Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מותג סיאט נסגר: מה יקרה עם רכבי סיאט יד שניה?

מותג סיאט נסגר: מה יקרה עם רכבי סיאט יד שניה?
קרדיט: Shutterstock. תוכן שיווקי בשיתוף carwiz

כבר שנים שנהגים בוחרים סיאט לאון או איביזה כדי ליהנות מחוויית נהיגה ברכב שהוא גם פונקציונלי למשפחה. עד סוף העשור, בעלת המותג תהפוך אותו למשהו אחר לגמרי. מה יקרה לשוק המשומשות בישראל?

אורן הדר, תוכן שיווקי בשיתוף carwiz

סיאט – מותג הרכב הספרדי הוותיק שהביא לנו כמה ממכוניות הצעירים הכי כיפיות, עומד להיסגר. קבוצת פולקסווגן, בעלת סיאט, החליטה להעביר את ייצור המכוניות למותג קופרה הספורטיבי, שימשיך לבנות דגמים חדשים של איביזה, אטקה וכמובן סיאט לאון. השם "סיאט" יישמר לסדרת מוצרים חדשה, של מכוניות חשמליות זעירות וכלי תחבורה עירוניים אחרים.

אבל למה? מה גרם לקבוצת פולקסווגן לעשות כזה מין שינוי במותגיה הספרדיים? והכי חשוב: מה זה אומר על שוק המשומשות? האם עדיין כדאי לקנות סיאט לאון יד שניה? התשובות טמונות בהיסטוריה הסוערת של חברת סיאט, ובשינויים גדולים בשוק הרכב.

למה משתנה מותג סיאט?

לא הרבה יודעים, אבל לפני שנות החמישים לא הייתה בספרד תעשיית רכב להמונים. הנשיא פרנסיסקו פרנקו בודד את המדינה ממסחר בינלאומי, ורק העשירים ביותר היו יכולים להשיג מכונית. במאי 1950 הורה הנשיא לשנות את המצב. הוקמה חברת Sociedad Española de Automóviles de Turismo (חברה ספרדית למכוניות תיור) ובראשי תיבות – SEAT, ותוך שלוש שנים בלבד כבר השיקה משפחתית ראשונה. גם היא התגלתה כיקרה מדי, מה שחייב צעדים דרסטיים. החברה החלה לייצר ברישיון דגמים של פיאט האיטלקית, אך גם להפעיל מרכז פיתוח וניסויים ולהשיג ידע לבניית רכב מקורי.

התוצאה הגיעה ב-1975, בדמות הסיאט 1200 ספורט האנרגטית שקסמה לצעירים, ופתחה שווקים חזקים בגרמניה, הולנד וצרפת. בשנות השמונים ננטשו שלדות פיאט, וסיאט עברה לקבוצת פולקסווגן וקיבלה גישה לידע של מהנדסי פורשה. כך נולדה האיביזה, סופרמיני חזקה וספורטיבית. הסיאט לאון של סוף שנות התשעים היתה ההברקה הבאה: אותו לב ספורטיבי, אותה פונקציונליות למשפחה, ומוצר שפונה גם לצעירים וגם להורים שלהם.

בקבוצת פולקסווגן אהבו את הפופולריות של המותג, אך התקשו להוציא ממנו את המקסימום. יצרניות אחרות בקבוצה – פולקסווגן עצמה וסקודה – היו יותר משפחתיות, מותגי העילית פורשה ולמבורגיני היו שיא הספורט לאלפיון העליון ואילו מותג קופרה שנולד מתוך סיאט עצמה ישב באמצע – יצרנית דגמים ספורטיביים, אך עם פונקציונלית משפחתית ומחיר סביר. סיאט פשוט לא מצאה את עצמה בקטלוג הזה, והנהלת הקבוצה לא הצליחה למצוא לה מקום מתאים.

מה יקרה לשוק המשומשות?

הגיע הזמן לקצת חדשות טובות: מכוניות סיאט נשענות על אותן שלדות ופלטפורמות של פולקסווגן, ולכן לא יחסרו חלפים לבעלי סיאט לאון או סיאט איביזה. והמנועים האירופיים אמינים ומוצלחים, כך שיש מצב שלא תצטרכו להשתמש בחלפים אם מכוניתכם מטופלת כשורה.

איך יתייחס שוק המשומשות אל דגמי סיאט? כנראה שאותו הדבר: סיאט לאון יד שניה היא עדיין אופציה מובילה עבור נהגים שמחפשים משפחתית עם אופי, ובצדק. הדור הרביעי של הסיאט לאון, למשל, הוא מכונית יעילה ביותר, אחת החסכוניות ביותר בקטגוריה.

ציוני הבטיחות שלה גבוהים ביותר והיא מוצעת (בהתאם לגרסה) עם בלימה אוטונומית, מערכת שמירת נתיב, זיהוי שטחים מתים ובקרת שיוט חכמה. האבזור מוצלח והמרחב מאחור גדול ביחס למתחרות ומתאים לילדים. זאת, בעוד חוויית הנהיגה עדיין מאוד אנרגטית, ההיגוי מדויק, והתאוצה כובשת.

מעבר לכך, השינוי הצפוי במותג סיאט עשוי דווקא להועיל לבעלי המכונית. עם ביקוש מורגש וחלפים זמינים, יהפכו הלאון והאיביזה לאקזוטיות, ותוספת הייחוד הזו עתידה לעזור לשמירת הערך, כך שהירידה במחיר לא תהיה משמעותית. ואל תשכחו את עוצמתו של מותג צעירים. בישראל היו כמה וכמה מכוניות שצעירים אהבו במיוחד, והמשיכו לחפש בלי קשר לשנתון או לקילומטרז'. הלאון ללא ספק תהפוך לכזו, ותצטרף לפנתיאון המבוקשות.

סיכום

סיאט עברה שנים מגוונות, צברה הצלחות, והתנהגות השוק היא שקבעה את גורלה. קבוצת פולקסווגן בנתה קטלוג מסובך ועתיר אתגרים – והשכילה לחבר את דגמי סיאט למותג אחר. כך נוכל להמשיך ליהנות מהם בעתיד. וגם דגמי העבר עדיין לא גמרו את הסוס, בטח עם האיכויות של הלאון והאיביזה, והצעירים שאוהבים אותן.

* הכתבה כוללת תוכן שיווקי מטעם קארוויז שהינו מותג של מימון ישיר. אין בפרסום המידע משום המלצה או מתן ייעוץ, והמידע אינו מחליף היוועצות באנשי המקצוע הרלבנטיים. קבלת החלטה כלשהי על סמך האמור לעיל היא על אחריות הגולש בלבד. מספר רישיון 54414.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מטענים למחשב נייד: חיבור הכוח שלכם לעולם בלתי נגמר של אפשרויות
בעידן הדיגיטלי של ימינו, המחשב הנייד הפך לכלי חיוני לעבודה,...
לאכול טוב ולחסוך כסף: טיפים לקניות בסופרמרקט
אין דבר מספק יותר מארוחה טובה שמכינים לבד ממצרכים שרוכשים,...
מה זה סגנון בוהו ואיך משלבים אותו במרחב הבית
גם אתם מתבלבלים לפעמים בין כל המילים המרתקות שעושות רק...
איפה כדאי להזמין משלוח פירות וירקות?
מי מאיתנו לא רוכש מדי שבוע בשבוע פירות וירקות? פירות...
הנחיות לשמירה על ניקיון דודי קיטור
ריכוזי מלח גבוהים השוקעים בדודי קיטור מובילים להצטברות מהירה של...
נמצאים לפני רכישת דירה? חשוב לעשות את הדברים נכון
רכישת דירה היא חלומם של רבים. אם בעבר כמעט כל...
AHM: מרכז תיקון ושירות הרכב המוביל בירושלים
כשמדובר בטיפול ברכב שלכם, אתם רוצים את המוסך הכי טוב...
היתרונות של מכירת אלומיניום לקונה בתל אביב
הטבות סביבתיות לקניית אלומיניום בתל אביב ולמיחזורו יש יתרונות סביבתיים רבים....
איך להקרין בקלות בכל אירוע את המצגות שלכם?
אתם מכינים מידי פעם מצגות לאירועים שונים? מכינים קטעי וידאו...
הרמת כוסית עם אוכל נהדר
החלטתם לעשות הרמת כוסית בחברה שלכם עם כל העובדים? אם...