Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מה עושים כשצריך לשנות הסכמים באמצע החיים?

מה עושים כשצריך לשנות הסכמים באמצע החיים?
קרדיט - Canva

דברים משתנים כל הזמן ולא תמיד באשמתנו, אבל אנחנו בהחלט יכולים לנצל אותם לטובתנו כאשר מבינים איך זה עובד. בעבר לא נהגו לערוך הסכמים בין בני זוג שלא נישאו אבל ניהלו חיים משותפים. עם הזמן החליטו שיש צורך להכיר בכך רשמית והמחוקק נתן לכך דעתו. היום כמעט שאין מי שמוותר על הסכם ממון כשהוא מתחתן, קל וחומר כשהוא עובר לחיות בזוגיות שאינה ממוסדת בחופה אבל בהחלט מוכרת כזוגיות ידועה בציבור. עורך דין ידועים בציבור מייעץ ועורך הסכמי ממון והסכמי חיים משותפים לזוגות שונים, גם כאלה שאינם יכולים להינשא וגם כאלה שמוסיפים הסכם ממון לנישואיהם. החשיבות של הסכמים כאלה גדולה במיוחד מכיוון שהם נחתמים בתקופה שבה קל להגיע להסכמות והם משרתים את הזוג כאשר הזוגיות עולה על שרטון. עו"ד מיטל אביקסיס מציעה ללקוחותיה לחשוב על היתרונות של הסכמים מסודרים כאלה ולהגיע מוכנים לחיים המשותפים כשהכל מסוכם מראש.

שינויים מחייבים הסתגלות

גם כאשר מתגרשים ומצליחים להתגבר על המהמורות הרגשיות מבינים שיש מצבים בחיים שבהם חייבים להתגמש עם הזמן. גירושין הם סופיים אבל ההסכמות שמגיעים אליהן משתנות לפעמים בלחץ הנסיבות ומשברי חיים שונים. בדיוק לשם כך נועדו הליכים שמטרתם היא להקל על הצדדים ולהסתגל למצב כמו אובדן כושר עבודה, אבטלה, מחלה, זוגיות חדשה ובניית משפחה חדשה נוספת שיש צורך לפרנס. במקרים כאלה מבקשים לא פעם הפחתת מזונות כדי להתאים למצב, או כאשר הילדים גדלים או כשההסכמים ההתחלתיים אינם תקפים עוד בגלל שינוי נסיבות. זה לא תמיד קל לבקש ולהגיע לכך אבל אם יש צורך בהליך משפטי כדי להבטיח זאת, במיוחד אם מתגלים פרטים שמצדיקים זאת, כי אז אין ברירה אלא לדרוש הפחתה שמקילה על אחד הצדדים שאינו יכול לעמוד בסכום המקורי.

להתגרש באופן צודק

במהלך החיים המשותפים אפשר לצבור רכוש אבל גם חובות, נכסים וממון וחסכונות, זכויות פנסיוניות והטבות שונות ואת כל זה לוקחים בחשבון כאשר מתגרשים. המורכבות של ההיבטים החומריים מחייבת לערוך הסדר איזון משאבים שלוקח בחשבון את כל הפרמטרים החשובים כדי לא להשמיט שום הכנסה שמגיעה לצדדים ולא לקפח אף אחד. אם יש ילדים גם אותם צריך להביא בחשבון כדי שיוכלו לספק את כל מחסורם וכדי שיקבלו מה שמגיע להם, למרות שברור שיש צורך בירידה מסוימת ברמת החיים כשמפרידים כוחות, בלית ברירה. עו"ד מיטל אביקסיס מציעה את שירותיה וניסיונה הרב כעורכת דין ללקוחות שמתגרשים ורוצים לשמור על הזכויות שלהם ושל ילדיהם.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
הסיבות הטובות ביותר להתקנת מערכת אזעקה ביתית
למרות שהתקנת מערכת אזעקה לבית לא תמיד זולה, האלטרנטיבה יכולה...
מטענים למחשב נייד: חיבור הכוח שלכם לעולם בלתי נגמר של אפשרויות
בעידן הדיגיטלי של ימינו, המחשב הנייד הפך לכלי חיוני לעבודה,...
לאכול טוב ולחסוך כסף: טיפים לקניות בסופרמרקט
אין דבר מספק יותר מארוחה טובה שמכינים לבד ממצרכים שרוכשים,...
מה זה סגנון בוהו ואיך משלבים אותו במרחב הבית
גם אתם מתבלבלים לפעמים בין כל המילים המרתקות שעושות רק...
איפה כדאי להזמין משלוח פירות וירקות?
מי מאיתנו לא רוכש מדי שבוע בשבוע פירות וירקות? פירות...
הנחיות לשמירה על ניקיון דודי קיטור
ריכוזי מלח גבוהים השוקעים בדודי קיטור מובילים להצטברות מהירה של...
נמצאים לפני רכישת דירה? חשוב לעשות את הדברים נכון
רכישת דירה היא חלומם של רבים. אם בעבר כמעט כל...
AHM: מרכז תיקון ושירות הרכב המוביל בירושלים
כשמדובר בטיפול ברכב שלכם, אתם רוצים את המוסך הכי טוב...
היתרונות של מכירת אלומיניום לקונה בתל אביב
הטבות סביבתיות לקניית אלומיניום בתל אביב ולמיחזורו יש יתרונות סביבתיים רבים....
איך להקרין בקלות בכל אירוע את המצגות שלכם?
אתם מכינים מידי פעם מצגות לאירועים שונים? מכינים קטעי וידאו...