Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מעורבות בחברה ובקהילה

מעורבות בחברה ובקהילה
קרדיט - Canva

לכל אדם יש את הזכות למגורים ראויים, לעצמאות ולמקום עבודה שמכבד את זכויותיו וצרכיו. למרות זאת, ישנן קבוצות בחברה שנתקלות בקשיים למציאת תעסוקה הולמת. בעלי מוגבלות או נכות, פיזית או נפשית, לעיתים יתקשו להשתלב בחברה ולהגיע לעצמאות ללא עזרה וליווי מסיבות שונות ומגוונות. עבור מטרה זו, נוסדה חברת "כנרת שירותי רווחה" המפעילה מספר קהילות ברחבי הארץ. חלק מהקהילות מציעות דיור מוגן למתמודדי נפש ולבעלי מוגבלויות ברמות תפקוד שונות – מקום בו יוכלו לקבל תמיכה, ליווי ותחושה קהילתית בה יהיו מוקפים בחברים המתמודדים עם אותם האתגרים וכן, בצוות שיקום שיהיה קשוב לצרכיהם ויעזור במידת הצורך. הצוות המקצועי בקהילה נוקט בגישה אשר מסייעת לחברים בהשגת יעדי השיקום שלהם תוך שהם גרים בסביבת חיים רגילה ומדגישה את ייחודו, העצמתו והשתלבותו של הפרט בקהילה.

מהן הדרכים לשלב בעלי מוגבלויות בשוק העבודה?

ארגון "כנרת שירותי רווחה" מציע השתלבות של בעלי מוגבלויות בחברה על ידי העסקת עובדים עם מוגבלות במגזר הפרטי במספר דרכים. אחת הדרכים היא במסגרת פרויקט בשם "מחר תעשייתי", אשר מעודד תעסוקה עצמאית בקרב אוכלוסיות בעלות תפקוד נמוך עד בינוני. הפרויקט מאפשר העסקה של קבוצה המונה בין שני אנשים לשישה אנשים ומלווה במדריך צמוד אשר מתפקד כגורם מקשר בין הארגון המעסיק לבין הצוות המועסק. המדריך זמין עבור החברים והמעסיקים כאחד במהלך כל שעות היום ומאפשר כניסה והשתלבות חלקים במקום העבודה. בנוסף לאפשרות זו, חברת כנרת מחזיקה גם מרכזי תעסוקה המאפשרים פעילות תעסוקתית עבור בעלי המוגבלויות, במסגרתה, בעל עסק שוכר את שירותיהם בפרויקטים מסוימים – כמו הברגות, הרכבות מיניאטוריות ועוד – ובהתאם לדרישות השוכר, המוצר המוגמר מורכב במרכז התעסוקה וחוזר בחזרה אל העסק.

פנו אל המומחים בתחום וקחו צעד אל עבר חיים חדשים

"כנרת שירותי רווחה" והקהילות הפועלות בה מציעות תמיכה, ליווי וסיוע עבור כל המועסקים. בנוסף, הם מספקים הדרכה לחברות השותפות לפרויקט באמצעות אנשי מקצוע מנוסים בתחום השיקום התעסוקתי. החברה הוקמה בשנת 1998 וחרטה על דגלה לעזור לבעלי מוגבלויות הזקוקים לכך, להשתקם ולהשתלב בחברה כאחד האדם, תוך שימת דגש על אינדיבידואליות, עידוד ופיתוח המטרות והפוטנציאל האישי של כל חבר בקהילות אשר היא מפעילה. הארגון עובד עם משרד הבריאות ומשרד הרווחה לפיתוח מתמיד של תוכניות הנועדו לשלב בעלי מוגבלויות בשוק העבודה ולדאוג להם לתנאים הולמים ומכבדים, תוך מתן כלים לפיתוח עצמאות והתמודדות עם אתגרים.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מטענים למחשב נייד: חיבור הכוח שלכם לעולם בלתי נגמר של אפשרויות
בעידן הדיגיטלי של ימינו, המחשב הנייד הפך לכלי חיוני לעבודה,...
לאכול טוב ולחסוך כסף: טיפים לקניות בסופרמרקט
אין דבר מספק יותר מארוחה טובה שמכינים לבד ממצרכים שרוכשים,...
מה זה סגנון בוהו ואיך משלבים אותו במרחב הבית
גם אתם מתבלבלים לפעמים בין כל המילים המרתקות שעושות רק...
איפה כדאי להזמין משלוח פירות וירקות?
מי מאיתנו לא רוכש מדי שבוע בשבוע פירות וירקות? פירות...
הנחיות לשמירה על ניקיון דודי קיטור
ריכוזי מלח גבוהים השוקעים בדודי קיטור מובילים להצטברות מהירה של...
נמצאים לפני רכישת דירה? חשוב לעשות את הדברים נכון
רכישת דירה היא חלומם של רבים. אם בעבר כמעט כל...
AHM: מרכז תיקון ושירות הרכב המוביל בירושלים
כשמדובר בטיפול ברכב שלכם, אתם רוצים את המוסך הכי טוב...
היתרונות של מכירת אלומיניום לקונה בתל אביב
הטבות סביבתיות לקניית אלומיניום בתל אביב ולמיחזורו יש יתרונות סביבתיים רבים....
איך להקרין בקלות בכל אירוע את המצגות שלכם?
אתם מכינים מידי פעם מצגות לאירועים שונים? מכינים קטעי וידאו...
הרמת כוסית עם אוכל נהדר
החלטתם לעשות הרמת כוסית בחברה שלכם עם כל העובדים? אם...