Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מועדון "דיגיתל נגיש" באירוע סובב עולם בנמל יפו

מועדון "דיגיתל נגיש" באירוע סובב עולם בנמל יפו
קרדיט: אילן ספירא

במהלך יום שישי, 6 באוקטובר (חול המועד סוכות) בשעות 13:30-10:30 מועדון "דיגיתל נגיש" יקיים חגיגה סובבת עולם במרחבי נמל יפו הקסום – אירוע גדול, מושקע ומונגש לתושבי ותושבות העיר עם מוגבלות.

"דיגיתל נגיש" הינו כרטיס הטבות ייחודי עבור תושבים ותושבים עם מוגבלות, המנגיש את השירותים בעיר, מייצר קהילה ייחודית של תושבות ותושבים עם מוגבלות ומשפחותיהם ומקיים אירועים ייחודים תוך חשיבה על כל פרט, התאמה ושילוב צוות נגישות מקצועי ברמה הגבוהה ביותר. אחד מן האירועים המונגשים הללו הוא אירוע "סובב עולם בנמל יפו". נמל יפו במשך אלפי שנים היה שער לעולם וכעת העולם מגיע לביקור מיוחד בנמל! במרחב הציבורי יתקיימו מופעים סובבי עולם וניתן יהיה לעבור בחופשיות מיעד ליעד ולהחתים דרכון.

רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב-יפו: "תל-אביב-יפו שייכת לכלל תושביה. לכולן ולכולם יש כאן מקום והם מוזמנים להרגיש בבית – גם תושבינו בעלי המוגבלויות שלכבודם הוקם מועדון דיגיתל נגיש שמקיים גם שלל אירועים מופלאים מותאמים למענם. מועדון דיגיתל נגיש הוא חלק מתפיסת העולם הערכית שלנו, שמשקיעה משאבים אדירים לאורך כל השנה כדי להפוך את העיר לנגישה ומותאמת לנשים ולאנשים עם מוגבלות. מהנגשת מבני ציבור וחופי הים, דרך הנגשת אירועי התרבות המתקיימים ברחבי העיר ועד התאמתם של אתרי האינטרנט העירוניים".

פעילויות ומופעים בחינם ללא הרשמה מראש:

• מתחם סקוטלנד – הפמליה המלכותית – אייל תלמודי ינגן שירי לכת מלכותיים על חמת החלילים בליווי שני מתופפים לקבלת מלכת אנגליה האחת והיחידה. מיקום – רחבת עץ צפונית + המזח.
• מתחם צרפת – צמד שנסיונריות ינעימו בשירה ונגינת אקורדיון את מרחב הנמל העתיק בשירים וצלילים מרגשים. מיקום – בימת עץ מונמכת בסמוך לכניסה הראשית.
• מתחם ספרד – ההרכב של רקדנית הפלמנקו מיכל בן-צבי ירקיד וירקוד עם הקהל ממיטב שירי הפלמנקו המסורתיים. מיקום – אזור הגשר, סמוך למרכז נא-לגעת.
• מתחם הודו -אנסמבל טריקודים – מופע ריקודים הודי- רקדניות הודיות קסומות בחוויה מושלמת של קצב, תנועה וצבע! מיקום – רחבת הכניסה המרכזית לנמל (כיכר הרוחות).
• מתחם איטליה – אומני האופרה הישראלית היישר מבית האופרה בתל אביב יצאו למסע של אריות חובקות עולם. מיקום: סמוך לפקטורי 54.
• ממלכת שן הזהב התיכונה – תזמורת המשמר הקדמי תנוע סביב העולם ותחפש להקים לעצמה מדינה.
מיקום: בתנועה.
• יפן: ארץ השמש העולה – סדנה מיוחדת עם אומן אוריגמי. מהסדנה תצאו עם יצירות פאר בדיוק כמו ביפן ותלמדו את סודות האוריגמי המסורתי. מיקום: בסמוך למרכז "נא לגעת".

מתחמי משחקים לפעילות חופשית המותאמים לכל המשפחה לכל אורך האירוע

מתחם שנבנה מתוך מטרה ליצור מתחם משחקים המעודד משחק יצירתי ושיתופי ללא פסולת.
המתחם מורכב מצינורות, ארגזים ומחברים, וכולל אינסוף אפשרויות לחבר ולהשתמש בהם, לבנייה, למוסיקה, ליצירת מסלולים לכדורים, להעברת מים, לתקשורת ולמשחקי דמיון. המתחם בנוי כך שככל שיותר משתתפים משתפים פעולה, כך הוא מציע יותר אפשרויות. הוא מניע את המבוגרים ממקומם הקבוע בגינה כמשגיחים או צופים והופך אותם למשתתפים פעילים במשחק. וכל זה – באפס פסולת.

כמו כן, יתקיימו פעילויות וסדנאות ברכישה מראש לקהילת דיגיתל נגיש בלבד (10 ₪ לאדם):

סיור מוזיקלי מסביב לעולם
סיור מסיבת אוזניות במחלקה הראשונה! חוויה של מוסיקה, כיף, שחרור, גיבוש ותזוזה של הגוף באמצעות המוזיקה. בסיום הסיור נכין יחד תיק הפתעות לטיסה הבאה. משך הפעילות: 35 דקות סיור + 20 דקות יצירה. נקודת יציאה: מרכז נא לגעת.

תיבת האוצר שלי
היישר ממצרים העתיקה ליפו העתיקה – סדנה לארכיאולוגיות וארכיאולוגים מתחילים.
בנמל שהוא אחד מהעתיקים ביותר בעולם, נכיר את מקצוע הארכיאולוג ואת הכלים שלו לפענוח העבר. כל משתתף יקבל פטיש ואזמל ויחפור באבן אישית עד למציאת מטבע חרס אותו ינקה במברשת ויהפוך למדליה אישית. את הסימנים על מטבע נפענח, כדי לגלות מהיכן ומאיזו תקופה הוא. משך הפעילות: 40 דקות. הפעילות מתקיימת בחוץ, מומלץ להצטייד בכובע ושתייה.

תעלומה מסתורית בנמל
בואו לפענח פרשייה סובבת עולם – סוכנות הבילוש ׳׳מצפן הזהב׳׳ עוברת ממדינה למדינה ומגיעה כעת לנמל יפו, הסוכנות מנסה לגייס בלשות ובלשים לפתור תעלומה מסתורית שהם מנסים כבר לפענח שנים רבות – האם תצליחו במשימה? יחד כקבוצה נלמד לקרוא כתב סתרים, לפענח רמזים ואפילו להיעזר בציוד בלשי שתקבלו במתנה, נציג סוכנות הבילוש יוביל את המשתתפים למסלול תעלומה הרצוף בחוויות מעניינות ומפתיעות.
מתאים במיוחד לילדות וילדים סקרנים, חוקרים וחובבי הרפתקאות!
משך הפעילות: 40 דקות. יש לרכוש כרטיס לילד בלבד, העלות כוללת הורה מלווה אחד. הפעילות מתקיימת בחוץ, מומלץ להצטייד בכובע ושתייה. מומלץ מגילי 5 ומעלה. נקודת יציאה: כיכר הרוחות.

קסם אגדות יוון
לראשונה, במיוחד לאירוע דיגיתל נגיש – פעילות בהשראת המיתולוגיה היוונית שנבנתה במיוחד עם השחקנית הילה צור רביב ונגנים של הפילהרמונית הישראלית. מוזיקה ואגדות הם שני מרכיבי פלא החיוניים לטיפוח הדמיון והיצירתיות בכל גיל, טוסו אתנו על כנפי הדמיון אל יוון הקסומה ותחושו בתוך אגדה דרך צלילי המוזיקה.
שעת הסיפור המוזיקלית נערכת במתחם סגור, באווירה ידידותית ומזמינה בישיבה על מחצלות וכסאות לפי צורך. הילה, השחקנית המקסימה, מציגה את הסיפור ומתלווים אליה שלושה מנגני הפילהרמונית המשתתפים בסיפור, ומשלבים בתוכו היכרות מרתקת עם כלי הנגינה שלהם. שעות הסיפור מתאימות מגיל שנתיים וחצי ומעלה. המופע ייארך כ-40 דקות וילווה בתרגום לשפת הסימנים. מיקום : טרמינל 2.
כל מתחם הופעות יפעל במתכונת של 3 סבבים שייארכו 20 דקות, למעט הרכב הנייד של הממלכה שינוע בחופשיות בין כלל המתחמים ברצף.

"דיגיתל נגיש" הינו כרטיס הטבות ייחודי עבור תושבים ותושבים עם מוגבלות, המנגיש את השירותים הדיגיטליים שמתקיימים ברחבי העיר ומייצר קהילה ייחודית של תושבות ותושבים עם מוגבלות ומשפחותיהם. קהילה זו מעצימה את חבריה, מפיגה את תחושת הבדידות, מייצרת קשר ישיר בינם לבין העירייה, מעודדת מעורבות חברתית ומשפרת את איכות חייהם. הנרשמים ל"דיגיתל נגיש" מציינים את ההתאמות והנגישות להם הם זקוקים ומקבלים את המידע שמתאים להם: אירועים עם הנגשה ללקות ראייה ולעיוורון; תרגום לשפת הסימנים; התאמה לרגישות יתר לרעש ולתאורה; שפה פשוטה וקלה להבנה; הנגשה לכבדות שמיעה וחירשות; הנגשה למוגבלות בניידות.

עיריית תל-אביב-יפו מקיימת בשנים האחרונות אין ספור פעילויות למגוון גילים, לנשים ולאנשים עם מוגבלות ובני משפחתם. אנו פועלים על פי התפיסה המקצועית המקובלת כיום, שדוגלת בהתאמת הקהילה ומוסדותיה לצרכיו של האדם ולא להפך. היא מתמקדת בנגישות ובהנגשה ומעודדת העצמת הגיוון האנושי, תוך הבנה כי כולנו שונים, אך שווים. לשם כך, משקיעה העירייה ותמשיך להשקיע מאות מיליוני שקלים בהנגשת העיר בכל ההיבטים: הנגשת מבני הציבור, גני המשחקים והגינות הציבוריות, הנגשה מלאה בכל חופי הים, כל אתרי האינטרנט העירוניים הונגשו, קידום תכנית העסקת עובדים עם מוגבלות, מתחמים שקטים באירועי תרבות גדולים למשפחות עם צרכים מיוחדים ועוד.

 

צילום: שני לויה
כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מבצע קיץ בקניון עופר רחובות: רוכשים מעל 349 ₪ במגוון החנויות בקניון ומקבלים במתנה תיק חוף מהודר ואופנתי המשולב בו צידנית
המבצע החל מה 28.07.24 ועד ה 31.07.24 קניון עופר רחובות, מקבוצת...
ניידת טיפול נמרץ חדשה הוצבה במודיעין לזכר אהרון חיימוב הי"ד ניידת טיפול נמרץ, שנרכשה בתרומתה של הגברת ספרא, הוצבה בתחנת מד"א בעיר מודיעין, לזכרו של אהרון חיימוב הי"ד שנרצח בשבעה באוקטובר באופקים
בתחילת החודש התקיים טקס חנוכת אמבולנס לזכרו של אהרון חיימוב...
אדום עולה- על הקיר: הוקמה הפועל תל אביב בטיפוס
אוהדי הפועל- יש לכם עוד ענף ספורט לעקוב אחריו; מטפסות...
במדבר 'פשוטי הרחוב' במופע השקת סינגל שני בהפקת עמיר לב - יום רביעי 31 ביולי - מועדון TASSA בתל אביב
פשוטי הרחוב - הרכב רוק גלילי מיוחד מאז 2009, היוצר...
היום הארצי למודעות לנזקי הזנות - 24/7/24
"היום הארצי למודעות לנזקי הזנות"- יצוין בפעם השנייה על ידי עיריית תל...
אהרונה ישראל גאה להציג בבכורה: מדריך למתעמל - יצירה בין תנועה למילה- 13 באוגוסט בתיאטרון הבית
מדריך למתעמל יצירה בין תנועה למילה מופע שמתחקה אחר שיעוריו של המורה...
קניון עזריאלי אילון "נצבע בירוק"
השבוע הושקה בקניון עזריאלי אילון אפליקציה חדשנית לשימוש מבקרי הקניון...
הובלות בתל אביב: כל מה שצריך לדעת על הובלת דירות בעיר הגדולה
הובלת דירות בתל אביב היא תהליך מורכב ודורש התארגנות מיוחדת....
ממשיכה להוביל את קטגוריית בירות הקראפט בישראל: "הכרם" קיימה את תערוכת הבירה הגדולה בישראל לקהל המקצועי
29 מותגי בירה, 80 סוגי בירה שונים, 8 קטגוריות בירה...
שלישי בפשפשים 2024
בואו ליהנות בערבי הקיץ של יולי- אוגוסט ממוזיקה חיה באוויר הפתוח...