Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מכירת נדל"ן בעיר הגדולה- כל מה שצריך לדעת

מכירת נדל"ן בעיר הגדולה- כל מה שצריך לדעת

מכירת דירות, במיוחד בימים אלה בהם נראה שישנה ירידה בביקוש, אינה משימה פשוטה. כל עסקת נדל"ן, בין אם מצד הקונה ובין אם מצד המוכר היא עסקה מורכבת. המורכבות נובעת קודם כל מערכה הגבוה של דירה. אין נכסים רבים, לפחות נכסים שרוכשים אנשים פרטיים, שערכם מתקרב לערכה של דירה, ולכן הפרוצדורה של מכירה או קניה של דירה היא מורכבת. מעבר לכך, בעסקת נדל"ן מעורבים גורמים נוספים מעבר לקונה ולמוכר: המדינה, שהיא הבעלים של מרבית הקרקעות בארץ (רשות מקרקעי ישראל) וגם הרשות המקומית בשטחה נמצאת הדירה. עורך דין מכירת דירה מלווה את המוכר בעסקת הנדל"ן מול כל הגורמים הרלוונטיים. הליווי מתחיל מעריכת בדיקות מקדימות למכירת הנכס כמו למשל שאכן המוכר רשום כבעלים ואין כל הערת אזהרה הרשומה על זכויות המוכר בנכס, בדיקות לגבי נושא המיסוי כמו מס שבח או היטל השבחה וכל ההתנהלות מול הקונה, כולל ניסוח חוזה כך שישמור על זכויותיו של המוכר.

האתגרים שבמכירת דירה בתל אביב

אם בכל מקום בארץ מכירת דירה היא מאתגרת, בתל אביב הדברים מורכבים עוד יותר. ערך הקרקע הגבוה משפיע גם על המיסוי שיצטרך המוכר לשלם עם מכירת הדירה במידה והוא אינו זכאי לפטור ממס שבח ו/או קיימות זכויות בניה בלתי מנוצלות שמשפיעות על שווי המכירה ובמידה וקיים חיוב בהיטל השבחה בגין מכירת הנכס. בתל אביב ישנם פרויקטים רבים של התחדשות עירונית: תמ"א 38 ופינוי בינוי שיש לקחת בחשבון בהקשר של מכירת הדירה. אם מעוניינים לשפץ לפני המכירה תוך ביצוע הרחבות גם כאן יש לשים לב שכל שינוי הוא מאושר ושאין חריגות בניה. לכן, חשוב לפנות כבר עם הצעדים הראשונים אל עורך דין מקרקעין תל אביב המכיר לא רק את דיני המקרקעין באופן כללי אלא את החוקים העירוניים ואופן ההתנהלות של הרשות המקומית.

דירה במתנה- עסקת מקרקעין לכל דבר

מלבד מכירה ורכישה של דירות, ישנה אפשרות גם להעביר דירה במתנה, או כפי שהדבר נקרא באופן רשמי: העברת דירה ללא תמורה. מהלך זה נעשה במקרים רבים בתוך המשפחה, כאשר ההורים מעוניינים להעביר דירה לאחד הילדים. אחת המטרות ברישום הדירה על שם אחד הילדים היא לחסוך במיסוי. בהעברת דירה ללא תמורה במשפחה המעביר פטור בד"כ מתשלום מס שבח ועל הרוכש חל מס רכישה מופחת. עדיין, גם בהעברת דירה ללא תמורה, אף אם ההעברה הינה לבן משפחה קרוב, יכולים להיות גם סייגים והתניות ולכן חשוב לחתום על החוזה בנוכחות עורך דין.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מטענים למחשב נייד: חיבור הכוח שלכם לעולם בלתי נגמר של אפשרויות
בעידן הדיגיטלי של ימינו, המחשב הנייד הפך לכלי חיוני לעבודה,...
לאכול טוב ולחסוך כסף: טיפים לקניות בסופרמרקט
אין דבר מספק יותר מארוחה טובה שמכינים לבד ממצרכים שרוכשים,...
מה זה סגנון בוהו ואיך משלבים אותו במרחב הבית
גם אתם מתבלבלים לפעמים בין כל המילים המרתקות שעושות רק...
איפה כדאי להזמין משלוח פירות וירקות?
מי מאיתנו לא רוכש מדי שבוע בשבוע פירות וירקות? פירות...
הנחיות לשמירה על ניקיון דודי קיטור
ריכוזי מלח גבוהים השוקעים בדודי קיטור מובילים להצטברות מהירה של...
נמצאים לפני רכישת דירה? חשוב לעשות את הדברים נכון
רכישת דירה היא חלומם של רבים. אם בעבר כמעט כל...
AHM: מרכז תיקון ושירות הרכב המוביל בירושלים
כשמדובר בטיפול ברכב שלכם, אתם רוצים את המוסך הכי טוב...
היתרונות של מכירת אלומיניום לקונה בתל אביב
הטבות סביבתיות לקניית אלומיניום בתל אביב ולמיחזורו יש יתרונות סביבתיים רבים....
איך להקרין בקלות בכל אירוע את המצגות שלכם?
אתם מכינים מידי פעם מצגות לאירועים שונים? מכינים קטעי וידאו...
הרמת כוסית עם אוכל נהדר
החלטתם לעשות הרמת כוסית בחברה שלכם עם כל העובדים? אם...