 50% בעלויות הנייר ובבלאי הכללי. ראוי לציין כי Epson היא מהחברות הבודדות בתחום שמציעה מדפסות הזרקת דיו עם אופציה ליישומי דופלקס. ראש ההדפסה הקבוע  PrecisonCore המותקן במדפסת מגיע היישר מקו המדפסות הגדולות של החברה בהן משתמשת כיום מרבית תעשיית הדפוס המקצועית ומבטיח הדפסות איכותיות וחדות במיוחד. הרזולוציה המקסימלית להדפסה היא 4800×1200 dpi.

ההדפסות שיוצאות מהמדפסת מרשימות ביותר. הטקסטים חדים וברורים, התמונות צבעוניות וחיות והעמדה במבחן המריחה וההרטבה מגלים כי מדובר בצבע עמיד שלא יורד בקלות. היות ומדובר במדפסת אלחוטית,

ניתן לחבר עד 4 מערכות למדפסת בלי לעשות שימוש בראוטר.  יתרון נוסף: ניתן לשלוח מסמכים להדפסה ממכשירים ניידים והמדפסת יכולה לקבל מסמכים מכמעט כל מקום בעולם באמצעות Epson Email Print.

לא פחות חשוב: המדפסת מגיעה עם 3 שנות אחריות הכוללות איסוף והחזרה לבית הלקוח.

אם מחפשים מדפסת עם תוצאות הדפסה מרשימות, עלות תחזוקה נמוכה משמעותית והדפסות זולות במיוחד – ה-  ECOTANK L6190 של Epson היא המדפסת בשבילכם.

מחיר: 1999₪. להשיג ברשתות המתמחות.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מבצע קיץ בקניון עופר רחובות: רוכשים מעל 349 ₪ במגוון החנויות בקניון ומקבלים במתנה תיק חוף מהודר ואופנתי המשולב בו צידנית
המבצע החל מה 28.07.24 ועד ה 31.07.24 קניון עופר רחובות, מקבוצת...
מה זה סגנון בוהו ואיך משלבים אותו במרחב הבית
גם אתם מתבלבלים לפעמים בין כל המילים המרתקות שעושות רק...
ניידת טיפול נמרץ חדשה הוצבה במודיעין לזכר אהרון חיימוב הי"ד ניידת טיפול נמרץ, שנרכשה בתרומתה של הגברת ספרא, הוצבה בתחנת מד"א בעיר מודיעין, לזכרו של אהרון חיימוב הי"ד שנרצח בשבעה באוקטובר באופקים
בתחילת החודש התקיים טקס חנוכת אמבולנס לזכרו של אהרון חיימוב...
איפה כדאי להזמין משלוח פירות וירקות?
מי מאיתנו לא רוכש מדי שבוע בשבוע פירות וירקות? פירות...
במדבר 'פשוטי הרחוב' במופע השקת סינגל שני בהפקת עמיר לב - יום רביעי 31 ביולי - מועדון TASSA בתל אביב
פשוטי הרחוב - הרכב רוק גלילי מיוחד מאז 2009, היוצר...
הנחיות לשמירה על ניקיון דודי קיטור
ריכוזי מלח גבוהים השוקעים בדודי קיטור מובילים להצטברות מהירה של...
נמצאים לפני רכישת דירה? חשוב לעשות את הדברים נכון
רכישת דירה היא חלומם של רבים. אם בעבר כמעט כל...
היום הארצי למודעות לנזקי הזנות - 24/7/24
"היום הארצי למודעות לנזקי הזנות"- יצוין בפעם השנייה על ידי עיריית תל...
האגף לגיל הרך יקדם איתור ילדים מעוכבי התפתחות כבר בשלבים מוקדמים
האגף לחינוך הגיל הרך מקדם יוזמה לאיתור ילדים מעוכבי התפתחות...
"שני משפחתי" לאורך אוגוסט במרכז נא לגעת - מגוון חוויות חושיות ייחודיות לכל הגילאים והצגת 'הנסיך הקטן' בשפת הסימנים
להכיר בדרך אחרת את עולמם של אנשים עם מוגבלויות ראייה...