מהפכת תחבורה ציבורית בפתח תקוה

מהפכת תחבורה ציבורית בפתח תקוה
קרדיט אמיר בן חיים.

בחודשי הקיץ יתחילו העבודות לבניית התחנה המרכזית החדשה וייפתח המסוף הזמני ברחוב מבצע קדש

פתח תקוה לקראת מהפכה בתחום התחבורה הציבורית. לאור צמיחת העיר ושגשוגה צפויים בעיר שינויים רבים, בין היתר גשרים בז'בוטינסקי, מחלפים באזור צומת סירקין, בנוסף פתרונות תנועתיים בסירקין לקראת הבנייה הצפויה. פתיחת מסופי תנועה בז'בוטינסקי ובמנחם בגין, הגברת תדירות והרחבת קווי תחבורה רבים ברחבי העיר ובמיוחד באזור שכונות הדרום שסבלו ממחסור בקווי אוטובוס, רכבת קלה, מטרו, נתיבי 'מהיר לעיר', נתיבים לרכיבת אופניים, הרחבת השירות של רכבת ישראל בתחנת קריית אריה ועוד. בתוך כך יתחילו גם העבודות לתחנה המרכזית החדשה ויפתח המסוף הזמני ברחוב מבצע קדש.

מהפכת התחבורה בפתח תקוה
לשכת דובר עיריית פתח תקוה

ראש העיר רמי גרינברג "אנו עושים בעיר מהפכה של ממש בתחום התחבורה. אנו בשיאם של עבודות רבות שבסופן תושבי העיר ייהנו מתחבורה ציבורית נוחה ונגישה. בנוסף, אנו רוצים לקדם את בניית התחנה המרכזית החדשה ברחוב אורלוב ולספק לתושבי העיר והסביבה תחנה מרכזית חדשיה ומודרנית, נוחה ונגישה. באופן זמני נפעיל את המסוף הזמני ברחוב מבצע קדש, במקום עליו החליט משרד התחבורה, ונעשה כל מאמץ לצמצם את הפגיעה באיכות חיי התושבים. בסופו של תהליך נזכה לתחנה מרכזית חדשה ומודרנית, כפי שראוי לעיר בסדר גודל כמו פתח תקוה".

התחנה המרכזית הישנה של פתח תקוה הוקמה ב-1957 והינה בפועל מגרש חנייה גדול המשמש כתחנת קצה לקווי אוטובוס, בדומה לתחנות אחרות שנבנו באותה התקופה. פתח תקוה של אותם הימים הייתה מושבה קטנה, והתחנה הפכה עם הזמן ללא רלוונטית לעיר מטרופולין, הרביעית בגודלה במדינה! התחנה ברחוב אורלוב ממוקמת בממשק צמוד למרכז העיר הוותיק והמזדקן, כך שהתחנה החדשה המתוכננת הינה חלק מהתכנית  לחדש את מרכז העיר כולו. התחנה תפעל כמרכז המשמש עוגן הנותן שירותים לכלל רחובות מרכז העיר הסמוכים, וכן לאזור שיתפתח סביב, וזאת על ידי חנויות, מסעדות ובתי קפה הפונים לעבר אותם רחובות .

מהפכת התחבורה בפתח תקוה
קרדיט אמיר בן חיים.

התחנה החדשה שתוקם על שטח התחנה הישנה תייצר שילוב נכון בין אמצעי תחבורה שונים (אוטובוסים, רכבת קלה, רכבים פרטיים ואופניים) ותאגד בתוכה את קווי האוטובוסים העירונים של פתח תקוה וגוש דן. התחנה תכלול חניון 'חנה וסע' בן 700 מקומות שיהיה מיועד לנוסעי הרכבת הקלה בואכה בני ברק, רמת גן , תל אביב-יפו ובת ים וכ-100 חניות נוספות. בנוסף תכלול התחנה מגדל משרדים בן כ-12,000 מ"ר ושטחי מסחר בהיקף של כ-7000 מ"ר.

עד לסיום העבודות של התחנה המרכזית שימשכו כארבע שנים, יפעל מסוף זמני במתכונת מצומצמת. לא יהיה במקום מכון שטיפה ומתקן תדלוק כפי שיש בתחנות דומות וסך הכל יחנו במקום כ-60 אוטובוסים בלבד. היתר יופנו לחנייה בחניונים אחרים באזורי התעשייה בעיר.

זרימת התנועה ברחוב גיסין תישאר כפי שהייתה מאחר ותנועת האוטובוסים תהיה דרך רחוב מבצע קדש ובר כוכבא. מאחורי המסוף יש חניון לכ-60 רכבים פרטיים שישמש את באי המסוף ואת תושבי האזור.

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
כמה זמן לוקח תהליך גמילה
כמות המכורים בארץ עולה בהתמדה ונראה שאין לה תוכנית לרדת...
עיצוב מודרני בגבס
עבודות גבס מציעות פתרון רב תכליתי ומסוגנן לשיפור עיצובי בסלון...
טכנולוגיות מתקדמות מעצבות את עתיד העסקים
במהלך העשור האחרון, הטכנולוגיה הפכה למפתח להצלחה ולצמיחה עסקית. אחד...
טיפול בהפרעות אכילה בעידן המודרני
כולנו מכירים אנשים שיש להם ילדים עם הפרעות אכילה, וכל...
עיצוב פנים בדיוק כמו שתמיד רציתם
מאז שאתם זוכרים את עצמכם היה לכם חלום לגור בבית...
מעצב השיער הרחובותי סדי מרדכי יצא למשלחת לאיטליה להשקה סודית
מעצב השיער סדי מרדכי  מרחובות יחד עם עוד כ-25 ממעצבי...
בקרוב יחלו העבודות לשדרוג רחוב בר כוכבא
במסגרת קידום תשתיות התחב"צ וחיבור הרשת המטרופולינית בפתח תקווה, חברת...
נכס מפוצל שהושכר לחברה עסקית נאלץ לשלם ארנונה כפולה
במסגרת מאמצי האכיפה כנגד עבירות בתחום הבנייה ופיצולי דירות, בית...
סילבסטר 2025: פסאדור בתל אביב מזמינה אתכם לקרנבל סילבסטר בלתי נשכח
חגיגת סילבסטר עם חוויה קולינרית עשירה, בשרים משובחים,  אלכוהול ללא...
מחפשים מקום עם משלוחי פרחים? אתם במקום הנכון
אין דבר בעולם עליו כולם מסכימים. הרי כמו שכולנו יודעים...
דילוג לתוכן