Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מה תפקידה של הוצאה לפועל

מה תפקידה של הוצאה לפועל
קרדיט - Freepik

הוצאה לפועל היא חלק מרשות המיסים והגבייה בישראל אשר מטרתה לסייע לזוכים ולאכוף את החוקים החלים על חייבים ולנקוט באמצעים הדרושים על מנת לגרום להם להחזיר את חובם. במסגרות ההגבלות אותן יכולה הוצאה לפועל להטיל על חייבים נכנסות הגבלות ועיקולים של נכסים בידי החייב – כלומר, מיטלטלין, שהוא רכוש וכסף בבעלות החייב, מניות, מקרקעין, בייחוד נכסים שניים שמשמשים להשכרה או לעסקים וכן, משכורות וחשבונות בנק. מלבד היכולת של הוצאה לפועל לעקל נכסים מהחייב ולהעבירם לבעלות הזוכה, הוא יכול להטיל הגבלות נוספות על החייב כמו הגבלות על חשבונות בנק ורישיונות נהיגה, לרבות, הגבלה על האפשרות להחזיק ברישיון נהיגה או לפתוח חשבון בנק, כמו גם על שימוש בכרטיסי אשראי. הוצאה לפועל מוסמכת גם לעכב את יציאתו של החייב מן הארץ, אם עולה החשד כי הוא עלול להגר לחו"ל ולהעלם מבלי לשלם את חובו. בגלל ההשלכות הכבדות של הסתבכות עם הוצאה לפועל, במידה ואתם נמצאים בצד החייב כדאי לפנות בהקדם האפשרי אל סיוע של עורך דין לענייני הוצאה לפועל ולעשות זאת כבר בפתיחת ההליכים נגדכם.

כיצד עורך דין מסייע לחייבים

תפקידו של עורך דין מיומן לענייני חובות הוא לבחון את המקרה שלכם ולפעול למען פתרונות יצירתיים שיביאו אתכם אל המצב האופטימלי, הטוב ביותר שניתן להגיע אליו במסגרת החובות שלכם וכן, בהתחשב בגורמים להם אתם חייבים. עורך הדין יקפיד קודם כל שהחייב יראה שיתוף פעולה ורצון להיענות לתשלום החוב, אך שאין ביכולתו לעשות זאת. במקרים כאלו, עורך הדין יכול להציע פתיחת הליכי חדלות פירעון עבור החייב, או להכריז עליו כחייב מוגבל באמצעים למשל, ובכך למנוע עיקולים אפשריים על ידי הוצאה לפועל. כמו כן, עם סיוע של עורך דין למחיקת חובות יש סיכוי ממשי, כאשר עורכי הדין יכולים לגרום לוויתור על חלק משמעותי מהחובות שלכם או לקבץ מספר מהם אל החזר אחד, כזה שמתחשב במצבכם הכלכלי ויאפשר לכם לסגור את החוב ולא להזדקק לנטילת הלוואות חדשות כדי לכסות אותו.

אל מי ניתן לפנות עבור סיוע עם הוצאה לפועל

במידה ואתם זקוקים לעזרתו של עורך דין לענייני הוצאה לפועל, מיומן ומקצועי, פנייה אל עורך דין המתמחה בייצוג חייבים היא קריטית ומומלצת ביותר, בעיקר אם המקרה שלכם יחסית מסובך או שהחובות שלכם גבוהים מאוד. משרד עורכי דין שי אוחיון מייצגת חייבים באופן בלעדי ועובדת איתם למציאת פתרונות יצירתיים עבור כל תיק ותיק. בראש המשרד תמצאו את עורך הדין שי אוחיון, לו ניסיון רב בייצוג בנקים גדולים וחברות אשראי באחד ממשרדי הגביה המובילים בארץ. עו"ד אוחיון, במסגרת משרדו, משתמש בניסיונו הנרחב על מנת לסייע לחייבים לשקם את חייהם ולצאת מהחובות. צרו קשר עוד היום וצוות המשרד המסור יחזור אליכם בהקדם כדי לקבוע פגישת ייעוץ ללא התחייבות.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
בטעות תדלקתם וטעיתם בסוג הדלק? אל דאגה, אנחנו פה
המשפט הראשון אותו יש לנו להגיד הוא שאתם ממש לא...
הדרך לבניית בית החלומות שלך: משכנתאות בהתאמה אישית
אם אתם מתכננים לבנות את בית חלומותיכם או לרכוש דירה...
מהו דום נשימה?
דום נשימה הוא מצב לא רצוי ובעייתי אשר ללא טיפול...
חשיבות צנרת תקינה במרחב העירוני
מערכות צנרת ביתיות ותשתיות תת-קרקעיות הן חלק בלתי נפרד מהסביבה...
האם רפואה סינית מתאימה לילדים?
רפואה סינית התחילה להתפשט בעולם המערבי כטרנד אבל בשונה מלא...
חמישים גוונים של דבש: לצעוד אל החגים בסטייל
ירין שחף, על המגמות באיפור - שכדאי להכיר החגים מעבר לפינה....
כיצד נבדקת נהיגה בשכרות
נהיגה בשכרות נחשבת לאחת מעבירות התעבורה החמורות ביותר. לכן, מושקעים...
תריס גלילה לרכב שטח ואביזרים נוספים- מה חשוב לדעת?
רכבי שטח הם רכבים מפנקים מאוד. כל אדם שרוכש רכב...
הגשת תביעה לביטוח לאומי: ממה מתחילים?
המוסד לביטוח לאומי אחראי לדאוג לרווחתם של אזרחי המדינה גם...
כיצד להתמודד עם גירושין
גירושין הם עניין אשר יוצר תקופה מאתגרת בחיי הזוג, כאשר...