בחודשי הקיץ יתחילו העבודות לבניית התחנה המרכזית החדשה וייפתח המסוף הזמני ברחוב מבצע קדש
פתח תקוה לקראת מהפכה בתחום התחבורה הציבורית. לאור צמיחת העיר ושגשוגה צפויים בעיר שינויים רבים, בין היתר גשרים בז'בוטינסקי, מחלפים באזור צומת סירקין, בנוסף פתרונות תנועתיים בסירקין לקראת הבנייה הצפויה. פתיחת מסופי תנועה בז'בוטינסקי ובמנחם בגין, הגברת תדירות והרחבת קווי תחבורה רבים ברחבי העיר ובמיוחד באזור שכונות הדרום שסבלו ממחסור בקווי אוטובוס, רכבת קלה, מטרו, נתיבי 'מהיר לעיר', נתיבים לרכיבת אופניים, הרחבת השירות של רכבת ישראל בתחנת קריית אריה ועוד. בתוך כך יתחילו גם העבודות לתחנה המרכזית החדשה ויפתח המסוף הזמני ברחוב מבצע קדש.
ראש העיר רמי גרינברג "אנו עושים בעיר מהפכה של ממש בתחום התחבורה. אנו בשיאם של עבודות רבות שבסופן תושבי העיר ייהנו מתחבורה ציבורית נוחה ונגישה. בנוסף, אנו רוצים לקדם את בניית התחנה המרכזית החדשה ברחוב אורלוב ולספק לתושבי העיר והסביבה תחנה מרכזית חדשיה ומודרנית, נוחה ונגישה. באופן זמני נפעיל את המסוף הזמני ברחוב מבצע קדש, במקום עליו החליט משרד התחבורה, ונעשה כל מאמץ לצמצם את הפגיעה באיכות חיי התושבים. בסופו של תהליך נזכה לתחנה מרכזית חדשה ומודרנית, כפי שראוי לעיר בסדר גודל כמו פתח תקוה".
התחנה המרכזית הישנה של פתח תקוה הוקמה ב-1957 והינה בפועל מגרש חנייה גדול המשמש כתחנת קצה לקווי אוטובוס, בדומה לתחנות אחרות שנבנו באותה התקופה. פתח תקוה של אותם הימים הייתה מושבה קטנה, והתחנה הפכה עם הזמן ללא רלוונטית לעיר מטרופולין, הרביעית בגודלה במדינה! התחנה ברחוב אורלוב ממוקמת בממשק צמוד למרכז העיר הוותיק והמזדקן, כך שהתחנה החדשה המתוכננת הינה חלק מהתכנית לחדש את מרכז העיר כולו. התחנה תפעל כמרכז המשמש עוגן הנותן שירותים לכלל רחובות מרכז העיר הסמוכים, וכן לאזור שיתפתח סביב, וזאת על ידי חנויות, מסעדות ובתי קפה הפונים לעבר אותם רחובות .
התחנה החדשה שתוקם על שטח התחנה הישנה תייצר שילוב נכון בין אמצעי תחבורה שונים (אוטובוסים, רכבת קלה, רכבים פרטיים ואופניים) ותאגד בתוכה את קווי האוטובוסים העירונים של פתח תקוה וגוש דן. התחנה תכלול חניון 'חנה וסע' בן 700 מקומות שיהיה מיועד לנוסעי הרכבת הקלה בואכה בני ברק, רמת גן , תל אביב-יפו ובת ים וכ-100 חניות נוספות. בנוסף תכלול התחנה מגדל משרדים בן כ-12,000 מ"ר ושטחי מסחר בהיקף של כ-7000 מ"ר.
עד לסיום העבודות של התחנה המרכזית שימשכו כארבע שנים, יפעל מסוף זמני במתכונת מצומצמת. לא יהיה במקום מכון שטיפה ומתקן תדלוק כפי שיש בתחנות דומות וסך הכל יחנו במקום כ-60 אוטובוסים בלבד. היתר יופנו לחנייה בחניונים אחרים באזורי התעשייה בעיר.
זרימת התנועה ברחוב גיסין תישאר כפי שהייתה מאחר ותנועת האוטובוסים תהיה דרך רחוב מבצע קדש ובר כוכבא. מאחורי המסוף יש חניון לכ-60 רכבים פרטיים שישמש את באי המסוף ואת תושבי האזור.