נערכים לשנת הלימודים תשפ"א- מתווה הלימודים עבור תלמידי החינוך העל יסודי בפ"ת

נערכים לשנת הלימודים תשפ"א- מתווה הלימודים עבור תלמידי החינוך העל יסודי בפ"ת
עיריית פתח תקוה.

ראש העיר רמי גרינברג "אנו נערכים לשנת לימודים ייחודית ומאתגרת, באגף העל יסודי האתגרים הם רבים"

מזה מספר שבועות שבאגף לחינוך על יסודי בניהולה של ד"ר ירדנה חדד, נערכים בשיתוף המפקחות ומנהלי בתי הספר וצוותיהם, לתכנון מסגרת למידה בהתאם לעקרונות המתווה של משרד החינוך ולגיבוש מודלים של למידה היברידית המבוססת על ערכים של יצירתיות, גמישות ואוטונומיה למנהלים. במפגשים המקצועיים, נידונה המורכבות הגדולה ביישום המתווה בחינוך העל יסודי, בעיקר בשל הדרישה למערך פיצולים גדול ומשתנה תוך התאמה לשמירה על הערכים החינוכיים של מתן מענה לפרסונליזציה ופיתוח לומד עצמאי בבתי הספר העל יסודיים.

הדיונים נערכו גם לגבי תכניות הלימוד עם מגוון מגמות ויחידות לימוד ברמות שונות, בדגש על היערכות בהכנה לבגרות.

ההיערכות כללה גם שמירה על עקרון הרצפים בין חטיבות הביניים לתיכונים, אותו מדגיש ראש המינהל מ"מ רה"ע רון כץ, גם  בהקשר של מעבר תלמידים בין מסגרות חינוך אחרות והמעברים מהגן ליסודי, ומהיסודי לחטיבה.

ראש העיר רמי גרינברג שותף לתהליכים אלה ומברך על ההיערכות המקצועית והחשיבה לפרטים בתכנון מסגרת הלמידה לפתיחת שנת הלימודים, בהובלת אנשי המקצוע באגף החינוך העל יסודי. גרינברג "מסגרת הלמידה העירונית גובשה על פי עקרונות המתווה הארצי ומאגדת בתוכה מודלים המדגישים ערכים של גמישות, יצירתיות ואוטונומיה ניהולית, בשילוב של למידה מקוונת ולמידה פרונטלית בבתי הספר. אין ספק שבחינוך העל יסודי האתגר גדול  עוד יותר, לאור ריבוי ההרכבים והקבוצות באילוצי המגמות ויחידות הלימוד המגוונות של הלומדים, ויחד עם זאת, אנו נערכים לפתיחת שנת הלימודים במלוא המרץ והעוצמה תוך התייחסות לאתגר הקורונה וההנחיות של משרד החינוך ומשרד הבריאות".

המתווה העירוני מציג מודלים ללמידה היברידית המשלבים כאמור בין למידה פרונטלית ולמידה מקוונת, חלקית או מלאה, תוך  שימוש מושכל במרחבי הלימוד הפיזיים בבית הספר ותוך שימוש באמצעים דיגיטליים לשילוב מתודות ההוראה.

המודלים המוצעים מאפשרים שמירה  על עקרונות וערכים חינוכיים של פרסונליזציה ופיתוח של לומד עצמאי.

מעבר לכך שהלמידה ההיברידית פורצת את גבולות הכיתה, היא מחייבת התייחסות מותאמת ובחינה מעמיקה בבחירת סביבות הלמידה ובשילוב הכלים הדיגיטליים הרלוונטיים. לכך נדרשת הכשרה ופיתוח מקצועי לצוותי ההוראה בבתי הספר בנושא ואנו נערכים לזה, כך לדברי מנהלת האגף לחינוך על יסודי.

ראש המינהל רון כץ מוסיף "הלמידה המשולבת מזמנת לכל תלמיד ותלמידה מתן ביטוי אישי לכישוריו ומאפשרת שילוב בין המרחב הפיזי למרחב הווירטואלי. אנו מבינים את האתגר בחינוך העל יסודי ולכן מחזקים את אפשרויות הלמידה המקוונות. בתוך כך גם הכנסנו את הלמידה באמצעות Yschool שתספק שיעורים וירטואליים ב-15 מקצועות, הקנייה קצרה ולאחריה תרגול כאשר המורה יכול לעקוב אחר פעילות התלמידים והבנתם את החומר, גם אם הוא לא לידם".

עיריית פתח תקוה.
כתבות נוספות שיעניינו אתכם
עיצוב מטבחים וחדרי רחצה בירושלים – חללים מעוצבים בהתאמה אישית
עיצוב פנים מהווה חלק מרכזי בתכנון נכון של הבית, ומטבחים...
כמה חשמל צורכים מכשירי החשמל שלנו?
אם חשבתם עד היום שאין שום דבר שאתם יכולים לעשות...
חופש תנועה ללא גבולות
שינוי פרדיגמת הניידות כסא ממונע מתקפל מייצג מהפכה בתפיסת הניידות האישית....
החלפת מצבר לרכב: מצברים עד הבית בתל אביב
חיים בעידן המודרני הפכו את הרכב לחלק בלתי נפרד משגרת...
מתי עורך דין לענייני מס הכנסה יוכל לעזור לכם?
ישראל זו מדינה שבה כולם משלמים מיסים, חוץ מקבוצות מסוימות...
משפחה במשבר
בעולם המשפט המודרני, ולאור שינויים בחקיקה ופסיקת בתי המשפט, הליכי...
חיוך יפה ובריא: כל מה שרציתם לדעת על טיפולי שיניים מתקדמים
חיוך יפה ובריא הוא מרכיב מרכזי בביטחון העצמי שלנו, שכן...
חשיבות עריכת הצוואה בעזרת עורך דין
כאשר אדם נפטר, חשוב שתהיה ברשותו צוואה אותה ערך מבעוד...
לפתור מחלוקות עם הקרובים ביותר: לא תמיד עניין פשוט
רובנו חושבים שאם כבר להיות במחלוקות עם מישהו, עדיף שהוא...
פניה לעורך דין פלילי לאחר ריצוי עונש- באילו מצבים
עורך דין פלילי מלווה ומייצג את החשוד או הנאשם מהרגע...
דילוג לתוכן