ביום ראשון התקיים בתל אביב, טקס חלוקת תעודות לבתי ספר מקדמי חינוך לשוויון מגדרי, ביוזמה משותפת של היחידה לשוויון בין המינים, מחוז ת"א, והמרכז הישראלי לשוויון מגדרי בחינוך.
פתח תקוה התבשרה כי מספר מוסדות חינוך זכו בתעודת הצטיינות בנושא, כאשר קיימים שלושה מדרגים לקידום השוויון המגדרי בחינוך: מגדלור, מתמיד וניצן.
החווה החקלאית ותיכון שש שנתי ברנר זכו באות "המגדלור" שהוא האות הגבוה ביותר המוענק ע"י משרד החינוך בנושא.
החווה החקלאית, ברחוב קפלן פ"ת, מוסד מוכר וידוע לכל פתח תקוואי, מקדם תכנית למגדר שוויוני, הכוללת שימוש בשפה שוויונית, שילוט הפונה לבנות ובנים, וחלוקת עבודה שלא לפי מגדר, כפי שהיה בעבר, אלא לפי רצון התלמיד והתלמידה. בנוסף הוקם בחווה החקלאית מרכז ללימודי מורשת ומגדר ע"ש רוזה כהן רבין. החדר נבנה בהשראת חדר העבודה של רוזה ז"ל ומטרתו להכניס את התלמידים לאווירת התקופה והעשייה, ובאמצעות משחק והמחזה של דילמות אמיתיות מחייה של רוזה ללמוד על מורשתה ולהנכיח את דמותה ופועלה.
תיכון שש שנתי ברנר זכה אף הוא באות המגדלור על קידום פעילות לשוויון מגדרי בקרב התלמידים והתלמידות. בראש ובראשונה על הקמת צוות לשוויון מגדרי הכולל מורים, מורות, תלמידים ותלמידות. שינוי בשפת הפנייה והכתיבה, הרצאות וסדנאות בנושא וכן עריכת סקרים על השפעת האפקטיביות של השינויים המגדריים שנעשים בבית הספר על התלמידים והתלמידות עצמם.
עוד נכנסו לתכנית תו התקן במסלול ניצן, בתי הספר היסודיים הדר ופאול קור, וחטיבת הביניים פיינשטיין המקדמים שיח שוויוני ושינוי בשפת הפניה, ומקיימים בבית הספר פעולות יזומות, סדנאות העשרה ופרויקטים נוספים המקדמים שוויון מגדרי.
ראש העיר רמי גרינברג ורחל אלון יועצת רה"ע לשוויון מגדרי, פיתוח וחדשנות בירכו את בתי הספר ומוסדות החינוך ואמרו כי אין ספק שאלה הם פירות ההשקעה הרבה של בתי הספר ושל הרשות.
ראש העיר רמי גרינברג "עם כניסתי לתפקיד חתמתי על חזון הרשות השווה וביקשתי לפעול לקידום שוויון מגדרי בכלל התחומים, לרבות הקמת ועדה לשוויון מגדרי הכוללת נציגים מכל רבדי האוכלוסייה ואשר אני רואה בה ועדת חובה. אנו מחנכים בפתח תקוה את ילדי העיר לשוויון, ומאמינים כי כל אחד וכל אחת יכולים לפרוץ את תקרת הזכוכית שאולי מונחת מעל ראשם. אני מאמין בכל מאודי בשוויון מגדרי ובשוויון הזדמנויות לכל. נמשיך להרחיב את הלמידה בנושא, בכל הגילים ובכל מוסדות החינוך, לרבות בגני הילדים, תהליך שכבר החל, מתוך מטרה לקדם שוויון אמיתי."