Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מיהו הרדיולוג ומה חשיבות התפקיד

מיהו הרדיולוג ומה חשיבות התפקיד
קרדיט FREEPIK

יש לא מעט אנשים אשר לא מודעים למקצוע שלם וחשוב מאוד בעולם הרפואה – המקצוע נקרא רדיולוגיה. במאמר הבא נדבר על המקצוע והבדיקות שמבצע הרדיולוג, ההבדל בין רדיולוג לטכנאי רנטגן ועל החשיבות של ביצוע בדיקות דווקא אצל רדיולוג מומחה.

על תחום הרדיולוגיה והתפקיד רדיולוג

מה זה רדיולוג ומה זה רדיולוגיה ? אז רדיולוגיה או דימות בעברית היא תחום רפואי המשתמש בשיטות שונות על מנת להסתכל על חלקים פנימיים של הגוף, ובכך לאבחן ולאפיין מחלות שונות. ישנן סוגי הדמיות שונות כגון הדמיה ממוחשבת (CT), הדמיה בתהודה מגנטית (MRI) ובדיקת אולטרסאונד. הדמיות אלו מתבצעות על בסיס יומי במכונים פרטיים ובבתי חולים ולכל בדיקה יש את היתרונות והחסרונות שלה.
רדיולוג הוא רופא אשר עובר התמחות בתחום הרדיולוגיה במשך 5 שנים. ההתמחות כוללת לימוד תחומים שונים, לימודים אשר מצריכים ידע רב באנטומיה ומחלות שונות. כחלק מההתמחות לומד הרדיולוג ביצוע צילומי חזה, בטן וגפיים, פענוח בדיקות הדמיה שונות, אניוגרפיה – ביצוע צנתורי כלי דם ופרוצדורות שונות, בדיקות אולטרסאונד שונות, בדיקות שיקוף, ביצוע ביופסיות בתחומים שונים ועוד.

מי מבצע את מרבית הבדיקות בארץ ?

מה שקורה בארץ זה שאת מרבית הבדיקות במכונים השונים מבוצעות על ידי טכנאי רנטגן. הסיבה היא שיש מחסור ברופאים רדיולוגים. ההבדל בין הבודקים נובע בהסמכה אותה מקבל הבודק, טכנאי הרנטגן לומד במשך 3 שנים, במהלך לימודיו לומד בעיקר נושאים טכניים כגון: כיצד לצלם עם מכונות צילום או איך לתפעל מכונות הדמייה שונות. בסיום הבדיקה של הטכנאי נבדקות התוצאות על ידי הרדיולוג, אשר בדרך כלל לא נמצא קרוב לנבדק לעתים מפענח רק כעבור מספר ימים, נוסף על כך ישנם מצבים בהם חסרות תמונות לאבחון ולכן המטופל צריך לחזור לביצוע חוזר של הבדיקות. בדיקות אשר מבוצעות על ידי רדיולוג נבדקות על ידו, ולכן גם מופעל שיקול דעת רפואי.

מה החשיבות של בדיקה אצל רדיולוג

ניתן לפנות לרדיולוג במספר רב של תחומים, החל מביצוע בדיקות הדמיה שונות כגון CT, MRI, בדיקות אולטרסאונד שונות ועד חוות דעת שניה לבדיקות שכבר נעשו. רדיולוג מומחה יבצע את הבדיקה בעצמו, יבדוק אותה וייתן את דעתו המקצועית על התוצאות והמשך הטיפול. הרדיולוג משמש כמעין "עיניים" – עליו לנתח בצורה מדויקת את תוצאות ההדמיה, על מנת לתת את ההמלצה המדויקת ביותר עבור המטופל. ללא פענוח מדויק לא ניתן יהיה להמליץ על הטיפול הטוב ביותר עבור המטופל.

לסיכום

במאמר סיפרנו לכם על המקצוע שנקרא רדיולוגיה, על לימודיו של הרדיולוג וההבדל בלימודיו של טכנאי הרנטגן. נאמר שוב כי יש חשיבות רבה בביצוע בדיקות הדמיה שונות אצל רדיולוג מומחה ממספר סיבות – החשובה שבהן היא אבחון מהיר ומדויק של הבעיה, והמלצות להמשך הטיפול.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מטענים למחשב נייד: חיבור הכוח שלכם לעולם בלתי נגמר של אפשרויות
בעידן הדיגיטלי של ימינו, המחשב הנייד הפך לכלי חיוני לעבודה,...
לאכול טוב ולחסוך כסף: טיפים לקניות בסופרמרקט
אין דבר מספק יותר מארוחה טובה שמכינים לבד ממצרכים שרוכשים,...
מה זה סגנון בוהו ואיך משלבים אותו במרחב הבית
גם אתם מתבלבלים לפעמים בין כל המילים המרתקות שעושות רק...
איפה כדאי להזמין משלוח פירות וירקות?
מי מאיתנו לא רוכש מדי שבוע בשבוע פירות וירקות? פירות...
הנחיות לשמירה על ניקיון דודי קיטור
ריכוזי מלח גבוהים השוקעים בדודי קיטור מובילים להצטברות מהירה של...
נמצאים לפני רכישת דירה? חשוב לעשות את הדברים נכון
רכישת דירה היא חלומם של רבים. אם בעבר כמעט כל...
AHM: מרכז תיקון ושירות הרכב המוביל בירושלים
כשמדובר בטיפול ברכב שלכם, אתם רוצים את המוסך הכי טוב...
היתרונות של מכירת אלומיניום לקונה בתל אביב
הטבות סביבתיות לקניית אלומיניום בתל אביב ולמיחזורו יש יתרונות סביבתיים רבים....
איך להקרין בקלות בכל אירוע את המצגות שלכם?
אתם מכינים מידי פעם מצגות לאירועים שונים? מכינים קטעי וידאו...
הרמת כוסית עם אוכל נהדר
החלטתם לעשות הרמת כוסית בחברה שלכם עם כל העובדים? אם...