Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מהי תעודת יבואן?

מהי תעודת יבואן?
קרדיט pixabay

חושבים להפוך ליבואנים? האם ישנו תחום מסוים שחשבתם להתברג בו ולהתחיל לייבא מוצרים הקשורים בו? כדאי לקרוא קצת על תעודת יבואן לפני שאתם קופצים למים. ראשית, הרשו לנו לשבור לכם מיתוס – כדי להיות יבואן, אין צורך בהסכמה או בתעודת יבואן או אישור יבואן מיוחד. כמו כן, אין צורך לעבור קורס כלשהו כדי להיות בעל סמכות לבצע יבוא.. יבוא מסחרי מהווה אופציה חופשית הניתנת לכל עסק במדינה מכוח צו יבוא חופשי ואין מונח מקצועי כגון: אישור יבואן או תעודת יבואן שמאפשרים לייבא, אך כן חובה לבצע רישום יבוא או בשמו השני "רישיון יבוא".

קרדיט pixabay

האם יש דבר כזה תעודת יבואן?

לא מעט אנשים מתבלבלים ובטוחים שכדי לייבא מוצרים מחו"ל, עליהם להוציא תעודת יבואן. אולם, חשוב מאוד להבין כי לא מדובר על תעודת יבואן כי אם על רישיון יבוא הנדרש במקרים כאלה ואחרים. רישיון יבוא הוא רישיון שיש להפיק רק לצורך יבוא מוצרים מסוימים והם: צמחים, מזון, תרופות ומוצרי רפואה, קוסמטיקה, מוצרי תעבורה ודלק. כך שלמעשה אין תעודת יבואן רשמית, אלא יש צורך להוציא רישיון יבוא אם יש לכם עסק שמעוניין לייבא את המוצרים שהוזכרו לעיל. כדי להוציא רישיון יבוא יש צורך להיות רשומים במס הכנסה ומע"מ כעוסק מורשה או חברה, כאשר עוסק פטור איננו יכול להוציא רישיון יבוא. כמו כן, יש לעמוד בדרישות מסוימות שהגופים השונים דורשים ביחס לכל מוצר ספציפי המעוניינים לייבא וכן, יש להכשיר או לעשות הסכם אחסנה עם מחסן מתאים לאחסון המוצר אשר מייבאים וזאת בהתאם לדרישות של הגוף המפקח על יבוא מוצר מסוים שאתם מעוניינים לייבא. כל שאר המוצרים שאינם מצריכים רישיון יבוא או אישור רגולטורי אחר, יצריכו להיות רשומים כעסק, מספיק עוסק פטור ולרשום את היבוא על שם העסק.

כיצד מוציאים רישיון יבוא?

תעודת יבואן או רישיון יבוא כאמור, יש לבקש מגופים שונים וזאת בהתאם למוצר שמעוניינים לייבא לצורך מסחר. כך לדוגמא: משרד הבריאות הוא זה שאחראי על מזון וקוסמטיקה, משרד החקלאות הוא זה שאחראי על צמחים ומקנה למאכל, משרד הכלכלה אחראי על יבוא אלכוהול וכדומה. רישיון היבוא עצמו לרוב לא עולה כסף, אך בשל העובדה שמדובר על הליך מורכב, ניתן להיעזר באיש מקצוע אשר יוציא אותו עבורכם ויגבה כסף על התהליך. את רישיון היבוא יש להוציא לפני שמייבאים את הסחורה.

מה דרוש כדי לייבא מוצרים מחו"ל לצרכי מסחר?

אם החלטתם לעסוק בתחום יבוא מסחרי מסין ולייבא מוצרים שונים מסין כדי למכור אותם בישראל, חשוב שתדעו שעליכם לדווח לרשויות המכס על תכולת הטובין שאתם רוצים לייבא, הסוג שלה והערך שלה על ידי הגשת ניירת רלוונטית למכס על ידי עמיל המכס. ההליך המדובר נקרא תהליך שחרור ממכס. בהליך זה יש חובת דיווח למכס בישראל על פרטי המשלוח לצורך תשלום מע"מ ומיסים על פי החוק. סוג ההליך יקבע בהתאם לערך של המשלוח לצורכי מס וכן בהתאם לסוגי הטובין והמשקל שלו. כמו כן, יהיה צורך להציג את אישור היבוא שלכם במידה ומדובר על מוצר הדורש אישור יבואן מאחד הגופים הרלוונטיים.

המידע לעיל עדכני ליום כתיבתו בלבד ויש להתעדכן מול משרד הכלכלה מעת לעת.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מטענים למחשב נייד: חיבור הכוח שלכם לעולם בלתי נגמר של אפשרויות
בעידן הדיגיטלי של ימינו, המחשב הנייד הפך לכלי חיוני לעבודה,...
לאכול טוב ולחסוך כסף: טיפים לקניות בסופרמרקט
אין דבר מספק יותר מארוחה טובה שמכינים לבד ממצרכים שרוכשים,...
מה זה סגנון בוהו ואיך משלבים אותו במרחב הבית
גם אתם מתבלבלים לפעמים בין כל המילים המרתקות שעושות רק...
איפה כדאי להזמין משלוח פירות וירקות?
מי מאיתנו לא רוכש מדי שבוע בשבוע פירות וירקות? פירות...
הנחיות לשמירה על ניקיון דודי קיטור
ריכוזי מלח גבוהים השוקעים בדודי קיטור מובילים להצטברות מהירה של...
נמצאים לפני רכישת דירה? חשוב לעשות את הדברים נכון
רכישת דירה היא חלומם של רבים. אם בעבר כמעט כל...
AHM: מרכז תיקון ושירות הרכב המוביל בירושלים
כשמדובר בטיפול ברכב שלכם, אתם רוצים את המוסך הכי טוב...
היתרונות של מכירת אלומיניום לקונה בתל אביב
הטבות סביבתיות לקניית אלומיניום בתל אביב ולמיחזורו יש יתרונות סביבתיים רבים....
איך להקרין בקלות בכל אירוע את המצגות שלכם?
אתם מכינים מידי פעם מצגות לאירועים שונים? מכינים קטעי וידאו...
הרמת כוסית עם אוכל נהדר
החלטתם לעשות הרמת כוסית בחברה שלכם עם כל העובדים? אם...