אנחנו בתחילתו של עידן חדש, ועל כן מעניין לעצור ולבחון מה מצפה לנו בתחום התעסוקתי, וזאת כי לצד תחזיות קודרות שבהן שלל משרות עומדות להיות נחלת העבר, גם עומדות לצוץ שלל משרות חדשות, ואף כאלו שנכון להיום אנו לא מכירים, פשוט כי הן טרם הותאמו לטכנולוגיה פורצת גבולות. מכאן שמאוד סביר שבעוד כמה שנים הילדים שלנו לא יכירו את מקצועה של הקופאית ובמקביל ייחשפו למגוון משרות שאינן מצריכות לצאת מהבית. מהן אם כן אותן משרות חמות שעומדות לכבוש את העשור הקרוב? תחזיקו חזק – מתחילים:

יועצי תקשורת
עם כל הכבוד למקצועות שיוחלפו בתובנות מלאכותיות ומחשבים חכמים, יש דברים שתמיד יישארו רלוונטיים, ועל כן ממש כפי שתמיד יהיה ביקוש ללחם, גבינה וירק, כך גם תמיד יהיה ביקוש ליועצי תקשורת, תחקירנים, קופירייטרים, עורכי תוכן וכדומה, כי אנשים עדיין זקוקים לתקשר אחד עם השני, ולו באופן מקוון ושיווקי, ועל כן אינספור חברות נעזרות בדוברים מקצועיים, ולו בשל ההתפתחות המאסיבית בתחומי הרדיו, האינטרנט והטלוויזיה. נשמע מעניין? לשם כך יש לעשות תואר בתקשורת, וזאת כי עם תואר בתקשורת זוכים ביתרון יחסי על פני מועמדים אחרים.
חברות השמה משוכללות
לא רק שאופי המשרות עומד להשתנות, אלא גם אופי מציאת העובדים האידאליים, וזאת באמצעות שילוב של אינטליגנציה מלאכותית, כזו שמסייעת לנתח כישורים, צרכים, טרנדים, ערך מוסף ובאופן כללי אחוז התאמה בין מצוי לרצוי. מכאן שבין היתר צפויים להיפתח משרות משלימות וחדשות בתחום ההייטק – משרות שמבוססות על פיתוח בינה מלאכותית.
קידום אתרים
כיום לכל עסק יש חנות אינטרנטית ועל כן על כל עסק להיעזר באפיקי שיווק דיגיטליים, לרבות שירותי קידום אורגני. מכאן שגם אם תחום זה מאוד משוכלל בזכות הקדמה הטכנולוגית, עדיין אין ולא יהיה תחליף לאדם החושב בעל החוש היצירתי, ועל כן רק נותר לצפות שהנישות בתחום יישרו קו אך לא ייעלמו, וכדוגמה לכך ניתן לראות כיצד כיום יותר ויותר עסקים בוחרים להשקיע בכתבות תוכן מתקדמות ושיפור הפן הטכני והתוכני של האתר, ולו כדי לשווק בדלת האחורית עסק כזה או אחר.
עובדי אדמה
לצד העובדה שאנו רצים קדימה, הנתונים מראים שכמעט ואין בארץ חקלאיים, ולמרות שגם בתחום החקלאות ניתן לראות כיצד מיכון מחוכם מתחיל לתפוס את קדמת הבמה, עדיין קיים חוסר בעובדי אדמה, ועל כן מעניין לראות שדווקא בשיא העידן הטכנולוגי יש צורך בחקלאיים ובו זמנית בעובדי מעבדה שיטיבו את איכות הגידול, ופה כבר ניתן למצוא דוגמאות נהדרות בתחום פיתוח הקנאביס.
הצרכן במרכז
אלו עוד משרות עומדות לכבוש את העשור הקרוב? כל מה שנוגע למכירות מקוונות וכל מה שנוגע לטכנולוגיה ולעולם הדיגיטלי, כאשר קשה לומר מה בדיוק, אם כי כן ניתן לומר שלא מעט משרות יתמקדו בתחושה של הצרכן, כי לצד שינויי הצריכה העתידיים, גם חשוב להבין כיצד הלקוחות מרגישים, משמע לקוח הקצה עומד להיות הרבה יותר מתוגמל.