Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מתוך כ-300 רובוטים שנמכרו בישראל ב-2018 – מעל 50 היו קובוטים (רובוטים שיתופיים)

מתוך כ-300 רובוטים שנמכרו בישראל ב-2018 – מעל 50 היו קובוטים (רובוטים שיתופיים)
UR

תופעת ה״קובוטים״ (הרובוטים השיתופיים), היא מושג שהולך ומשתרש בתעשייה, כך אומר זיו שדה, סמנכ״ל המכירות והשיווק של חברת סו-פאד, נציגת Universal Robots בישראל. תחום הקובוטים כיום, אומר שדה, הוא התחום בעל הצמיחה המהירה ביותר בקטגוריית האוטומציה התעשייתית. שדה מצטט את איגוד תעשיות הרובוטיקה (RIA) שקבע כי עד 2025 התחום ינגוס 34% משוק הרובוטים הארגוניים. UR, על פי סקר של BIS Research, מחזיקה בכ-60 אחוז מהשוק הגלובלי ועד היום מכרה החברה מעל 35 אלף קובוטים ברחבי העולם – כולל בישראל. בין הלקוחות היותר מוכרים שנכנסו לתחום, מזכיר שדה את  יוניליבר, ישקר, שמיר, כתר, אלביט ופלקס. מנתוני סקר בינלאומי עולה כי בישראל פעילים כיום (בממוצע) כ-31 רובוטים לכל 10 אלפים עובדים – מקום טוב באמצע על המפה הגלובלית. כמה רובוטים נמכרו בישראל במהלך שנת 2018? שדה מעריך שכ-300 יחידות, מתוכם כ-50 קובוטים.

מתוך כ-300 רובוטים שנמכרו בישראל ב-2018 – מעל 50 היו קובוטים
UR

שוק הרובוטים השיתופיים ערוך להתרחבות ולצמיחה בקצב שנתי  של %57.4 CAGR והוא צפוי להגיע לשווי של 4.4 מיליארד דולר עד שנת 2023, על פי מחקר חדש של חברת Energias מניו-יורק. לפי המחקר, הצמיחה הזו מונעת מהרחבת ההשקעות בטכנולוגיות תעשיה 4.0 על ידי התעשייה, המחיר הנמוך יחסית של רובוטים שיתופיים ושיעורי תשואה גבוהים על ההשקעה (ROI)״.

מתוך כ-300 רובוטים שנמכרו בישראל ב-2018 – מעל 50 היו קובוטים
UR

״Universal Robots היתה ונשארה מחלוצי ומובילי התעשייה בתחום הקובוטים מאז הומצא המושג״, אמר שדה. ״המהפכה היתה ברעיון שרובוטים תעשייתיים לא צריכים להיות מנותקים מבני האדם. רובוטים שיתופיים, שתפקידם ביצוע משימות מרובות תוך קיום אינטראקציה פיסית עם בני אדם הנמצאים בסביבת העבודה, עובדים כיום בשיתוף מלא עם בני אדם, משלימים את ׳הראש האנושי׳. הקובוט אינו מחליף את כוח האדם האנושי אלא לוקח על עצמו את המשימות המאמצות, האוטומטיות ואולי גם המסוכנות יותר לבני האדם ומשחרר בכך את השותפים האנושיים למשימות מורכבות וקריאטיביות יותר״.

 

מתוך כ-300 רובוטים שנמכרו בישראל ב-2018 – מעל 50 היו קובוטים
UR

לדברי קאנדאן אוזגור גוק  (Kandan Özgür Gök) מנהל הפיתוח העסקי במזה״ת ותורכיה, האחראי גם על ישראל ועל שתי הנציגות הישראליות: סו-פאד ו- ServiTech, החברה רואה בישראל, הנחשבת לחלוצה בלא מעט תחומים, זירה אוהדת לקבלה של קונספט הקובוטים. ״יש כאן תעשייה חזקה ופתיחות רבה לאימוץ טכנולוגיות מתקדמות. אנו מתכוונים להרחיב את הפעילות למגוון תחומים ובהם תעשיות מסורתיות וחדשניות כאחד. נפעל ב׳ענפים "מסורתיים׳, כמו פלסטיק, מתכת ומזון, שמאמצים בקלות יחסית את הקובוטים שלנו לפעילויות אריזה, הרכבה, טעינת מכונה ועוד. בתוכנית העבודה שלנו לשנה הקרובה אחת המשימות היא לשלב את הקובוטים  בפעילות במגזרי ההייטק השונים. הם יכולים בהחלט לשחרר אנשים טובים ומוכשרים מביצוע עבודות שחוזרות על עצמן וממשימות משעממות״, אומר אוזגור גוק. ״אנו ממשיכים לראות את הקובוטים שלנו נכנסים לעבודה במקומות שלא  דמיינו מעולם״.

מתוך כ-300 רובוטים שנמכרו בישראל ב-2018 – מעל 50 היו קובוטים
Kandan Özgür Gök
כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מבצע קיץ בקניון עופר רחובות: רוכשים מעל 349 ₪ במגוון החנויות בקניון ומקבלים במתנה תיק חוף מהודר ואופנתי המשולב בו צידנית
המבצע החל מה 28.07.24 ועד ה 31.07.24 קניון עופר רחובות, מקבוצת...
מה זה סגנון בוהו ואיך משלבים אותו במרחב הבית
גם אתם מתבלבלים לפעמים בין כל המילים המרתקות שעושות רק...
ניידת טיפול נמרץ חדשה הוצבה במודיעין לזכר אהרון חיימוב הי"ד ניידת טיפול נמרץ, שנרכשה בתרומתה של הגברת ספרא, הוצבה בתחנת מד"א בעיר מודיעין, לזכרו של אהרון חיימוב הי"ד שנרצח בשבעה באוקטובר באופקים
בתחילת החודש התקיים טקס חנוכת אמבולנס לזכרו של אהרון חיימוב...
איפה כדאי להזמין משלוח פירות וירקות?
מי מאיתנו לא רוכש מדי שבוע בשבוע פירות וירקות? פירות...
במדבר 'פשוטי הרחוב' במופע השקת סינגל שני בהפקת עמיר לב - יום רביעי 31 ביולי - מועדון TASSA בתל אביב
פשוטי הרחוב - הרכב רוק גלילי מיוחד מאז 2009, היוצר...
הנחיות לשמירה על ניקיון דודי קיטור
ריכוזי מלח גבוהים השוקעים בדודי קיטור מובילים להצטברות מהירה של...
נמצאים לפני רכישת דירה? חשוב לעשות את הדברים נכון
רכישת דירה היא חלומם של רבים. אם בעבר כמעט כל...
היום הארצי למודעות לנזקי הזנות - 24/7/24
"היום הארצי למודעות לנזקי הזנות"- יצוין בפעם השנייה על ידי עיריית תל...
האגף לגיל הרך יקדם איתור ילדים מעוכבי התפתחות כבר בשלבים מוקדמים
האגף לחינוך הגיל הרך מקדם יוזמה לאיתור ילדים מעוכבי התפתחות...
"שני משפחתי" לאורך אוגוסט במרכז נא לגעת - מגוון חוויות חושיות ייחודיות לכל הגילאים והצגת 'הנסיך הקטן' בשפת הסימנים
להכיר בדרך אחרת את עולמם של אנשים עם מוגבלויות ראייה...