Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מה הקשר בין ייעוץ תרמי וחיסכון באנרגיה?

מה הקשר בין ייעוץ תרמי וחיסכון באנרגיה?
קרדיט PIXABAY

רבים בישראל משלמים חשבונות חשמל גבוהים מאוד בעיקר בחודשי הקיץ החמים. המזגנים שעובדים שעות רבות לאורך היום, טמפרטורות נמוכות מהמומלץ על ידי החברות היצרניות וזאת בשל החום הכבד שפוקד את ישראל בעיקר בחודשים יוני ועד ספטמבר ואפילו אוקטובר בשנים מסוימות. מה גורם לנו להרגיש כל כך חם גם בתוך הבית ומה הקשר בין ייעוץ תרמי וחיסכון באנרגיה קרי חיסכון בצריכת החשמל שלנו בחודשים בהן טמפרטורות מזג האוויר קיצוניות כל כך?

ייעוץ תרמי
קרדיט PIXABAY

תכנון תרמי מקצועי הוא אחד המרכיבים החשובים ביותר על מנת לקבל מבנה מבודד תרמי כך שגם אם מאוד חם בחוץ נרגיש בבית נעים וגם להפך, אם קר בחוץ הקור לא יחדור לתוך כותלי הבית. מהן הדרכים שניתן ליצור בידוד תרמי איכותי ואיך ניתן להשיג אותו? הדרך היעילה ביותר והנכונה ביותר היא באמצעות ייעוץ תרמי עוד בשלבי התכנון של הבית.

מה כולל ייעוץ תרמי?

תכנון תרמי הינו תכנון מורכב המשלב נושאים רבים ושונים ברחבי הבית או הבניין. בתחילת הדרך בה האדריכל מתכנן את התכניות הראשוניות להיתר בנייה יש צורך לשלב יועץ תרמי שיילווה את התהליך ויספק פתרונות בשטח שיבודדו את פנים המבנה מתנאי מזג האוויר שבחוץ. הדבר מתחיל בקירות הבית, ביישום החלונות והתאמת הזכוכיות לאזור בו נבנה המבנה, שימוש בדלתות מבודדות במקרה של דלתות חוץ, שימוש בחומרים מתאימים לסוג אקלים המאופיין באזור ולתנאי הקיצון בו. כל אלו אדם שאינו מגיע מהתחום יכול ללכת לאיבוד ואף לא לדעת כלל את כל המרכיבים הקשורים לבידוד התרמי. לכן, חשיבותו של יועץ תרמי בפרויקט שלכם כבר בשלבי התכנון המוקדמים יכול לחסוך לכם הרבה מאוד כסף לאורך השנים בזמן השימוש במבנה וכמובן לצריכה אנרגטית קטנה משמעותית להבדיל ממבנה שהתכנון התרמי בו לקוי.

ייעוץ תרמי ויישום בשטח

יועצים תרמיים מקצועיים ואיכותיים מספקים לאדריכל עוד בשלבי התכנון הראשוניים פתרונות ליישום בשטח. אלו המנוסים שנים רבות יכולים לזרז את התהליך היות והם מכירים בכל תנאי האקלים השונים ומה הם הפתרונות שניתן להציב בשטח. כך התכנון התרמי משתלב ללא כל הפרעה בתכנון האדריכלי ובנוסף, יכולת להתייעצות בזמן אמת במקרה הצורך, בין אם מדובר בשינוי בתכנון האדריכלי שמצריך שינויים בתכנון התרמי ובין אם לאורך התקדמותו של הפרויקט.

לסיכום, ישנו קשר ישיר בין ייעוץ תרמי ובין חיסכון באנרגיה. ככל שהמבנה שלכם מתוכנן באופן מקצועי בבידוד התרמי בו כך דיירי המבנה יוכלו ליהנות מאיכות חיים ומחשבונות חשמל נמוכים יותר. היום, עם עידוד הבנייה הירוקה ישנן רשויות מקומיות ועיריות שונות המחמירות את הדרישות לבידוד התרמי במבנים חדשים וזאת לטובתם של הדיירים שעתידים להתגורר או להשתמש במבנים הללו. בידוד תרמי איכותי במבנה מקטין את צריכת האנרגיה באופן משמעותי וכן חוסך הרבה מאוד כסף בכל שנה.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מטענים למחשב נייד: חיבור הכוח שלכם לעולם בלתי נגמר של אפשרויות
בעידן הדיגיטלי של ימינו, המחשב הנייד הפך לכלי חיוני לעבודה,...
לאכול טוב ולחסוך כסף: טיפים לקניות בסופרמרקט
אין דבר מספק יותר מארוחה טובה שמכינים לבד ממצרכים שרוכשים,...
מה זה סגנון בוהו ואיך משלבים אותו במרחב הבית
גם אתם מתבלבלים לפעמים בין כל המילים המרתקות שעושות רק...
איפה כדאי להזמין משלוח פירות וירקות?
מי מאיתנו לא רוכש מדי שבוע בשבוע פירות וירקות? פירות...
הנחיות לשמירה על ניקיון דודי קיטור
ריכוזי מלח גבוהים השוקעים בדודי קיטור מובילים להצטברות מהירה של...
נמצאים לפני רכישת דירה? חשוב לעשות את הדברים נכון
רכישת דירה היא חלומם של רבים. אם בעבר כמעט כל...
AHM: מרכז תיקון ושירות הרכב המוביל בירושלים
כשמדובר בטיפול ברכב שלכם, אתם רוצים את המוסך הכי טוב...
היתרונות של מכירת אלומיניום לקונה בתל אביב
הטבות סביבתיות לקניית אלומיניום בתל אביב ולמיחזורו יש יתרונות סביבתיים רבים....
איך להקרין בקלות בכל אירוע את המצגות שלכם?
אתם מכינים מידי פעם מצגות לאירועים שונים? מכינים קטעי וידאו...
הרמת כוסית עם אוכל נהדר
החלטתם לעשות הרמת כוסית בחברה שלכם עם כל העובדים? אם...