Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מה ההבדל בין אימון אישי לבין NLP?

מה ההבדל בין אימון אישי לבין NLP?
קרדיט: Pixabay

גם אתם תוהים מה ההבדל בין אימון אישי לבין NLP (Neuro-linguistic programming)? כדי לגלות את התשובה, המשיכו לקרוא.

מהו אימון אישי?

אימון אישי לחיים משתמש במיומנויות האימון בהקשרים נרחבים של החיים כדי לעזור לאנשים להתקדם מעבר למה שמעכב אותם, בעסק, בקריירה, בחיים האישיים וכו׳. מאמן אישי הוא בעל הכישורים והיכולת לעזור למישהו לעבור מהמקום שבו הוא נמצא למקום שבו הוא רוצה להיות. המאמן עוזר לאנשים להבין את התשובות שהם מחפשים ולגלות את מה שהם באמת יכולים להשיג כדי לממש את הפוטנציאל שלהם או כדי לשפר את מערכת היחסים במשפחה או בעבודה שלהם.

מהו NLP?

NLP היא טכנולוגיה יעילה שיכולה לשמש בפרקטיקה של האימון האישי כדי לעזור לאנשים לשנות דברים ועל מנת להניע אותם לעבר המטרה שלהם. שיטת ה-NLP מספקת למאמן שפע של כלים שיאפשרו לו לעזור לאנשים לבצע את השינויים שהם רוצים לעשות. כשהמאמן מצויד בטכניקות רבות יותר, המשמעות היא שהוא מסוגל להשתמש בדרכים שונות כדי לעזור ללקוחות שלו, ולא רק בטריק אחד בלבד, מוצלח ככול שיהיה.

  • NLP – היא תוכנית נוירו-לשונית. מתודולוגיה זו קשורה ללימוד הדרכים שבהם אנשים מגיבים לחוויות שלהם, כשהם נותנים לחוויות אלה משמעות בצורה של שפה והתנהגות.
  • אימון אישי – הוא שיטה מודרכת המאפשרת לאנשים להפעיל את עצמם באופן שיאפשר להם להשיג תוצאות רצויות. המודלים המשמשים לאימון מותאמים הן לדרישות הלקוח והן לכישורי המאמן והם נועדו להגביר תהליך ׳המאפשר׳.

כדי לגשר בין שני המונחים, NLP ואימון אישי, אפשר לומר ש-NLP היא מתודולוגיה ללימוד שיטות ואילו אימון הוא שיטה להנחיית הלקוח. אם ה-NLP הוא הנושא, אזי האימון הוא שימוש בנושא כדי להדריך את הלקוח. מאמן שעבר הכשרה ב-NLP מצויד במיומנויות להפקת כלים מבוססי NLP כדי להדריך ולכוון את הלקוח. יש סיבות רבות בגינן כדאי ללמוד NLP, כשאחת מהן היא האפשרות להשתמש בטכניקה זו במהלך האימון האישי. למעשה:

  • NLP הושפע ופותח ממגוון תחומים, כמו: ׳סמנטיקה כללית׳ (מאת אלפרד קורז׳יבסקי); ׳דקדוק טרנספורמציוני׳ (מאתנועם חומסקי); היפנוזה (מאת מילטון אריקסון); עבודת גוף (מאת משה פלדנקרייז) ו׳פסיכולוגיה׳ (מאת וויליאם ג׳יימס).
  • אימון אישי כמקצוע הופיע בסוף שנות ה-90 של המאה הקודמת והעצים אנשים להשתמש בכלים שעובדים עבורם. מאמנים יישמו מודלים שונים של אימון שאיפשרו ללקוחות להשיג את מה שהם רוצים להשיג, והעניקו להם יכולת לערוך שינוי חיובי בחייהם ולשגשג.

לעתים קרובותֿ אנשים מעדיפים לבחור במאמן אישי שעבר הכשרה ב-NLP, כדי שהמאמן יהיה בעל המיומנויות הנדרשות להליכה למקומות קשים, כזה שמסוגל לחקור גם את הסיבות הרגשיות המאתגרות את ההתנהגות שלהם. אחרי הכול, לא קל לזהות את הגורמים הפנימיים החוסמים את הדרך להצלחה. אלה הנטועים עמוק במוח הלא מודע ומחוברים לעוגן רגשי חזק מבלי יכולת לזוז ממקומם.

זה המקום שבו המגבלות של האימון האישי מפנות את מקומן ליתרונות של ה-NLP, המאפשר למאמן להשפיע על שינוי קבוע ולספק ללקוחות אחוזי הצלחה גבוהים יותר בהשגת המטרות הרצויות להם.

מרכז לימודים אלון, מציע לך מגוון הכשרות להתפתחות אישית כגון:
קורס יעוץ זוגי וגישור משפחתי , לימודי הדרכת הוריםלימודי קואצ'ינג

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מטענים למחשב נייד: חיבור הכוח שלכם לעולם בלתי נגמר של אפשרויות
בעידן הדיגיטלי של ימינו, המחשב הנייד הפך לכלי חיוני לעבודה,...
לאכול טוב ולחסוך כסף: טיפים לקניות בסופרמרקט
אין דבר מספק יותר מארוחה טובה שמכינים לבד ממצרכים שרוכשים,...
מה זה סגנון בוהו ואיך משלבים אותו במרחב הבית
גם אתם מתבלבלים לפעמים בין כל המילים המרתקות שעושות רק...
איפה כדאי להזמין משלוח פירות וירקות?
מי מאיתנו לא רוכש מדי שבוע בשבוע פירות וירקות? פירות...
הנחיות לשמירה על ניקיון דודי קיטור
ריכוזי מלח גבוהים השוקעים בדודי קיטור מובילים להצטברות מהירה של...
נמצאים לפני רכישת דירה? חשוב לעשות את הדברים נכון
רכישת דירה היא חלומם של רבים. אם בעבר כמעט כל...
AHM: מרכז תיקון ושירות הרכב המוביל בירושלים
כשמדובר בטיפול ברכב שלכם, אתם רוצים את המוסך הכי טוב...
היתרונות של מכירת אלומיניום לקונה בתל אביב
הטבות סביבתיות לקניית אלומיניום בתל אביב ולמיחזורו יש יתרונות סביבתיים רבים....
איך להקרין בקלות בכל אירוע את המצגות שלכם?
אתם מכינים מידי פעם מצגות לאירועים שונים? מכינים קטעי וידאו...
הרמת כוסית עם אוכל נהדר
החלטתם לעשות הרמת כוסית בחברה שלכם עם כל העובדים? אם...